Redaksjonen. Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Klarer ikke å dekke etterspørselen: Volkswagen setter bestilling av e-Up på pause Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Og skoda trillingen blir økset permanent. Har VAG allerede leveringsproblemer med batteri? Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 (endret) 200 000,- er en grei pris for en liten batteri bil Går den 300 000 km og man sparer 0,5 kroner kilometeren i energiutgift blir 150 000,- spart i løpet av bilens levetid. Andre fordeler medfører at bilen har en negativ pris i forhold til kjøp av en bensinbil. Realøkonomisk får Du altså penger for å kjøpe batteri-bil utgaven. Bilen er også så billig at kaskoforsikring vil være helt bortkastet. Endret 8. september 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 VAG føler seg med andre ord trygge på å nå utslippsmålene for 2020. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Halvor Sølvberg- the MOV skrev (5 timer siden): Går den 300 000 km og man sparer 0,5 kroner kilometeren i energiutgift blir 150 000,- spart i løpet av bilens levetid. Jeg har regnet litt og det virker realistisk. Eventuelt justere ned km-forventnignen til 200 000 km og besparelsen til 100 000 kr. 1 Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Det med kaskoforsikring kommer nå litt an på når forsikringsskader oppstår og hvor omfattende den er. Blir den kondemnert etter ei uke er nå forsikringen god å ha... Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 (endret) kmlund skrev (14 minutter siden): Det med kaskoforsikring kommer nå litt an på når forsikringsskader oppstår og hvor omfattende den er. Blir den kondemnert etter ei uke er nå forsikringen god å ha... Tja, man kan jo kjøpe en bruktbil for restverdi og 600 liter bensin for det kaskoen koster i året. Om uhellet skulle være ute å gå... Endret 8. september 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 cbrr6 skrev (3 timer siden): VAG føler seg med andre ord trygge på å nå utslippsmålene for 2020. Kva føler Du ? Lenke til kommentar
Tallak Tveide Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Så der vi skulle få biler som gikk 1.000.000 km får vi nå heller biler som er råbillige og går 100.000... jfr hvitevarer... miljøpoenget som glapp... 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 cbrr6 skrev (12 timer siden): VAG føler seg med andre ord trygge på å nå utslippsmålene for 2020. Ja VW AG er kyniske nok til å kunne gjøre slike vurderinger. kremt skrev (15 timer siden): Og skoda trillingen blir økset permanent. Har VAG allerede leveringsproblemer med batteri? Det er også en mulighet. (Tips: konsernet heter VW AG, ikke VAG.) 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) Hanhijnn skrev (4 timer siden): Ja VW AG er kyniske nok til å kunne gjøre slike vurderinger. Det er også en mulighet. (Tips: konsernet heter VW AG, ikke VAG.) Ser ikke at å late noe av vinen stå til neste år for å få betre betalt er kynisk. Og ei heller dette fra VW gruppen. Blir kynisk å spille miljøkortet ved kjøp av batteribil også da, for Du sparer omlag 5 kroner mila (og 16,60 ved kjøp av Tesla S) og får mykje anna gratis og til redusert takst. Endret 9. september 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 kremt skrev (20 timer siden): Og skoda trillingen blir økset permanent. Har VAG allerede leveringsproblemer med batteri? Er vel så enkelt at VAG velger å la være å gjøre investeringer i økt produksjonskapasitet for en utgående modell nå som de satser på nye dedikerte elbil-plattformer. Forøvrig er det en seiglivet myte at søkkrike bilprodusenter skal ha noen spesielle problemer med å skaffe batterier. SK, Panasonic, Samsung, LG og CATL selger gjerne til store og solide kunder. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Badge engineering er vel ikke det smarteste når bilene er så like og selges i samme marked. De kunne evt blitt solgt i ulike land for å differensiere. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 kremt skrev (6 timer siden): Badge engineering er vel ikke det smarteste når bilene er så like og selges i samme marked. De kunne evt blitt solgt i ulike land for å differensiere. Synest alle biler ser like ut i dag, monotoisme hele greia. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 VW er kyniske som vanlig. Dette viser igjen at de ikke er seriøse elbil-aktører. Nå puster Lucid dem i nakken også. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 kremt skrev (17 timer siden): Badge engineering er vel ikke det smarteste når bilene er så like og selges i samme marked. De kunne evt blitt solgt i ulike land for å differensiere. Men alle bilprodusenter (også stebarn-merkene til VW AG) vil jo så gjerne slå seg på brystet og vise at de også har elbiler i porteføljen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå