Theo343 Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 (endret) Et annet spørsmål. Vil ikke de nye konsollene komme med en kabel med riktig spec? Tenker da ikke på lengde men ellers. Endret 11. september 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 16. september 2020 Forfatter Del Skrevet 16. september 2020 Alt annet ville vel vært håpløst? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 4 hours ago, Sarasin said: Alt annet ville vel vært håpløst? Good. Da får man egentlig en ganske dyr kabel med konsollene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Ikke vær for sikker. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Lengden har også mye å si for hvor mye kvalitet en kabel må ha. Tipper man for en 1.5m kabel. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 17. september 2020 Forfatter Del Skrevet 17. september 2020 Jeg ville tro at det følger med en kabel (HDMI). Jeg tror derimot ikke at den er lenger enn 1 meter ? Spare penger der man kan, uten å levere ufullstendige setups Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Så har det hele kokt ned til at vi heller ommøblerte stua, enn at jeg skulle kjøpe sjukt prisa ledninger Flaks å ha litt forståelse i heimen Så nå har kravet på kabelen gått ned fra 7m til 5m, og da åpner det seg en hel del flere løsninger. Jeg velger da å kjøre på DP-kabel i stedet for HDMI, men lurer på noen ting. Er det sant som de sier, at DP-kabler ikke kommer med "revisions", men kun er en ledning? Altså at det er sender (skjermkort, DP 1.4)) og mottaker (skjerm, DP 1.3) som avgjør hastigheten på det som skjer i ledningen? Fant dette på på linustechtips: "And if you're just shopping for cables, be aware that DisplayPort cables do not have revisions. There is only one type of DisplayPort cable." For da er det jo ikke noe stress å få fatt i dette. Er det noen som har kjennskap til iiglo-merket fra komplett? Vil jeg kunne bruke denne uten problemer? iiglo Displayport kabel 5m Finner også denne, men kjenner ikke til verken selskapet (123elektronikk) eller merket på kabelen 8k DP-kabel Tanker? Endret 7. oktober 2020 av Sarasin 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 4 hours ago, Sarasin said: Jeg velger da å kjøre på DP-kabel i stedet for HDMI, men lurer på noen ting. Så mottaksenheten har DP? Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2020 1 hour ago, Theo343 said: Så mottaksenheten har DP? Ja. Dersom jeg kjører PCen ved siden av tven (slik den står i dag), får den HDMI (2.0). Skjermen har både DP og HDMI, men det virker som DP er såpass mye bedre at jeg foretrekker DP. En oppgradert type av den skjermen jeg har (MSI Optix MAG271CQR) er vel den som heter MAG272CQR, og den kan kjøre 165hz over DP, men fortsatt bare 144hz over HDMI. Ergo foretrekker jeg DP dersom jeg oppgraderer til noe enda sykere etterhvert Lenke til kommentar
starflame Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg vet ikke om det er noen regler om å anbefale kinesiske sider, men man kan få fiber optiske kabler med DisplayPort 1.4 opptil 70m uten at det koster skjorta, langt bedre enn hva norske leverandører tilbyr på både pris og unike varer. 550kr - 1100kr for en slik er ganske rimelig vil jeg si. Fra erfaring med andre leverandører som selger likt utstyr er tiden ca 2 uker å vente på shipping per i dag. Har skaffet mine DP kabler fra den siden, dog ikke fiber optiske med 1.4 for høy refresh gaming i 1440p/4k med god erfaring og at varene holder mål. Anbefaler at du ser om det er en del reviews allerede på de varene du ser på klart. Denne optiske kabelen jeg linket har 13 reviews og de ser unike ut, så jeg hadde sett på dette om du trenger lengden. 1 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2020 regner med at det er like lov å anbefale kinesiske som danske sider Jeg har sett disse optiske kablene, men er litt skeptisk. Den jeg linket til fra komplett, får jeg i morgen om jeg bestiller i kveld. Noen som kjenner til denne kabelen fra iiglo? Eller merket generelt? Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg tok sjansen på iigloen fra komplett. Om den ikke gjør jobben, bestiller jeg Startech sin 1.4 fra multicom i stedet, tror jeg Skal oppdatere å fortelle om det funker som det skal 1 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Ser ut som kabelen fungerer helt strålende I hvertfall for nå Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) Synd det ikke var HDMI du skulle ha. Er jo helt tørke på 5m til den slags bruk, her i landet. Med mindre man skal betale langt over 1000 lappen. Alle tips om hvor man får de er velkomne. Endret 9. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Hva mener du? jeg vurderte HDMI, men da jeg ommøblerte for å korte ned avstanden fant jeg plutselig DP-kabler i stedet 😛 DP-kabel 1.4 fra Startech var ikke verre enn rett under 500-lappen, men jeg testet komplett sin 1.2 først Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Mente det var synd det ikke var en 5m HDMI 2.1 kabel du testet 😛 Kun fordi jeg leter etter en da hehe. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Ja, jeg har vel skjønt det fra de andre sidene, egentlig 2.1 er grisedyrt 😕 "Heldigvis" har jeg ikke TV med 2.1-inngang Selv om valget angående skjermkort ville vært 1000% lettere, i og med VRR over HDMI fra nVidia fra 2.1 Men jeg blir jo stuck med AMD frem til nVidia og Samsung (og muligens AMD) blir enige om hva som er greit og ikke 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå