Gå til innhold

Retningslinjene er oppdatert.

Anbefalte innlegg

Synes det er mye greiere med specs i sig jeg, så lenge det er med måte. Det er kjedelig å gå inn på profilen og sjekke.

Det hører liksom med på et hardware-forum. Akkurat som at man skriver hva slags bil man har på et bilforum osv.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lengre opp på siden står det:
Når det gjelder definisjonen av 1 linje, er det noe vi diskuterer i styret akkurat nå. Vi vil sette en liten definisjon på hva 1 linje er, slik at det ikke skal herske noen tvil om det.

Joda, vi i forumstyret leser. Spørsmålet er bare om brukerne gjør det samme. :p

Jada, når jeg tenker meg om så jeg jo egentlig det.. :)

Lenke til kommentar
Hva er galt med signaturen min? Den følger retningslinjene... Personlig syns jeg den gamle var mye bedre, men jeg var tvunget til å fjerne den.

Jeg må si at det er litt merkelig at vi ikke får lov til å ha specs i signaturer - da det heller burde slås ned på fæle, fargeglade, stygge og grusomme sigs... En sig er en hver brukers personlige ytring. Videre vil jeg få konstatert at det kanskje heller burde vært en grense på antall tegn og linjer i signatur, framfor slik det er i dag. Men nå er det en gang ikke slik det funker... Jeg får vel heller bare råde dere til å klikke unødvendig mye, og gå inn på min profil og sjekke specs - spess de med treg tilkobling vil jo dessverre få enda mer laste-tid ettersom vi alle vet at 56k modem (og lavere) ikke er verdens raskeste nei... Jaja... Men nå er jeg snart ferdig med siggen min, for vi kan altså ha fem tusen tegn, og når denne siggen bare inneholder 955 tegn, så har jeg enda en lang vei å gå! Men den ble nå i hvertfall under fire linjer! Pirates 2: Http://www.addictedtopirates.com

litt mange linjer kanskje?

Ikke med skriftstørrelse -3, er bare 3,5 linjer... Selfølgelig om du kopierer den opp blir den mye større - men så var ikke det poenget heller, jeg forminsket den for å få plass på 4 linjer som reglene tilsier...

Lenke til kommentar

Bra dere holder oss i selene med en nesten 13 sider lang diskusjon om hvor stor og hva som får stå i signaturen. Det gjør at vi kan bruke tiden vår til følge med på denne tråden og krangle litt. Yummy er så heldig at han har fulgt opp denne diskusjonen og holdt liv i den. BRA JOBBA GUTTER, nå blir det mange nye artikler på ok.no

Vi kommer snart med et vedtak, og tro det eller ei, vi kommer ikke til å diskutere mer denne saken før det, og heller ikke mye etter det. Så da legger vi diskusjonen død.

Lenke til kommentar
Bra dere holder oss i selene med en nesten 13 sider lang diskusjon om hvor stor og hva som får stå i signaturen. Det gjør at vi kan bruke tiden vår til følge med på denne tråden og krangle litt. Yummy er så heldig at han har fulgt opp denne diskusjonen og holdt liv i den. BRA JOBBA GUTTER, nå blir det mange nye artikler på ok.no

:thumbup:

Står i stil til den 12 siders diskusjonen om hvilke smiley's det skal være ;)

Lenke til kommentar

Vi kommer snart med et vedtak, og tro det eller ei, vi kommer ikke til å diskutere mer denne saken før det, og heller ikke mye etter det. Så da legger vi diskusjonen død.

SHIT! Noen _diskuterer_ på diskusjonsforumet.

Sorry SirHartge, men jeg har litt vondt for å svelge ironien, sarkasmen og den litt såre tonen i innlegget ditt.

Hvis det primære målet deres var å få diskusjonen til å dø ut hjelper det ikke at yummy (og forsåvidt du) som representanter for forumstyret svarer på det som blir sagt.

Misforstå meg ikke - jeg setter som sagt pris på at dere følger med på tråden og håper dere klarer å sile ut de få konstruktive innleggene fra resten. Jeg skjønner også at det å faktisk delta i tråden var det minste av to onder - dere slipper ihvertfall å bli beskyldt for å ikke kommunisere med brukerne.

Hvis det blir lite tid til å skrive artikler på ok.no er det selvfølgelig synd for alle som leser fast, men er det virkelig oss "gutta" sin feil?

Som jeg har sagt før: Mengden støy og protester det blir ved innføringen av nye regler er ofte omvendt proporsjonal med graden av folks forståelse og opplevde behov for regelen.

(Hvis 100% av brukerne hadde klaget hadde alle vært enige om at forumstyret ikke var på nett med virkeligheten. Hvor mange protester kan aksepteres før det er på tide å tenke igjennom om regelen er

1) godt nok forklart og utdypet. (Husk at her er det brukernes oppfatning som teller, at avsender mener forklaringen er god nok er litt underordnet)

2) nødvendig. (Hvis brukerne ikke føler den behøves føler de seg overkjørt. Da vil de protestere, og oppfatte alt styret sier som sjefete og "småtyrannisk")

3) på sin plass, men kanskje litt feil formulert, eller kanskje litt for streng.

Etter min mening bør man stille seg slike spørsmål ganske tidlig, og det har dere kanskje også gjort.)

Til slutt må ingen glemme at dette tross alt ikke er et spørsmål om liv og død, selv om det er lett å gå i fella og krisemaksimere for å forsterke sitt poeng. Det blir etter min mening litt dumt å polarisere slik at man nærmest har en diskusjon hvor ene siden sier "hvis vi har specs i sig blir serveren overbelastet og tryner" og den andre gruppen sier "jeg klarer ikke snakke med folk hvis jeg ikke vet hva slags hovedkort de har".

Men å bare legge diskusjonen død med et slikt pennestrøk - nei det har jeg vanskelig for å svelge sånn uten videre. Og det vil neppe funke å stenge tråden - da bekrefter dere et inntrykk enkelte kanskje har av at administratorne er surmagede herskesyke sjefer. Og jeg tror ikke dere er det.

Lenke til kommentar
EDIT: ProZaC, hvilken browser bruker du? Med min (Mozilla Firebird), er den signaturen klart over 4 linjer.

Internet Explorer (jada, ved den er dårlig som @${]@£$$...) Oppløsning på 1280x1024. Bruker Hardware-skin'et på forumet.

Og forresten... Bra post, dsgf! :thumbs: Enda en av de som virkelig kan snakke for seg ;)

Lenke til kommentar

For å sitere en mod her:

"det koster 2 sekunder med tankevirksomhet for å fatte hva "maksimalt 4 linjer" betyr.”

Vel jeg sendte utfordringen i retur, noe som endte med at hele forumstyret blir samlet.... Det har nå gått 2 dager..... Og vi får melding om at vi sløser med tiden til forumstyre....

Det hele har blitt en komedie for meg :D

(PS! dette var ikke ment for å latterliggjøre noen)

Lenke til kommentar

sier meg enig i det... de som er i mot specs i sig er bare håpløse misunlige på de som har bedre hardware enn seg selv!

men siden det ble opprettet sin eget "vindu" for specs i profilen så er det egentlig ganske greit... men det er fortsatt den teiteste regelen jeg har sett..

Lenke til kommentar
1) godt nok forklart og utdypet. (Husk at her er det brukernes oppfatning som teller, at avsender mener forklaringen er god nok er litt underordnet)

2) nødvendig. (Hvis brukerne ikke føler den behøves føler de seg overkjørt. Da vil de protestere, og oppfatte alt styret sier som sjefete og "småtyrannisk")

Helt enig i dette! Det er tross alt vi brukerne som gjør forumet til det det er.

Uten å virke sutrende, så synes ikke jeg det er kommet noen god forklaring på hvorfor vi ikke kan ha hardware spec's i signaturen. :ermm:

Lenke til kommentar
Uten å virke sutrende, så synes ikke jeg det er kommet noen god forklaring på hvorfor vi ikke kan ha hardware spec's i signaturen. 

Helt enig, kunne vi fått en forklaring av en admin nå en gang for alle? Har ikke helt skjønt at vi ikke kan ha specs hvis det ikke overskrider 4 linjer.

(100 innlegg :thumbs: )

Lenke til kommentar

jeg bare lurer på;

jeg ser mange av brukerne på amobil-delen av forumet som skriver hvilke telefoner de har. vil det fortsatt være lov? hva med å skrive biltype (amotor delen)? er det lov å spesifisere hvorvidt man bruker pc eller mac? er der lov å skrive prossesor merke? hva med pc merke (Dell, HP, Zepto osv)? er det isåfall lov å spesifisere dette nærmere (Zepto znote 4100, Dell 500m osv)?

men fra et objektivt synspunkt synes faktisk dere har ganske tynne argumenter mot pc specs i sig..."vi har en egen del til det i profilen" <-- den ble så vidt jeg vet opprettet samtidig med denne reglen, så hvis reglen blir fjernet forsvinner vel denne delen av profilen (så er det vel egentlig ikke noe veldig tungtveiende argument?) "signaturer med specs blir ofte kjempelange" <-- det blir jo helt meningsløst å si, ettersom dere har innført en begrensning på signaturlengde.

savner egentlig noen virkelig gode grunner mot dette (ikke det at jeg ville hatt specs i signaturen selv uansett :p)

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Så det blir ikke artikler på ik.no fordi moderatorene svarer på forumet? Da trur jeg ****** dere sitter her mye for ok.no er ikke mye skryte av lengre. Husker ordtakene " I ekte overklokking.no stil " og etc.

Nå ville jeg bytta ut dette med " i ekte kakkle stil" ellernoe dritt i den duren. ok.no har gått rett ned i det siste. savner slikt det var for 2 år sia. men men, hvorfor lage mange artikler om div ting( ikke, IKKE fangrils og katodestyinger) når man kan få alle barna til holde seg i forumet, trykke på litt reklame så folk som driver stedet kan tjene penger?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...