Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

vserver.vxd

Anbefalte innlegg

Hei, i et forsøk på å sette opp nettverk mellom en antikvitet med Win98 og en maskin med XP, var jeg og rotet litt med nettverksinnstillinger...Etter å ha klikket ok et sted jeg ikke aner hvor var :blush: ble jeg bedt om å sette inn win98 cd-rom. Etter som cd-rom stasjonen ikke virket på dette tidspunkt (ny er satt inn nå) kunne jeg ikke gjøre det jeg ble bedt om og klikket avbryt. Etter dette får jeg beskjed i oppstart om at jeg mangler filen vserver.vxd, og jeg kommer ikke på internett.

Det står at den kobler opp og alt ser fint ut, men kommer ikke inn på noen sider hverken i Opera eller Explorer, og jeg kan heller ikke logge på MSN.

Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette uten å formatere og reinstallere....igjen? *baff* :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette uten å formatere og reinstallere....igjen? *baff* :ermm:

Funker ikke tipset du har fått kan den enkelt legges inn med verktøyet systemfilkontroll som du finner på systemverktøymenyen i win98.

Lenke til kommentar

ok, jeg er kanskje dum... :yes: Jeg prøvde litt, men hvordan reinstaller TCP/IP?

Og jeg fant ikke systemfilkontroll. :no: (Start - Programmer - Tilbehør - Systemverktøy ja?) La til alt som var i systemverktøykategorien i legg til/fjern programmer, men det var fortsatt ikke der.

Hvis jeg går på enhetsbehandling så er det en PCI-ethernetkontroller som mangler driver, er dette problemet mitt? Hvor finner jeg riktig driver til denne?

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er det NIC'et ditt som er problemet ja, vanligvis når en installerer et NIC i W98, legger også windows inn de riktige protokollene (TCP/IP). Hvis du får det til å fungere, vil det andre og fungere.

TCP/IP kan du avinstallere via Nettverk i Kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

Oh, nei ikke nettverkskortet, det er innstallert og virker. :) Samme med ISDN kortet. Det som mangler driver hos meg er PCI ethernet kontroller, det kan ikke være ett nettverkskort siden de to kortene jeg har som har med nettverk å gjøre (ISDN kort og Ethernett kort) er innstallert og virker. (Står det i hvertfall)

Lurer på om den der PCI ethernett kontrolleren har omtrent samme funskjon for nettverk som en USB kontroller har for USB kanskje?

Uansett, hvis noen vet hvordan jeg får lagt inn denne på nytt så mottas info med takk :)

Lenke til kommentar

PCI ethernet kontroller = nettverkskort.

Nei, PCI ethernett kontroller er ikke det samme som USB kontroller er for USB.

Prøv å fjern det fra enhetsbeandlig da og se hva som skjer. Kan være at win tror at du har 2 nettverkskort, selv om du bare har 1. Skjer ofte i win98 dersom en legger til forskjellige drivere for samme enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...