Pirkko Rygh Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Nå blir nok klima mye bedre, https://www.focus.de/auto/news/brisantes-gutachten-selbst-hybridfahrzeugen-droht-das-aus-eu-plant-totalueberwachung-bei-verbrauch-und-co2_id_12394141.html?fbclid=IwAR0QfxdktWPr3--RNfBh5HFK-9-nQB7bWt5idyyWHb-2ZbNjlbzJDrgyEx8 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Dette er noe av grunnen til at Mitsubishi vil trekke seg ut av Europa. Så da går vi glipp av slike gode familiebiler som Outlander PHEV. Det spørs hvor mange andre bilprodusenter som følger etter... Trøsten får være at elbil-produksjon ikke blir rammet av dette. Snarere tvert imot. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Skummelt. Men at bilen registrerer og lagrer forbruksdata er ikke noe nytt. Langt der i fra. Eneste nye her er at EU har lyst å se på denne forbruks-dataen for å lage statistikk, for å se om hvordan forbruk og utslipp er i virkeligheten kontra det som bilprodusentene oppgir. Etter Volkswagen-krisen forstår jeg at de ønsker det. Utifra det jeg ser på nettet, skal dette være anonyme data, og det skal heller ikke påføre eier/bruker av bilen noen ulemper. I realiteten ser ikke dette verre ut enn at EU-kontrollen registrerer kilometerstanden din til staten. Jeg er heller mer skeptisk til at at bilene får mer og mer online-funksjonalitet som medfører betydelige sikkerhetsutfordringer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Så lenge det er opt in og anonymisert data så ser jeg ikke noe problem med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå