e_rik Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Var ikke helt sikker hvordan kategori jeg skulle legge dette innleget i men det ble denne Jeg har tenkt og bytte vifte i min chieftec psu med en slik 12 cm vifte fordi jeg synes orginal viften bråker for mye. Jeg har tenkt og ta ut den gamle viften og skjære hull oppå psuen og feste 12cmen der men jeg lurer på om vifta burde blåse eller suge? Om jeg burde bore litt ekstra luftehull i psuen? Og hvordan turtall viften burde kjøre på? Endret 2. januar 2004 av e_rik Lenke til kommentar
Templar Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 De har en veiviser om dette her på overklokking.no, bare gjør søk. Angåene turtall, da begynner du at høre viften runt 1500rpm og sjølf ville jeg la den blåse inn på PSUen. Lykke til, Simon Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Nå har jeg demontert den og skal ta ut den orginale viften, det er to strømledninger som går fra viften og til psuen der de er lådet fast og jeg lurer på om hvis jeg naper dem av vil strømforsyningen enda virke? Eller vil den ikke starte fordi den oppdager at det ikke er noen vifte for og kjøle den? Endret 3. januar 2004 av e_rik Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 har fjernet vifta på en gammel psu selv, men der var det en kontakt som lignet litt på standar 3 pins vifte kablar berre støre og 2 ledningar. btw. den funka fint uten vifta Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) hmmm... får vel prøve da, om ikke må jeg vel bare lådde den på igjen Endret 3. januar 2004 av e_rik Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 vifta skal blåse og jeg tviler sterkt på at må lodde den på plass igjen. lykke til. Lenke til kommentar
icer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har samme PSU'en, funderer på å modde den jeg også... Du har vel ikke bilder eller noen dokumentasjon på hva du gjorde vel? Funderer på å legge plexi og noe lys inni... Rødt så d ser ut som det gløder? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har tenkt på å skifte vifte i PSU jeg også, rød vifte ellerno. Få litt farger Har en Enermax PSU en 80mm og en 120mm Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Har samme PSU'en, funderer på å modde den jeg også... Du har vel ikke bilder eller noen dokumentasjon på hva du gjorde vel? Funderer på å legge plexi og noe lys inni... Rødt så d ser ut som det gløder? Nei jeg har ikke digitalkamera men, det funker fett vifta står på min rpm og luften som kommer ut fra psuen er bare lunken Det jeg gjorde var og ta ut orginalviften skjære hull for ny vifte med stikksag, borre hull for festeskruene til vifta og så sette den nye vifta inn Endret 4. januar 2004 av e_rik Lenke til kommentar
icer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 OK, var det der med de to ledningene... Finner vel ut av det når jeg opner boksen, tar ikke sjansen på å opne den nå. Har en del arbeid å gjøre før jeg sykmelder pc'n ¨ Du vet vel ikke hva lydnivnået på PSU'en var før inngrepet? Hvordan er lydnivået nå i forhold til før? Har du regulator? Hvilken vifte brukte du som utsug? Lotz of questionz Lenke til kommentar
icer Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Prøvde å opne boksen idag, men hvilke skruer løsner du? Jeg tok lommelykta inni og så at noen av skruene var mutter med noe grønt gugg (lim?)på... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 men har du tenkt på at du kanskje ike har plass i PSU'en da 12cm i den PSU'en der, ville gjort meg sikker før du startet å kutte hull osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå