dust55 Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Er det for mange som jobber i stat og komune?og er det mulig å lage et enklere system slik att det ikke er så tungrodd? Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Jeg vet ikke, jeg har ikke vært involvert så mye i det offentlige så det er litt vanskelig å si. Jeg hører mange påstå at det er for mye byråkrati men jeg vet egentlig ikke hvor de har det i fra? Hadde vært interessant å hørt fra noen som jobber i det offentlige. Lenke til kommentar
dust55 Skrevet 7. september 2020 Forfatter Del Skrevet 7. september 2020 det er bare å se på antallet som jobber i stat å komune så forstår man lett att så mange mennesker trengs ikke for å holde orden på resten av befolkninga. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Det er ein balansegang, jo meir rettferdig og brukertilpassa systemet skal vere, jo meir byråkratisk blir det. Slik er det også innafor det private. Det er langt meir ressurskrevjande for ein butikk å ha stort utvalg og forskjellige prisar. Men kundane hadde ikkje blitt fornøgde om utvalget er svært snevert, på den andre sida kan butikken heller ikkje ha så stort utvalg at prisane blir høge. Det er ein balansegang. Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 5 hours ago, dust55 said: Er det for mange som jobber i stat og komune?og er det mulig å lage et enklere system slik att det ikke er så tungrodd? Ja det er mulig. Reversere privatiseringen vil gjøre stat og kommune mer effektiv og man vil spare masse tid og penger på å slippe anbudsrunder, fakturering og kontroll. Myten at private er mer effektive enn offentlige er bare det, en myte. Realiteten er at privatiseringen er et fordyrende ledd som ikke gjør annet enn å bruke mer offentlige penger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå