Gå til innhold

Retningslinjene er oppdatert.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal straks endre siggen min, ønsker bare å kommentere dette kjapt:

Yummy: Jeg synes det er bra at du er tilstede og diskuterer dette, selvom sånt er j** kjipt sett fra moderators ståsted. De fleste BØR skjønne at specs i sig ikke er din personlige greie, og jeg tror alle er enige i at jo større et forum blir, jo strammere regler er nødvendige for å unngå at alt sklir ut.

Når dette er sagt så har jeg erfaring fra sammenliknbare tilfeller som sier at av og til kan for strenge regler føre til at (i dette tilfellet) forumet visner hen og blir en skygge av hva det var. Håper ikke dette skjer med hw.no-forumet.

Jeg respekterer at forumstyret vil stå ved sin avgjørelse. Imidlertid ønsker og håper jeg at styret vil ta "oppstyret" til etteretning. Det at jeg og en del andre protesterer mot forbudet mot specs i sig betyr (som alltid når "folket" protesterer):

Vi føler ikke vi kan sette oss inn i problemet som vil oppstå med specs i sig (forutsatt at skriftstørrelse, antall tegn og antall linjer er oppfylt). Dette betyr enten at vi er ekstremt dumme, eller at grunnene vi har fått ikke er tilstrekkelige. Det er mulig det ikke kan forklares noe bedre, men da bør man kanskje ta opp til vurdering hvorvidt grunnene er gode nok - senest ved neste revisjon av retningslinjene.

Det er selvfølgelig ikke sånn at alle er for eller imot. Du har nok helt rett når du sier at en poll ikke vil ha noe for seg. Jeg håper som sagt likevel at dere vil ta dere bryet med å kikke på de saklige argumentene som dukker opp innimellom alt svadaet.

Jeg mener at det største problemet med specs i sig er at det fort blir for langt. Hvis man opprettholder de andre begrensningene er ikke dette noe problem.

Håper du gidder å lese igjennom dette. (Det ble visst litt lengre enn planlagt..) Du skal slippe å svare hvis du føler temaet er utdebattert, og ikke har behov for å kommentere.

Lenke til kommentar

...lest igjennom 11 sider med frem og tilbake diskusjoner om spec i sig eller ikke spec i sig...

For min del er det ikke så nøye med hardware specs eller andre ting i sig... men jeg har fått ett par gode latterkuler etter å ha lest alt dette..

Men... om de som har diskutert opp og ned i mente i denne tråden hadde tatt den tiden de har brukt på det, og klikket på brukerprofilene for å lese hardware specs da ? Jeg mener, folk klager over at det tar tid å finne hardware spec i profilen, men de kan godt bruke noen dager på å diskutere om de får ha den i sig eller ikke ?

Godt nytt år sier jeg bare... :omg:

Lenke til kommentar

dsgf: et MEGET bra og velformulert innlegg. Et av de virkelig få som er verdt min tid. ;) For strenge restriksjoner kan ødelegge, derfor forsøker vi å finne en løsning som er akseptabel for de fleste - og i dette tilfellet ordnet vi med et meget adekvat substitutt som faktisk burde være å foretrekke - i profilen kan man ha LANGT større liste enn de 4 linjene som er tillatt i signaturen. Så hva problemet er, kan på mange måter være vanskelig å fatte (og på andre måter forståelig).

Sozinho: Du har et veldig godt poeng.........

Men - når vi innfører restriksjoner, er det vel ikke annet å vente enn at vi får masse syting og klaging (og lite konstruktivt). Det er ikke akkurat nytt...

moderatorjobben er ikke akkurat en dans på roser. :(

Lenke til kommentar
sier vel litt om din alder også.. ;)

Dette sier en god del om alderen din også....selv om jeg egentlig blåser i alderen til folka her inne ;)

Edit: ups....jeg så ikke at du beklagde......beklager :)

(du trenger ikke å takke for denne beklagelsen)

Endret av stine__
Lenke til kommentar

Jeg lover at dette blir mitt aller siste innlegg her.....på en betingelse, da :) Jeg er så lei av å høre at vi som liker spec ikke har noen som helst argumenter. Jeg skal selv ikke ha noen spec på siggen min, så jeg snakker ikke på mine egne vegne, forresten.

Men tilbake til betingelsen....jeg skal holde munn dersom Yummi gjentar etter meg:

Ja....det er en stor ulempe for nysgjerrige nybegynner at specen blir fjerna

Ja....det er en stor ulempe for de som sitter uten bredbånd at specen blir fjerna

Ja....man mister faktsis en liten del av identiteten når specen blir fjerna (og ikke le av "identiteten".....på internett er vi så identitetsløse at selv en liten spec betyr noe)

Ja....det er kjipt for de unge ivrige enusiastene her at de ikke kan få vise fram specen sin (hvis du tenker på din egen ungdom, så skjønner du godt det)

Ja....jeg har nok glemt hvordan det er å være en fersking...og gleden av å se alle de fantastiske kombinasjonene til andre folka her

Og heeeelt til slutt....du vet selvsagt at jeg snakker om en liten linje eller to.....med små søte bokstaver :)

Du kan bare kopiere de 5 Ja-setningene mine, legge de ut her, så er jeg blid og fornøyd :)

Lenke til kommentar
Svar meg på dette Moderatorer!

Ta en poll på det da!

Det er tross alt vi som henger på dette forumet, vi som må tåle dette hver dag, å se specs i siggen. Jeg syntes at brukerne skal få lov til å bestemme her jeg! :yes:

:yes::innocent:

det er ingen som hindrer dere i å bruke andre forumer der dette er tillatt, og det er neppe noen som vil savne dere om dere stikker heller.

så slutt og whine, og vær glad for at dere får bruke dette forumet i det hele tatt!

Var det direkte ment mot meg og P@yNe, eller sånn sjennerelt? :roll:

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Må være litt kjip og ta opp denne tråden igjen, men jeg vil si et par ting.

- Slik jeg ser det har det kommet 1 grunn for å ikke ha specs i sig, og det er kjøpepress. Og hvis det er grunnen så er det mye annet som burde vært fjernet fra sig også.

- Hvis moderator (yummy) tar innleggene her personlig og anser dette som en kamp mellom han og "oss" så har han misforstått kraftig. Kampen er mellom oss og forumstyre, men det virker som om yummy har påtatt seg oppgaven som forumstyre sin representant utad, og muligens et filter for hva som når frem.

- Det vi egentlig burde ha gjordt er å henvende oss direkte til forumstyre, men ettersom det var de som startet denne tråden så regnet jeg med at de ville følge den opp. Det har vært flere mod'er innom her og lest denne tråden, men de har ikke tatt bryet med å involvere seg. Jeg regnet med at de ønsket tilbakemeldinger ettersom de startet en åpen tråd om emne.

- Det har vært noen humoristiske og ot innlegg i denne tråden, men at den har vært spesielt usaklig kan jeg ikke skjønne, det må i så fall motstanderne av specs stå for. Jeg mener at det har kommet mange begrunnelser for og spørsmål om hvorfor ikke specs, som ikke har blitt besvart.

Sum'en av det hele er at dette handler om sensur, men det virker som om det er mange som ikke har skjønt dette. Noen tror at dette handler om båndbredde, plassbesparelse, ryddighet, til dere vil jeg si at det finnes en mellomting mellom svart og hvit - og det er grå!

Det er stor forskjell på praksis og teori, det har forumstyre allerede fått erfare... venter i spenning på løsningen!

Lenke til kommentar

Og NorthWave:

"Northwave: pass på signaturen din, den er for stor. Du burde forandre den før moderator ser det!"

Det var bare tillatt med skriftstørrelse 1...

Haha, den er fiksa nå!

Da fikk jeg også bevist poenget mitt, takker.

Men noe har vært rart med instillingene mine (eller.no) for varsling av nytt innlegg, så jeg har ikke merka at det har kommet så mange svar. Derfor svarer jeg så sent...

Hmmm, rart *prøver å lokalisere problemet*

Lenke til kommentar
Men noe har vært rart med instillingene mine (eller.no) for varsling av nytt innlegg, så jeg har ikke merka at det har kommet så mange svar. Derfor svarer jeg så sent...

Hmmm, rart *prøver å lokalisere problemet*

Her merka det jeg óg... Siste mail jeg fikk var på side 9, og neste var Insomnis sitt her på side 11... Tror nok det er forumet.

Lenke til kommentar
EDIT: Og med tanke på slikt som signaturen til KriFos så må jeg si at det sansynligvis er saken deres mer til ulempe enn gavn. Skal dere ha noen som helst sjanse for å overtale forumstyret må dere kunne handle proft.

Hva er galt med signaturen min? Den følger retningslinjene... Personlig syns jeg den gamle var mye bedre, men jeg var tvunget til å fjerne den.

Lenke til kommentar
EDIT: Og med tanke på slikt som signaturen til KriFos så må jeg si at det sansynligvis er saken deres mer til ulempe enn gavn. Skal dere ha noen som helst sjanse for å overtale forumstyret må dere kunne handle proft.

Hva er galt med signaturen min? Den følger retningslinjene... Personlig syns jeg den gamle var mye bedre, men jeg var tvunget til å fjerne den.

3-punkters skriftstørrelse? Måtte kopiere den inn i Word og forstørre den for å lese... Ser rett og slett ut som en eneste "stor" grøt... Vet ikke om det var det folk tenkte på, menmen.

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...