DrOnline Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Hei, jeg har aldri gjort dette, men det har alltid fascinert meg. Etter at det for noen år siden kom mange artikler i avisene om dumpster diving, er det mitt inntrykk at det er blitt mer vanlig å låse inn containere. Er det noen som fremdeles driver med dette, som kan kommentere? Lenke til kommentar
Helpless/Green Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Neppe i Norge, men fenomenet lever i utlandet Lenke til kommentar
Carl Volt Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Ja, jo, delvis. Vet ikke om hvordan det er sånn i det store og det hele, men jeg vet en god del folk har for vane og kikke litt nøye på hva som blir kasta på sin egen arbeidsplass og muligens bedriver dumpsterdiving veldig lokalt i så måte. Lenke til kommentar
Brillemannen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Mange som driver med dette i Norge også, sjekk din lokale butikk .. Var aktiv selv noen mnd siden, fant ganske mye men er best når det er kaldt da ikke alt blir dårlig så fort... Har også sett utlendinger komme kjørende og laste inn store mengder fra søppelkassene, virket nesten organisert .. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Finnes det noen som driver med dette i nedre del av "gamle" Østfold jeg kontakt. Syntes det er en flott måte å skaffe seg mat diskré uten å bringe stigma over egen familie og ha "æren" i behold. Har som prinsipp å ikke ville leve på NAV ytelser. Men må man så må man. Får se når jeg strakt er uten jobb. Endret 7. august 2021 av plankeby Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 Det er fortsatt nokre som driv med dette, men oppmerksomheita som dumpster diving gav til matsvinn har no fått omtrent alle butikkar til å selge datovarer til redusert pris. På den måten har litt av grunnlaget for dumpster diving falt bort. Det har også blitt langt meir "uperfekte" matvarer å få kjøpt, som skeive gulerøtter, spekeskalkar og egg med ulike form og størrelse. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 Har hørt at det er en del som dumpster diver etter mat, enten for å være miljøvennlig eller har dårlig råd. https://www.kk.no/livet/jeannett-har-spist-mat-fra-containere-i-syv-ar/69811690 Hvis du tenker på elektronikk så er det blitt mer vanlig at det har blitt låst inne eter at folk har rota litt for mye utenfor elektro butikkene. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) onkel_jon skrev (22 minutter siden): Har hørt at det er en del som dumpster diver etter mat, enten for å være miljøvennlig eller har dårlig råd. https://www.kk.no/livet/jeannett-har-spist-mat-fra-containere-i-syv-ar/69811690 Hvis du tenker på elektronikk så er det blitt mer vanlig at det har blitt låst inne eter at folk har rota litt for mye utenfor elektro butikkene. Mat. Send meg gjerne en PM. Om noen har erfaring fra nedre del av Østfold. Har inntrykk av at dette er mer tilgjengelig i Oslo av flere årsaker. Endret 7. august 2021 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå