Gå til innhold

Data --> Tv

effex_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er tv'n for gammel? :wallbash:

Hvordan kan noen svare på det hvis du ikke forteller hva slags TV du har? :roll:

Det blir nesten som å spørre: Bilen min vil ikke starte når det er kaldt - er den for gammel? :D:lol:

Og så litt seriøst:

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

Gamle Panasonic TV-er med 1 scart støtter vanligvis ikke s-video. Hvis du har brukt en s-videokabel og en scartadapter så kan man bruke en slik adapter, eller en denne adapteren. Eller en kabel med adapter sammen med scartovergangen. Disse løsningene gir fargebilder hvis alt annet er stilt riktig.

P.S.

Når det gjelder TV-en din, så står det et typeskilt bakpå. Hvit lapp med sort skrift eller sort lapp med hvit skrift. Den heter TX-#### (hvor de 2 første sifrene indikerer skjermstørrelse).

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Jeg har lignende kabler som dem på bildene.

Regner med at det vanlige s-videokabler du har prøvd. På bildene er det en kabel og to adaptere. Poenget er at dette er løsninger som gjør om fra s-video til composite. Fordi du har en TV som ikke støtter s-video.

Lenke til kommentar

Ok.

1. Instalert Catalyst 3.10 driver?

2. Prøvd alle slags formater? NTSC, PAL-B,PAL-G osv....

3. Prøv både composit kabel og s-video kabel. Skaff deg en scart kontroll som har både s-video og composite video inn. 'Det var det som funka for meg'

4. Riktig kannal da? Fikk svart/hvit på kannal 0 som var standard for vhs for meg, men da jeg prøve AV-knappen så kom det farger...

:xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...