eab Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 det optimale vil vel være diffbrems bak, konstant ca 50:50 mellom foran/bak og en meget "svak" diffbrems foran (eventuelt en helt vanlig åpen diff) Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Ja tenkte ikke så nøye gjennom det utsagnet Men tenkte kanskje at det kunne være mer mot det Ezekiel sa... En diff sperre syns jeg hører hjemme på alle firhjulstrekka biler. Dårlig at ikke en bil i allroad klassen har det :s Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) skal man ha diffsperre må man ha slik som gamle quattroer har, en knapp for å slå den av/på. Det er umulig og ulovlig å kjøre vanlig med en helt blokkert diff *edit: Du kan dra noen feeete sladder med sveisa diff Endret 21. januar 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Ja tenkte selvfølgelig på en diffknapp... Ikke så gøy å kjøre med diff innlagt på sommerføre i hørere fart :s Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det er ikke ulovlig å kjøre med diff. Men det er vanskelig i lengden.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Trodde det var ulovlig å kjøre med 100% diffsperre (sveisa aksling) jeg. Det må jo være ###### å lukeparkere f.eks. Begge bakhjula beveger seg med helt lik hastighet mot normalt når det innerste går mye saktere.. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Ja. Litt rart at det ikke er ulovelig. Vi er jo tråss alt i Norge. Men det er jo lov til å overgripe seg på dyr (ref. Avisa for noen dager siden), så hvorfor ikke... :s Endret 25. januar 2004 av w3p Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Å modifisere diffen ved sveising er ikke lov. Men å kjøre med en el-diff på slått er ikke ulovlig. Men som jeg sa, du hadde neppe kommet deg så langt som til lukeparkeringen. Tennene i diffen din hadde sansynligvis knekt etter første svingen med feste på begge dekk. Det er derfor det er åpne differ på bilene, nettopp pga at det ene hjulet ruller lengre enn det andre i sving. Med låst diff bør du altså svinge minst mulig. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Har kjørt en gammel 240 hvor eieren sveisa sammen akslingene. Dette var i vinter med snø på veiene. Jeg satt på mesteparten av turen, men fikk kjøre på en parkeringsplass i nærheten og må si det gikk rimelig bredt rundt omrking ja Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Ja men med midre du har liten friksjon mot underlaget, er det absolutt ikke en god ide å kjøre rundt med sammensveisa diff. Nettopp pga. drkaos sier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå