Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 4 linjer er vel 4 linjer, sånn det vises i forumet? Så da har du 5 linjer du da ? Eller teller ikke mellomrom ? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) <snipp>masse tull</snipp> >sukk< Ja, vi får vel bare finne oss i dette og heller begynne å diskutere quoting. Har aldri opplevd signaturer som noe problem, men brudd på 'unødvendig quoting'-paragrafen er direkte plagsomt... -Vegar Legger til at antall linjer ser ut til å variere med hvilket tema du ser forumet med og kan derfor bli litt vanskelig å beregne. Noen tema har fast bredde, mens andre følger skjermens bredde. Et forsøk på konstruktivt forslag: Hva med å legge til en linje under brukernavn og antall poster osv med link til spec's dersom spec's er oppgitt? Det må man vel klare å få til. Hvis man vil, da... Endret 4. januar 2004 av Format71 Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Svar meg på dette Moderatorer! Ta en poll på det da! Det er tross alt vi som henger på dette forumet, vi som må tåle dette hver dag, å se specs i siggen. Jeg syntes at brukerne skal få lov til å bestemme her jeg! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Vi ønsker ikke å ha liste over maskinvare i signaturen fordi veldig mange signaturer ender opp med å være enorme. Og når det ikke går an å få folk til å skjønne dette, setter vi ytterligere restriksjoner. Dersom dette er så vanskelig å fatte, må vi kanskje vurdere å slå av signaturene totalt - da slipper vi å bruke tid på å diskutere det ytterligere. Det er opprettet et eget felt for hardware-liste i profilen til den enkelte, slik at man kan liste opp det man måtte ønske. Dersom noen ønsker å vite hva jeg har av utstyr i min PC, kan de bare ta en titt i min profil for å få se det. De som ikke er interessert, slipper å få det listet opp gang på gang på gang i forumet. Så enkelt er det. Vi har besluttet at hardware-lister IKKE skal være i signaturen for lenge siden, men nå er det kommet med i retningslinjene. Avgjørelsen ble fattet av hele forumstyret - enstemmig. Det er siste ordet i den diskusjonen, enten dere liker det eller ikke. Beklager, men slik er det bare. Så kanskje vi kan avslutte diskusjonen om akkurat dette og konsentrere oss om de andre reglene? Enkelt, greit, opplest, vedtatt. Bifalt. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ja, vi får vel bare finne oss i dette og heller begynne å diskutere quoting. Det er vel litt dumt å gi opp før en eneste moderator har kommet med en god begrunnelse på hvorfor et par små informative linjer i siggen skal bli forbudt? Men jeg er enig med deg at unødvendig quoting er en uting. Hvis alle hadde lært seg å bare quote når det trengs, og plukket ut det som var viktig fra teksten, så hadde vi spart oss for mye scrolling. Og hvis sånne som meg hadde skrevet litt kortere setninger, så hadde det blitt enda bedre her inne En ting til....hvis norsklærerene her inne hadde sluttet med å klage på oss som har en skrivefeil en gang i blant, så hadde vi også spart oss for mye tid.....pluss at de med dysleksi (ehhh...vet ikke helt hvordan det skrives) hadde følt seg litt mer velkomne her. Det er forresten litt morsomt når de eldre her klager på oss som skriver "dt" og sånn en gang i blant, og to minutter etterpå så sitter de og skriver om "specen i siggen", og utenlandske chatteforkortelser og sånn Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Et forsøk på konstruktivt forslag: Hva med å legge til en linje under brukernavn og antall poster osv med link til spec's dersom spec's er oppgitt? Det må man vel klare å få til. Hvis man vil, da... Var akkurat det jeg óg tenkte å foreslå, men du kom meg i forkjøpet... Men på den annen side - er ikke den linja litt smal? Jaja... Uansett - hvis man ABSOLUTT vil ha med specs i hver eneste melding, så kan man jo ha en tekstfil lett tilgjengelig (f. eks. på skrivebordet) med tekst du bare limer inn, som på slutten av denne meldingen. Eneste blir jo da at den ikke oppdaterer seg, så det er jo en dårlig idé engentlig... Eller man kan bryte reglene, men det er jo ikke til å anbefale ------------------------------------------------------- AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1x512MB Connect3D Radeon 9600XT 128M DDR AOpen H600B Midi Tower kabinett /m 350W Maxtor 120 GB 8MB HDD Plextor CD-R 40/12/40 ------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ------------------------------------------------------- AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1x512MB Connect3D Radeon 9600XT 128M DDR AOpen H600B Midi Tower kabinett /m 350W Maxtor 120 GB 8MB HDD Plextor CD-R 40/12/40 ------------------------------------------------------- 5 kniver 8 gafler 3 spiseskjeer 34 glass 17 kopper ... Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 -------------------------------------------------------AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1x512MB Connect3D Radeon 9600XT 128M DDR AOpen H600B Midi Tower kabinett /m 350W Maxtor 120 GB 8MB HDD Plextor CD-R 40/12/40 ------------------------------------------------------- Dette var et pefekt eksempel på fordelen med spec i siggen Jeg driver og bestiller pc, og er fryktelig nysgjerrig på alt som finnes av komponenter. Siden jeg ser spec hos deg nå, så kommer jeg til å sende en PM for å spørre om et par ting. Pc'n din er nemlig nesten helt lik den jeg har sett meg ut. Og da slipper de andre her lese alt det tullet jeg ellers ville spurt om på fellessidene Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det er vel litt dumt å gi opp før en eneste moderator har kommet med en god begrunnelse på hvorfor et par små informative linjer i siggen skal bli forbudt? Når noe er enstemmig vedtatt er det ikke den minste tvil om avgjørelsen så hvorfor drive en dødfødt kamp? Uansett så er det opp til forumstyret, ikke moderatorene. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Når noe er enstemmig vedtatt er det ikke den minste tvil om avgjørelsen så hvorfor drive en dødfødt kamp? Uansett så er det opp til forumstyret, ikke moderatorene. Det må være lov til å forsøke og åpne øynene til folk som tydeligvis ikke har satt seg inn i ulempene dette medfører. Det nyttet ikke å påvirke op'ene på de fjortiskanalene jeg chattet før, men det er kanskje mulig her inne. Og jeg synes du og DrDog bør komme med argumenter, og ikke bare si dere enige i sjefene her inne edit: ehh...op=operatør=moderator....tror jeg Endret 4. januar 2004 av stine__ Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 4 linjer er vel 4 linjer, sånn det vises i forumet? Så da har du 5 linjer du da ? Eller teller ikke mellomrom ? Kanskje det har noe å gjøre med hvilket forum-theme man bruker, for her vises det bare som 3 linjer... (HW-stil og 1024*768) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Og jeg synes du og DrDog bør komme med argumenter, og ikke bare si dere enige i sjefene her inne Jadda. "Hvem har bevisbyrden? Ikke meg nei, ne-hei, for jeg aksepterer ikke at spec'ene blir fjernet fra siggen, nei. Så det så. Er ikke enig nei. Ne-hei. Samme hva dere sier. Nei nei nei nei nei..." Etc. Hva med om du forklarer meg grunnlaget for å hevde at en kar med utstyr 'X' har peil på 'Y'? Her har du et lite eksempel som kanskje kan hjelpe deg på vei: Jeg har en 200MHz maskin. Hvilken relevanse har akkuratt den opplysningen for deg, og hvorfor ønsker du å se det i hver eneste j'ævla post som detter ut av meg, overalt på hele forumet? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 5 kniver8 gafler ... For de som er mest aktive i 'politikk og religion' skulle jeg tro at slik info er til stor nytte, ja. Og for oss andre, som er mest aktiv i 'hardware' eller 'overklokking' skulle jeg tro at dersom du vil ha bestikkskuffen din i siggen så er det helt greit - så lenge den ikke er på mere enn fire linjer, 5000 tegn og med fontstørrelse max 1. Kjøpepress Dette blir for dumt. Eneste gang ordet 'kjøpepress' har streifet meg her på forumet er når man i så godt som alle 'kjøperåd ønskes'/'er dette bra nok kjøp'-trådene får man til svar at man må legg på ett par hundre lapper til her og ett par hundre lapper til der. Oppgir man at man har budsjett på x antall tusen, så får man igjen beskjed om at den og den penisforlengeren bare koster så og så mye mere enn det du har sagt du har råd til. Det er jo klart at skal man spille mye minesviper må man for all del legge på de hundrelappene som skiller radeon 9600 NN og radeon 9800 NN. Når skal man for første gang få høre 'gå heller for 9200 NN og gi ett par lapper til frelsearmeen'? -Vegar Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hva med om du forklarer meg grunnlaget for å hevde at en kar med utstyr 'X' har peil på 'Y'? <...> Jeg har en 200MHz maskin. Hvilken relevanse har akkuratt den opplysningen for deg Ett ekempel: På spørsmålet 'er det sant at produkt x har problemer' vil et svar fra en person som faktisk har produkt x bli tillagt mer troverdighet enn fra en person som ikke har det. ' Hvis du ikke mener din maskinvarespesifikasjoner har relevans så lavær å ta den med i signaturen din. Jeg antar du mener musikksmaken din har veldig stor relevans for meg? -Vegar Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg gir opp... Det virker som om HW.no har gått av hengslene i sin diktatur... Nå håper jeg Saddam blir frikjent, så han kan kjøpe opp HW.no og slakke tøylene litt her.... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 1. Ett ekempel: På spørsmålet 'er det sant at produkt x har problemer' vil et svar fra en person som faktisk har produkt x bli tillagt mer troverdighet enn fra en person som ikke har det. ' 2. Hvis du ikke mener din maskinvarespesifikasjoner har relevans så lavær å ta den med i signaturen din. Jeg antar du mener musikksmaken din har veldig stor relevans for meg? -Vegar "Oh, teh drama! The drama I tells ya!" 1. "Jeg har produkt 'X', min erfaring er: blah blah". 2. Jeg mener din maskinvarespesifikasjon er irrelevant - det er svarene dine på enkelt-spørsmål som har relevans for meg. Og alle disse "buhu, får jeg ikke skryte av EDB-maskinen som bestemora mi gav meg til jul"-fjortissfaktene kan ta seg en bolle. Et helt brætt med nystekte boller, faktisk. Med en stor mugge saft. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 4 linjer er vel 4 linjer, sånn det vises i forumet? Så da har du 5 linjer du da ? Eller teller ikke mellomrom ? Kanskje det har noe å gjøre med hvilket forum-theme man bruker, for her vises det bare som 3 linjer... (HW-stil og 1024*768) hw.no standard instilling 1152x864 oppløsning, opera 7.5p1. sig'en din går over 5 linjer, jeg forventer at du får advarsel for bruk av sig'en din, i motsatt fall forventer jeg at min advarsel blir tilbaketrukke. PS! dette har ikke noe mot deg eller din sig, jeg bare prøver å få frem et poeng, blandt annet ovenfor moderatorene her! Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Her har du et lite eksempel som kanskje kan hjelpe deg på vei: Jeg har en 200MHz maskin. Hvilken relevanse har akkuratt den opplysningen for deg, og hvorfor ønsker du å se det i hver eneste j'ævla post som detter ut av meg, overalt på hele forumet? Poenget mitt er ikke at det påkreves en specs sig, poenget er å ha muligheten til å ha det dersom man ser behov og nytte av det. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet med å ha specs sig, jeg ser ikke at det har kommet frem 1 eneste bra argument for å forby det. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet med å ha specs sig, jeg ser ikke at det har kommet frem 1 eneste bra argument for å forby det. Nei nei, det kan jo være greit nok, faktisk. Men snakker vi om... en, to, tre, eller mange linjer med specs? Nå er jo ett annet godt argument, til støtte for deres sak, at invision-board er såpass buggy at selv om en kar ikke har sigg, blir det allikevel av og til reservert plass til sigg - et mellomrom mellom poster 'A' sitt innlegg og poster 'B'. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Kravet er jo der allerede, maks 4 linjer (uansett hvor uklart det faktisk er) Mod'en avfeide påstanden med at specs sig'er ofte ble så store, men det er jo ikke det som er problemet, så lenge man holder seg innenfor de "4 linjer" så må man vel få skrive hva man vil (innen for norsk lov) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå