Individual-48 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg ønsker å bruke en annen side som eksempel på hvordan jeg ønsker å lage en navigering på siden. -> http://www.bluescape.org Det jeg liker veldig godt med denne siden sin måte å legge alt opp på er, 1) Du har 4 basis meny valg, når du så trykker på et av disse, så åpner nye menyvalg seg et litt annet sted, for så at disse er under grupert i ytterligere valg. Velger man en av disse blir det åpnet i "hoved" vinduet. -> Hvordan skal jeg bygge opp "siden / koden" for å kunne få dette til, det er vel unødvendig å bygge opp en ny side for alt av valgmulighetene? Det vil i så fall ta veldig lang tid... og sikkert føre til at siden blir tung å laste heletiden, siden den må relode for hver bidige link en trykker på. 2) Ønsker å kunne ha "random" tekst å bilder i en celle/ramme. Spesielt på den splashen jeg kommer til å ha i starten... Ønsker også å bruke effekten på siden, men hvordan gjør jeg det? Er vel mye mer jeg lurer på, men tar litt om gangen. Kanskje noen har gode sider å vise til. Noe jeg kunne ha tenkt meg var å ha en nyhets - spalte, som viser de 3 siste nyhetene, og hvis man ønsker å se alle kan man trykke "her" og da få en full oversikt i "hoved" vinduet. Dessuten så hadde det vært kjekt å ha det slik at hver gang jeg skal for eksempel legge til noe til siden, at jeg ikke må gå inn i en hel side. Men at hvis jeg ønsker å legge noe til i "humor - sin start index" at jeg bare skriver dette inn i i dets htm fil, for så at det bare blir vist direkte i "hoved" vinduet,,,, (er vel ikke så lett å skjønne) Så, hvis noen har gode artikkler og tutorials og vise til og fine egen skrevne forklaringer så takker jeg veldig ja til dette! Takker, Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Ok detta ble mye tekst.. 1. Rent teknisk sett kan du bruke Frames (ganske lame og n00bie ) til oppsettet av siden. Om du kan litt mer kan du bruke tabeller og PHP f.x, evt CSS om du kan enda litt mer igjen.. Slik jeg ser det utav den siden du linker til, så er "undermenyene" bare lagt inn på hver side.. Finnes vel fine metoder på å få samma meny uten å måtte skrive den på hver side.. 2. Randontekst er fint å bruke i PHP. Søk på Google etter PHP randomscript ellerno.. Kanskje svarte jeg på det du lurte på, kanskje ikke.. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Rent teknisk sett kan du bruke Frames (ganske lame og n00bie ) til oppsettet av siden. neeeei ! spar oss alle !! Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hvis jeg var i ditt sted, ville jeg ha lært meg PHP og MySQL. PHP er et servesidespråk, som blant annet kan brukes til å lage det nyhetssystemet du etterlyser, og random-bilde funksjonen. MySQL er databaser, som gjør dette litt lettere igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå