Gå til innhold

Hva kan Norge egentlig få ut av NH90? Varsler ny realistisk gjennomgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skattepengene våre kunne vært brukt til mange andre viktige ting i Forsvaret hvis vi hadde valgt Sikorsky. USA har brukt Sikorsky til anti-ubåt operasjoner i mange tiår og den har fungert utmerket for verdens desidert største krigsmakt på alle mulige områder,hvor det er behov for helikopterkapasitet. NH 90 har skadet Forsvaret meir enn det har gagnet,pga de ekstreme kostnadene.
Og at NH 90 skal ha noe bedre antiubåtsensor enn det som USAF har på sine helikopter, tror jeg ikke noe på. En bra antiubåt-sensor kan settes på ett nesten hvilket som helst helikopter. Og at NH 90 skal være ett bra helikopter pga antiubåt-sensoren,er tåkelegging av NH 90 skandalen slik jeg ser det. 

Endret av ACYBN18O
Lenke til kommentar

Kan artikkelforfatteren skrive litt om følgende jeg lurer på:

Dersom 1 time flytur følges av 50 timer vedlikehold, hvordan forholder det seg i praksis? Hvor lenge kan man fly i realiteten? Disse flyvemaskinene er jo laget for krigføring, hvor mye kan disse reelt brukes i en krigssituasjon? Vi vet jo at reglene slakkes når det brenner, men hvordan forholder dette seg? Må maskina stå i ro i en uke etter to dagers ubåtleting?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare en legmann som meg hvorfor denne kontrakten ikke er kansellert for årevis siden? Jeg ser at det vil innebære tap av prestisje og sikkert koste å komme seg ut men slik ting står nå virker det som om å holde fast på en 19(!) år gammel kontrakt bare er å kaste enda mer penger ut av vinduet for noe som nå tydeligvis ikke vil kunne levere det ønskede produktet likevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...