avtrekkeren Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Specs i signatur er veldig greit for folk som skal ha nye pcer - de kan bare ta turen gjennom en hvilken som helst tråd (dvs kunne før i går) og sjekke specs i sig til alle som poster - og finne løsninger der, istedet for å måtte gå inn i profil til hver ** bruker, som kanskje ikke engang HAR specs (dvs da går man bomtur). Min personlige erfaring er at jeg syns det er veldig interessant å se forskjellige maskin-oppsett. Så kan jeg le litt og tenke "stakkars fyr" når jeg ser en som har P4 3.2GHz @ 4.8GHz med Nitrogenkjøling, 8 GB Ram, 5 TB harddisk, Projector med 2,4 meters widescreen istedet for skjerm, 16x DVD Brenner etc etc (you get my point). Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Specs i signatur er veldig greit for folk som skal ha nye pcer - de kan bare ta turen gjennom en hvilken som helst tråd (dvs kunne før i går) og sjekke specs i sig til alle som poster - og finne løsninger der, istedet for å måtte gå inn i profil til hver ** bruker, som kanskje ikke engang HAR specs (dvs da går man bomtur). Min personlige erfaring er at jeg syns det er veldig interessant å se forskjellige maskin-oppsett. Så kan jeg le litt og tenke "stakkars fyr" når jeg ser en som har P4 3.2GHz @ 4.8GHz med Nitrogenkjøling, 8 GB Ram, 5 TB harddisk, Projector med 2,4 meters widescreen istedet for skjerm, 16x DVD Brenner etc etc (you get my point). Enig. Nå som det er sagt, så kom jeg for en stund siden med ett forslag om å ha bilde i specsen. Dette ble ikke noen stor suksess og hovedgrunnen var at 56K modem brukerne skulle slippe å laste ned en masse unødvendige ting som la seg inn på maskinen og brukte plass! greit nok det. Da blir det vel omtrent det samme for en modem bruker å bruke massevis av tid til å åpne en helt ny side som tar minst like stor plass som ett begrenset bilde i siggen ville tatt, og minst like lang tid for å åpne! Det legger seg også på harddisken, og tar mye unødvendig plass, tss! bare tull det her! Tenk da, en modem bruker som skal ligge å åpne en helt ny side med masse annet tull på, når han egentlig bare skal se etter specs, men så står den ikke der Når man egentlig bare kunne brukt ett par linjer i siggen til å beskrive pc'en, da sparer en modem bruker både tid og plass på hd'en! Endret 4. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det er noe fundamentalt galt her, jeg skjønner ikkenoe jeg, hvorfor er specs forbudt!?!?! Men man kan skrive hva man vil (som ikke er lovstridig) bare ikke hardware specs. Hva er det som er så galt med specs ??? Hva er begrunnelsen for at det er forbudt ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Da blir det vel omtrent det samme for en modem bruker å bruke massevis av tid til å åpne en helt ny side som tar minst like stor plass som ett begrenset bilde i siggen ville tatt, og minst like lang tid for å åpne! Det legger seg også på harddisken, og tar mye unødvendig plass, tss! bare tull det her! Tenk da, en modem bruker som skal ligge å åpne en helt ny side med masse annet tull på, når han egentlig bare skal se etter specs, men så står den ikke der Når man egentlig bare kunne brukt ett par linjer i siggen til å beskrive pc'en, da sparer en modem bruker både tid og plass på hd'en! Det er jo en rimelig usakelig ting å si da, for det første blir layoutet ett roteh**vete med bilder, og jeg vet ikke åssen det er for deg, men kanskje 1 av 20 poster jeg skriver, maks, trenger jeg å vite specs for å skrive, når man i tillegg leser mye flere diskusjoner enn man poster i betyr jo dette at man må hente ned hundrevis av bilder for hver gang man faktisk trenger de specsene. AtW Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Da blir det vel omtrent det samme for en modem bruker å bruke massevis av tid til å åpne en helt ny side som tar minst like stor plass som ett begrenset bilde i siggen ville tatt, og minst like lang tid for å åpne! Det legger seg også på harddisken, og tar mye unødvendig plass, tss! bare tull det her! Tenk da, en modem bruker som skal ligge å åpne en helt ny side med masse annet tull på, når han egentlig bare skal se etter specs, men så står den ikke der Når man egentlig bare kunne brukt ett par linjer i siggen til å beskrive pc'en, da sparer en modem bruker både tid og plass på hd'en! Det er jo en rimelig usakelig ting å si da, for det første blir layoutet ett roteh**vete med bilder, og jeg vet ikke åssen det er for deg, men kanskje 1 av 20 poster jeg skriver, maks, trenger jeg å vite specs for å skrive, når man i tillegg leser mye flere diskusjoner enn man poster i betyr jo dette at man må hente ned hundrevis av bilder for hver gang man faktisk trenger de specsene. AtW Jeg har ikke kommet med forslag om at vi skal ta opp dette med bilde igjen! Jeg har godtatt at mange her syntes det blir for rotete. Men sjønner du ikke poenget? er det virkelig vits i å åpne en ny side for å håpe på en spec, som kanskje ikke er der? istedenfor å ha specs i siggen, som overhode ikke tar tid engang å laste ned. Jeg har ingenting imot å se specs til folk, og det kan jeg si med sikkerhet at mange andre på forumet heller ikke har noe imot. For meg så føler jeg at dette forumet går mer og mer imot å skryte av hva du har oppnådd med din pc, hva pc'en din inneholder osv. på moderatorene sin side og noen av forumbrukerne. Og ja, hvorfor kan vi ha vanlig tekst i siggen når specs ikke er noe forskjellig i det hele tatt? det er jo tekst det også! Nei, sett grense på hvor stor siggen kan bli og tillat specs, så blir det orden! Endret 4. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Få tilbake specs i signaturen.... Må være bedre dette enn at vi må skrive de opp HVER gang vi poster. Er jo nyttig at de som svarer vet hvilken maskin posteren har. Ingen som gidder trykke rundt og sjekke "profil" o.s.v. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Specs i signatur er veldig greit for folk som skal ha nye pcer - de kan bare ta turen gjennom en hvilken som helst tråd (dvs kunne før i går) og sjekke specs i sig til alle som poster - og finne løsninger der, istedet for å måtte gå inn i profil til hver ** bruker, som kanskje ikke engang HAR specs (dvs da går man bomtur). Min personlige erfaring er at jeg syns det er veldig interessant å se forskjellige maskin-oppsett. Så kan jeg le litt og tenke "stakkars fyr" når jeg ser en som har P4 3.2GHz @ 4.8GHz med Nitrogenkjøling, 8 GB Ram, 5 TB harddisk, Projector med 2,4 meters widescreen istedet for skjerm, 16x DVD Brenner etc etc (you get my point). Enig. Nå som det er sagt, så kom jeg for en stund siden med ett forslag om å ha bilde i specsen. Dette ble ikke noen stor suksess og hovedgrunnen var at 56K modem brukerne skulle slippe å laste ned en masse unødvendige ting som la seg inn på maskinen og brukte plass! greit nok det. Da blir det vel omtrent det samme for en modem bruker å bruke massevis av tid til å åpne en helt ny side som tar minst like stor plass som ett begrenset bilde i siggen ville tatt, og minst like lang tid for å åpne! Det legger seg også på harddisken, og tar mye unødvendig plass, tss! bare tull det her! Tenk da, en modem bruker som skal ligge å åpne en helt ny side med masse annet tull på, når han egentlig bare skal se etter specs, men så står den ikke der Når man egentlig bare kunne brukt ett par linjer i siggen til å beskrive pc'en, da sparer en modem bruker både tid og plass på hd'en! Må si meg godt enig med det innlegget der, og mange andre her i denne tråden.. Nå når det er forbudt med maskinvare i sigg, så mister liksom alle sin "personlighet" her på forumet.. Det er mange personer jeg gjenkjenner pga. siggen.. Det er også greit å ha den til hjelp når folk har et problem og du skal hjelpe de, for som sagt å slippe å klikke inn på ekstra sider som det kansje ikke står noe på.. Tenk da på modem/isdn/telenor med 1Gb grense brukerne! Stakkars! Jeg er for maskinvare i siggen! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Få tilbake specs i signaturen....Må være bedre dette enn at vi må skrive de opp HVER gang vi poster. Er jo nyttig at de som svarer vet hvilken maskin posteren har. Ingen som gidder trykke rundt og sjekke "profil" o.s.v. Igjen, totalt usakelig, man trenger ikke spec i 10% av innleggene sine engang (antakelig nærmere 1 % for de mer ivrige brukerene), så på de 10-20 siste innleggene dine, kunne ikke se at det var behov for dine specs i noen av de. Jeg skjønner hvorfor folk vil ha specs, men det hjelper neppe saken å komme med argumenter som åpenbart ikke gjenspeiler virkeligheten. AtW Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 -Personlighet i maskinvare? Da har det gått for langt -Jeg gjenkjenner folk når jeg ser på brukernavnet og avataren...ikke hw-specsa (signatur er fortsatt lov) -Folk som har et problem poster selvsagt maskinvaren sin i tråden de lager. Jeg er likegyldig til maskinvare i siggen. Så lenge siggen i seg selv ikke er for stor og iøyefallende bryr jeg meg ikke. Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Vi ønsker ikke å ha liste over maskinvare i signaturen fordi veldig mange signaturer ender opp med å være enorme. Og når det ikke går an å få folk til å skjønne dette, setter vi ytterligere restriksjoner. Dersom dette er så vanskelig å fatte, må vi kanskje vurdere å slå av signaturene totalt - da slipper vi å bruke tid på å diskutere det ytterligere. Det er opprettet et eget felt for hardware-liste i profilen til den enkelte, slik at man kan liste opp det man måtte ønske. Dersom noen ønsker å vite hva jeg har av utstyr i min PC, kan de bare ta en titt i min profil for å få se det. De som ikke er interessert, slipper å få det listet opp gang på gang på gang i forumet. Så enkelt er det. Vi har besluttet at hardware-lister IKKE skal være i signaturen for lenge siden, men nå er det kommet med i retningslinjene. Avgjørelsen ble fattet av hele forumstyret - enstemmig. Det er siste ordet i den diskusjonen, enten dere liker det eller ikke. Beklager, men slik er det bare. Så kanskje vi kan avslutte diskusjonen om akkurat dette og konsentrere oss om de andre reglene? og stine__: Tror du skal vente med å uttale deg om hvorvidt jeg er sta eller ikke til du evt. blir kjent med meg. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 og stine__: Tror du skal vente med å uttale deg om hvorvidt jeg er sta eller ikke til du evt. blir kjent med meg. Har lest mer om deg enn du aner Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) yummy: Hva med å begrense signaturen til 150-250 bokstaver eller noe?, hva med å begrense til å ikke kunne ha mer enn 4-5 linjer? Det at du sier at folk slipper å få lista opp specsen til folk gang på gang...det er jo bare til å overse? forstår ikke at det er så vanskelig å gjøre det jeg. La oss si at specs uansett ikke blir lov. Da må jo uansett alle finne seg i å få opp en signatur der det står en masse annet "tull" gang på gang...hva om vi ikke vil se det flere ganger da? Endret 4. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Vi ønsker ikke å ha liste over maskinvare i signaturen fordi veldig mange signaturer ender opp med å være enorme. "enorme" signaturer er vel ikke lov ? merkelig begrunnelse. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg tipper at de som sitter og bestemmer her inne har kjappe pc'er og bredbånd, pluss at de ikke har noen problemer med å vite hva slags komponenter som passer sammen. Og så har de sikkert knapt med tid, siden de ikke gidder å bruke et hundredels sekund på å laste ned noen specs.....da er det bedre at vi ferskinger, og de uten bredbånd bruker noen minutter hver dag til bomturer compaq presario, 8 GB harddisk Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hva med å begrense signaturen til 150-250 bokstaver eller noe?, hva med å begrense til å ikke kunne ha mer enn 4-5 linjer? Om du skal ha en link i signatur, kan 150 tegn fort bli veldig lite... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Hva med å begrense signaturen til 150-250 bokstaver eller noe?, hva med å begrense til å ikke kunne ha mer enn 4-5 linjer? Om du skal ha en link i signatur, kan 150 tegn fort bli veldig lite... var bare ett forslag...skrev "eller noe" fordi jeg ikke helt vet hvor grensa burde gå...men det er liten vits i å henge seg opp i det da! Endret 4. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Kan noen forklare meg hvordan man regner seg frem til 4 linjer i signaturen? Hvor mange tegn kan man ha på en linje? Mulig jeg er dum, men det står at man kan ha 5000 tegn i signatur og hvis man skal fordele det på 4 linjer så skal man ha plass til ganske mye i hver linje. Ettersom jeg har skjønt fra en moderator så er ikke linjeskift (enter) en faktor i dette regnestykket, og hos meg så er ikke forhåndsvisninga av signaturen lik visninga i forumet! Kan flere bekrefte at signaturen min ikke går over flere enn 4 linjer slik at jeg ikke blir kicka fra forumet? Det skal ikke være lett dette med signatur. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har aldri lest de retningslinjene og kommer aldri til å gjøre det. Men et forslag er: LÆR NORSK! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 4 linjer er vel 4 linjer, sånn det vises i forumet? Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Syns det er greit at man ikke skriver pc spesifikasjonen i signatur. De fleste som har dette har meget "gromme" pc'er. Da det er et flertall av mindreårige i forumet skaper dette et enormt kjøpspress. En rekke foreldre har faktisk ikke råd å støtte med så store summer man behøver for å ha slikt utstyr. Hva med signaturer som: "Er det ikke overklokket, er det ikke godt nok! " Jeg har selv i min ungdom ødelagt en cpu pga overklokking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå