Gå til innhold

Waterchill eller Swiftech?

Anbefalte innlegg

Hei

skal kjøpe meg vannkjølings sett til pc'en min :D

så jeg lurer på ka som er best av Dette eller Dette ?

skal også kjøle ned gpu og chippsett så hva blir best av og kjøpe watherchill sette eller Swiftech sette og kjøpe 2 vann blokker til gpu og chipsett?

er ute etter det sette som er lettest og montere og gir best kjøling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle også prøve meg på vannkjøling for en stund tilbake.

Etter mye surfing frem og tilbake bestemte jeg meg for Swiftech settet fra Microplex.Dette viste seg og være en tabbe. Jeg monterte settet uten problem ,det fulgte med god bruksanvisning. Men skuffelsen var stor når jeg skulle teste det ut.For det første vibrerte vannpumpen noe voldsomt,hele kabinettet skalv. Kjøle ytelsen var også dårlig etter et par timer med koding av film var prossesoren oppe i 60 grader.

Jeg har nå erstattet det jeg vil kalle en ubrukelig radiator med AC EVO 360 ,og byttet ut vannpumpen med en Eheim 1046(prøvde først 1048,men uff for et bråk)

Satte en Ac vanntank "Aquainject" på vannpumpen og en Ac vanntank "aquatube" med brakett i toppen på pc'en. Skaffet meg Swiftech gpu blokk og Swiftech chipset vannblokk.

Nå føler jeg at det fungerer bra ,men det kostet noen tusenlapper mer enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet . Svetten og de ekstra timene jeg har brukt på dette ser jeg på som en erfaring rikere :D

Jeg har ikke erfaring med Waterchill, så det overlater jeg til andre og kommentere,men min konklusjon er at billig vannkjøling er dårligere enn god luftkjøling.

Obs jeg var visst litt rask.

Etter å ha vært inne på linken til Swiftechsettet ser jeg nå at de har byttet både radiator og pumpe :thumbs:

Da har de jo innsett at pumpen og radiatoren de leverte med tidligere ikke fungerte.

Da tror jeg faktisk jeg vil anbefale settet fra Swiftech ,for Cpu blokken er meget god,og det fill and bleed greiene er genialt enkelt. :thumbs:

Endret av Trinity
Lenke til kommentar
Min 1048 skrangla noe sykt,som om noe var løst inni.

1046 er lydløs,og kjøle messig er det ingen forskjell på mitt oppsett.

Det er impelleren. Den er slik fordi at med ein så liten motor, kan pumpa ha vanskar med å starte. Derfor sitter den litt laust på slik at motoren rekker å akselerere før den tar tak i impelleren elle propellen. Dette er ikkje noke problem i et vannkjølingssystem, da pumpa òg får tykk i den andre enden.

Derfor: Eheim modden er ein fin bil ;)

Lenke til kommentar
Min 1048 skrangla noe sykt,som om noe var løst inni.

1046 er lydløs,og kjøle messig er det ingen forskjell på mitt oppsett.

Det er impelleren. Den er slik fordi at med ein så liten motor, kan pumpa ha vanskar med å starte. Derfor sitter den litt laust på slik at motoren rekker å akselerere før den tar tak i impelleren elle propellen. Dette er ikkje noke problem i et vannkjølingssystem, da pumpa òg får tykk i den andre enden.

Derfor: Eheim modden er ein fin bil ;)

Den Modden på Eheim er genial,funker som f...! ;):thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...