Gå til innhold

Mista mobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men hva er da grunnen til prisforskjeller på 1000 kroner?

Husleie,lønnskostnader,strøm osv....pluss at de store kjedene "dumper" prisene på enkelte produkter og tar igjen det tapte på andre produkter som f.eks hvitevarer osv..

Endret av Mobildude
Lenke til kommentar

Selger selv telefoner. Har ikke vært ute for at fok kommer med å ha mistet lånetelefon, men skjer det får de ikke ut egen telefon før låneobjekt er tilbake.

DVS. at man må kjøpe telefon for en markedspris, lavest mulig for kunden, MEN det må være mulig for butikk å oppdrive en ny lånetelefon for erstatningsbeløp.

Lenke til kommentar
er dessverre dårlig avanse på tlfer. det man tjener på er abb og tilleggsutstyr

Jeg forstår ikke helt dette. Hvordan kan det være så dårlig inntjening på mobiltelefoner? Vi bestilte "nettopp" over 4000 nokia 6310i, og fikk en MEGET hyggelig pris på disse. Prisen kan jeg desverre ikke nevne, men den er LANGT LANGT LANGT unna det dere betaler for telefonen uten binding i butikken. Så sånn jeg ser det er det noen telefoner dere nesten MÅ ha god inntjening på...

Og ja, jeg vet at du får god pris når du bestiller mange, men poenget er at en telefon blir jo ikke billigere og produsere selv om det bestilles mange. Råmaterialet bestilles jo i titusenvisavmillioner uansett. Litt rart at dere da ikke klarer å få inn noe særlig med penger på det...

Hvordan er det med subsidierte telefoner? Tjener dere mer penger på dem? Eller er det minimalt? Får dere ikke noe fra telefonselskapene i tillegg til det forbrukeren betaler selv?

Lenke til kommentar

Er jo selvfølgelig subs. inne i bildet, men på fullpris telefoner er det ikke mer enn 250-400 kroner i avanse. Ved sentralinnkjøp til kjede er det vel mulig å tjene mer, men på eks. vis franchise er det som oftest hver enkelt butikk som kjøper inn.

Kjøper man 4000 6310i får man nok en god pris, men få butikker kjøper så mye.

Lenke til kommentar
Kjøper man 4000 6310i får man nok en god pris, men få butikker kjøper så mye.

Man får ikke bare en god pris. Man for en meeeget god pris faktisk. heh. Men ok, jeg er med på tankegangen. Så forskjellige kjeder bestiller altså ikke inn til sine sentrallagre for så å shippe det ut til butikkene sine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...