Gå til innhold

Mista mobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men alvorlig talt, de kan da ikke mene at de skal ha full pris for en telefon som ikke er ny?!? Det låter sprøtt spør du meg.. Den er jo ikke verdt det i det hele tatt! Pluss at de får den mye billigere, de svina tjener jo fett på det! Ikke bare får de solgt en mobil, de får solgt en for en bedre pris enn de egentlig skulle hatt! Bare underbygg dine argumenter når du disputerer med dem, de må da skjønne at de ikke kan gjøre dette...

Lenke til kommentar

kjøp en lik en på nettet da :)

Uansett, det er trasig å måtte betale fullrpris på en gammel telefon.

Om de krever det, så kan du jo presentere for dem, hvilken verdiforringelse du ville fått på mobilen din, om din hadde blitt ødelagt når den var to år gammel.

Endret av geron
Lenke til kommentar

lurer på om de sjekker serienummer.

hvis du klarer å skaffe en lignende brukt, burde jo ikke dette være et problem, sånn egentlig.

hvis du må betale mye, pleier de fleste reiseforsikringer å ha egenandel på 500kr.

Lenke til kommentar
Men alvorlig talt, de kan da ikke mene at de skal ha full pris for en telefon som ikke er ny?!? Det låter sprøtt spør du meg.. Den er jo ikke verdt det i det hele tatt! Pluss at de får den mye billigere, de svina tjener jo fett på det! Ikke bare får de solgt en mobil, de får solgt en for en bedre pris enn de egentlig skulle hatt! Bare underbygg dine argumenter når du disputerer med dem, de må da skjønne at de ikke kan gjøre dette...

Hold en ordentlig tone, du, gutten min! Hva vet vel du om "disse svina" tjener så jævlig mye på å selge mobiltelefoner ? Profitten er ikke akkurat særlig høy der. Holder du på i bransjen,eller?

Og når han tullingen med "T610 is tha man" i underskriften sin, tidligere har klaget og bitchet over at han fikk en S35 i lånetelefon mens T610'en hans var på service, og så presterer å miste denne, da kan han ha det så godt.

I følge forbrukerkjøpsloven er _ingen_ telebutikker pålagt å levere ut en lånetelefon til deg mens telefonen din er på service. Dette er en tjeneste de yter, og så går du og mister telefonen deres....

Lenke til kommentar

vi sitter igjen med maks 300 kr for å selge en tlf...

det eneste vi tjener på er videreføring, nyregistrering av abb. eller salg av tillegsutstyr (=

men som Prox sa:

hold en hyggelig tone, viss du hadde komme til meg å vært drit sur så skal i love deg at i hadde vært veldig strikt på å få inn full pris... men viss du hadde vært hyggeli så slipp du unna mye billigere!

kansje ikke fullpris, men du forstod hva jeg mener (=

Endret av Errae
Lenke til kommentar

Hold en ordentlig tone, du, gutten min! Hva vet vel du om "disse svina" tjener så jævlig mye på å selge mobiltelefoner ? Profitten er ikke akkurat særlig høy der. Holder du på i bransjen,eller?

Og når han tullingen med "T610 is tha man" i underskriften sin, tidligere har klaget og bitchet over at han fikk en S35 i lånetelefon mens T610'en hans var på service, og så presterer å miste denne, da kan han ha det så godt.

I følge forbrukerkjøpsloven er _ingen_ telebutikker pålagt å levere ut en lånetelefon til deg mens telefonen din er på service. Dette er en tjeneste de yter, og så går du og mister telefonen deres....

ifølge forbrukerkjøpsloven så skal man gi en lånegjenstand hvis man vet at det tar over 1 uke å reparere.

Eneste unntaket er hvis dette volder urimlige kostnader på selger.

De eneste som tolker dette som å ikke måtte gi ut lånetelefoner, er noen butikker, mens andre igjen sier de er forpliktet til det.

Loven er ikke lagd med hensikt at butikker ikke skal bruke noen hundre kroner, på en lånetelefon som kan brukes mange ganger. Jeg selv ville ikke sagt dette er en urimlig kostnad. (jeg er da heller ikke jurist).

Butikker som sier dere ikke trenger å gi lånetelefon, SKJÆRP DERE!

Lenke til kommentar

sa selger :) hehe

men mange butikker som prøver å lure seg unna dette, noe jeg syns er veldig dårlig.

At dere tjener lite på å selge konkurranseutsatte produkter skjønner jeg, men det burde ikke gå utover lovpålagte tjenester vi forbrukere har.

Hvis jeg ikke husker feil så kan vi faktisk kreve å få ny mobil med en gang, istedenfor reparasjon, men finner ikke linken til den dommen, skal legge den ut hvis jeg finner den.

Lenke til kommentar

veit ka den si, men vi har lov til å prøve å reparere den viss å gi ny tlf volder forhandler for store utgifter...

å det å gi ny tlf er store utgifter,- kan ikke selge den gamle tlfen til kunden uten store verditap )=

unnskyld viss jeg virker som en komplett tosk, men viss du kommer som kunde hos meg så skal jeg love deg at jeg skal være hyggelig. å gi deg god service!

Lenke til kommentar

Neida.

Er enig i at gi ny mobil blir for dyrt for butikkene, men en billig lånetelefon syns jeg man egentlig burde ha krav på fra dag en.

Avansen på mobiltelefoner varierer noe sinnsykt da, nye mobiler har ofte 1000 kr forskjell fra f.eks telebutikken til elkjøp/lefdal/siba, men servicen er ofte litt bedre.

Men man skal ha mye service før det er verdt 1000 kr....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...