Meg sjøl Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Heisann... Jeg har nettopp installert et lite hjemmenettver med adsl. Jeg har to pc'er koblet til en switch(og av og til en laptop...). Men nå skal jeg legge til en til pc,har koblet alt opp sånn som det skal være Problem: jeg får ikke kommet meg på internett med den, men jeg finner allikevel filer på nettverket(delte filer fra de andre pc'ene...) Jeg har nettopp reformater denne maskinen, men lagt inn alle drivere( oxo fo nettverkskortet) Det eneste problemet jeg kan tenke meg er at det er noe feil med nettverkskortet, men jeg vet jo ikke helt sikkert... Er det noen som kan hjelpe meg? Kanskje noen vet om noe annet lurt jeg kan gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det eneste problemet jeg kan tenke meg er at det er noe feil med nettverkskortet, men jeg vet jo ikke helt sikkert... Hvordan deler du internett? Får du tildelt offisiell IP fra ISP eller bruker du en eller annen router? Hvis det er det førstnevnte så kan det hende du ikke får flere IP pr modem. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 er det switch eller router? Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Linjen går først til en router og så til en switch. Derfra går det ut til de forskjellige pc'ene... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Linjen går først til en router og så til en switch.Derfra går det ut til de forskjellige pc'ene... kjører routene DHCP slik at du setter opp maskinen til og motta IP automatisk? Hvis ja, hvilke IP-er får den? Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Ip-addressen mottas automatisk... men hvor kan jeg se hva ip-addressen er da??? det kommer jo ikke opp der som eg kan skrive inn ip'en selv.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Ip-addressen mottas automatisk... men hvor kan jeg se hva ip-addressen er da???det kommer jo ikke opp der som eg kan skrive inn ip'en selv.... Kjører du XP finner du det under statusfanen for lokal tilkobling. Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 eg fikk fikset det... det var ikkje noe gale med nettverkskort eller instillinger... Det var bare det at maskinen var ikke logget på nextgentel kontoen... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå