Gå til innhold

Slippdato og pris for Xbox Series X og Xbox Series S ser ut til å ha lekket

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Iki said:

Så hvorfor forholder du deg ikke til dagens priser i butikkene?...

Enten forholder man seg til dagens markedsverdi, eller så forholder man seg til MSRP.

Du liker ikke når jeg henter frem markedsverdien, men mener man skal bruke den??

Sukk.

Et nytt produkt ligger ofte nære listepris i faktisk pris i butikkene.

Jeg har hele tiden forholdt meg til listepris siden det er det eneste logiske hvis man lurer på hva listepris på et nytt produkt blir i Norge.

Å dra inn pris på gamle produkter i USA vs Norge kan i beste fall gi en pekepinn på prisforholdet er for listepris.

Det jeg ikke liker er at du finner opp priser eller håndplukker og lenker til det dyreste i USA og billigste i Norge. Det er uansett ikke pris i butikk i Norge vs USA vi diskuterer, men listepris. Disse sammenligningene dine kunne derfor ikke si oss så mye om hva prisen fra Xbox på Series X blir i Norge.

Fasiten er her, listeprisen ble 3300 i Norge, ikke 3000 som du påstod. Du tok feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Allostasis skrev (1 time siden):

Xbox One X har jo vært lenge  å få for rundt 3000kr før den gikk opp i pris og det med 4k blu-ray spiller, så skulle bare mangle at noe som kanskje er en hakket svakere konsoll ble solgt for rundt 3k. Tipper den faller til rundt 2k ved nyåret.

To forskjellige cpu/gpu arkitekturer. Digital Foundery har sagt ar 4TF rDNA2 er 6-8TF GCN. Så series s er kanskje et hakk kvassere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (1 time siden):

Xbox One X har jo vært lenge  å få for rundt 3000kr før den gikk opp i pris og det med 4k blu-ray spiller, så skulle bare mangle at noe som kanskje er en hakket svakere konsoll ble solgt for rundt 3k. Tipper den faller til rundt 2k ved nyåret.

Som det allerede har blitt sagt, så er Series S faktisk sterkere enn One X. Det kan hende at One X har et lite overtak når det gjelder oppløsning på bildet, men bortsett fra det er Series S en mer kapabel og fremtidsrettet konsoll.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (1 time siden):

Jeg har hele tiden forholdt meg til listepris siden det er det eneste logiske hvis man lurer på hva listepris på et nytt produkt blir i Norge.

Men det du forholder deg til er prisen som er satt i en butikk, en av flere.

Du forholder deg altså ikke til noen listepris.

Microsoft store er en butikk med varierende priser.

Det er en variabel pris som ikke sier noe om hva produktet "skal" koste.

Derfor opererer man med MSRP, da det er denne man bruker først og fremst når man skal avgjøre hva et produkt skal selges for.

Grimbeorn skrev (1 time siden):

Det jeg ikke liker er at du finner opp priser eller håndplukker og lenker til det dyreste i USA og billigste i Norge. 

Dette har jeg heller ikke gjort. Jeg skrev tydelig, som alle kan sjekke, at du fikk one S med jedi til ca 3.000 i Norge.

Dette var langt fra billigste pris, men det man finner på en vanlig butikk.

Ifølge prisjakt kan du få denne pakken for 2.500,-

Når det gjelder den amerikanske prisen var det heller ikke den dyreste. Det var den billigste jeg fant hvor de fortsatt hadde konsollen til salgs.

Lenke til kommentar
23 hours ago, Iki said:

På den norske Microsoft siden koster denne 3.600,-

På den amerikanske Microsoft siden koster den $399

Det er dette jeg sikter til når jeg skriver at du bruker feil priser, dette var beviselig helt feil. Det riktige var 3699 kr og 299 dollar.

MS store opererer i utgangspunktet med veiledende pris, selv om de av og til har salg. Det er ikke bare en butikk av mange.

Uansett mener jeg det blir helt feil å bruke gamle produkter for å sammenligne prisforholdet USA vs Norge når det gjelder helt nye produkter. Nye produkter ligger som regel nær veiledende pris i faktisk pris i butikk ved lansering.

En god tommelfingerregel for å finne pris i norske kroner når man hadde amerikansk veiledende pris var før å gange pris i dollar med 10. Dette er imidlertid ikke et statisk forholdstall og har i de siste året ligget nærmere å måtte ganges med 12. At det holdt å gange med 11 for Series S er en god overraskelse. Forhåpentligvis er vi på vei ned mot 10-gangeren igjen, men vi er ikke helt der enda.

Endret av Grimbeorn
skrivefeil
Lenke til kommentar

Okey, da skjønner jeg, men tror ikke dette vil påvirke i noe nevneverdig grad. Minst de som kun har konsoll, eller eldre pc. Med mindre du allerede har et godt oppdatert system. Og så har du dette med konsoll eksklusive spill (mest PS).

Lenke til kommentar
On 9/9/2020 at 7:05 AM, XtaZ said:

Series S er langt sterkere enn One X... ?

Det som sies er at Series S leverer det samme i 1440p som Series X leverer i 4K. Hvor sant det er i praksis aner jeg ikke. Det å levere mot 1440p blir vel primært for PC-gamere som kjører slike oppløsninger. Vet ikke hvor godt de TVene som er i hus hos folk flest vil skalere 1440p, men boksen støtter sikkert også 1080p.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ghost pirate LeChuck skrev (På 8.9.2020 den 16.03):

Her blir det PS5 og Xbox series X til den nye 86 tommeren nede i kjellerstuen og Ninntendo Switch og PS4 pro til 65 tommeren oppe i stuen

Det blir en fantastisk høst og vinter og med masse bra kommende spilltitler i tillegg ?

Det ble visst series x jeg forhåndsbestilte. Gleder meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...