slimboy Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 For meg hadde det vært et spørsmål om cash. Mye Penger=OCZ 3200 Lite Penger =Twinmos 3200 Og i mitt tilfelle gikk jeg også for Twinmos, men jeg har jo en AMD 2500+ Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 ang. overklokking: Hovedkortet i Shuttlen skal på papiret støtte 200mhz FSB, men om denne hastigheten nås i praksis har mye å si på minne og kjøling i maskinen, og da spesiellt på northbridgen. Hvis du har planer om å klokke en 2500+ prosessor til 3200+ (noe jeg med undring leser at du ikke har tenkt å gjøre?), bør du feste en bedre kjøleribbe på NB sammen med vifta. Vurder den gule ribba fra Zalman feks. den skal passe bra. håper dette kunne være til hjelp den gule zalman viften?!? Ja jeg tror jeg går for geil brikkene. De er ikke altfor dyre og de for ganske gode resultater + at jeg liker psdata.. Men jeg burde kunne overklokke en 3000+ til en 3200+ ganske lett eller? Lenke til kommentar
olipot Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Ser at ihvertfall både Microplex og Netconnection fører den gule Zalman ribba, ZM-NB32J heter den. Røkk av kjøleribba som sitter på NB og monter den nye samt vifta på toppen. Husk å fjerne limgørr som sitter mellom ribba og NB med aceton el. før du monterer zalman-ribba. Men hvorfor skal du bruke 1700+ kr på cpu og rettferdiggjøre kjøpet med billig ram? Husk at en Barton 2500+ i prinsippet kun er en underklokka XP3200+. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Er overkant av 2000kr billig ram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå