Mathias Klingenberg Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Test: MG ZS EV er blitt en mye bedre bil etter oppdateringen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg bruker min standard regnemetode for å regne ut kjøremønster på langtur: Første etappe fra 100-20% av en reell rekkevidde på 314 km er 251 km. I 100 km/t tar det 2 timer og 31 minutter. 20-80% lading tar 34 minutter Neste etappe fra 80-20% tar 1 time og 53 minutter i 100 km/t Gjentas det nødvendige antall ganger 1000 km tar med dette mønsteret tar 10 timer i effektiv kjøretid + 2 timer og 14 minutter fordelt på 4 ladepauser 3 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Kunne tenkt meg denne bilen. Bare jeg som synes sideprofilen minner svært mye om en eldre bmw x3? Men så er det et kinamerke, eller kinaeid. Kineserene kan jo finne på mye rart som det passer dem. Skeptisk. De vil bli vårt endelikt med sine 1.5-6 milliarder og det enorme fotavtrykket det medfører. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Tja... Kanskje ikke https://www.nrk.no/urix/ny-studie_-jordas-befolkning-vil-skrumpe-inn-1.15090283 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Malerifaen skrev (1 time siden): De vil bli vårt endelikt med sine 1.5-6 milliarder og det enorme fotavtrykket det medfører. Jeg tror ikke det er antallet men bruk og kast-kulturen, kvalitet og miljøignoransen deres som blir vår endelikt. Det er også hovedgrunnene til at jeg styrer unna MG ZS EV. Kinas befolkning er nå ca 1,44 milliarder. Det er ventet å falle helt til 732 millioner i 2100. 1 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Shitbox... Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Kommer ikke til å få app-støtte på nåværende modeller. Den støtter ikke smartlading, indirekte pga. dette med at man må låse bilen som forøvrig også gjelder ved hurtiglading. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 (endret) Er den testet i Euro NCAP? Edit: For å svare meg selv, ja. Fem stjerner med tålelig greie resultater. Endret 7. september 2020 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 20 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said: Er den testet i Euro NCAP? Edit: For å svare meg selv, ja. Fem stjerner med tålelig greie resultater. Scorer vel bedre enn dieselutgaven av samme bil. Batteriet hjelper godt med å stive den av. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Prøver å ikke la meg begeistre av lowest end men den prisen er bare veldig sjarmerende. Tror rett og slett jeg er en gammel gniom-ork. Lenke til kommentar
6RCURCGB Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Når det gjelder bil pleier de fleste "prisbombene" å gå av i retning bileier... Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Dovreekspressen skrev (På 6.9.2020 den 22.15): Shitbox... Ikke i følge de som har kjøpt bilene. Men hva vet vel de...? ? 2 Lenke til kommentar
6RCURCGB Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 39 minutes ago, Hanhijnn said: Ikke i følge de som har kjøpt bilene. Men hva vet vel de...? ? Dette er subjektivt men man bør ikke dømme en bil etter hvilket merke det har i grillen. Det fungerte i gamle dager da Mercedes konsekvent holdt høyere kvalitet og hadde bedre holdbarhet enn alle andre men nå er det ikke slik. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 (endret) 12 hours ago, 6RCURCGB said: Når det gjelder bil pleier de fleste "prisbombene" å gå av i retning bileier... Ja, det er sånn jeg lærte særegenhetene med å kjøre fransk bil. Skjønt, det var ikke bare prisen som eksploderte. Foreløpig har jeg ikke lært det samme om kinesisk bil. Endret 10. september 2020 av tommyb Lenke til kommentar
6RCURCGB Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 6 minutes ago, tommyb said: Ja, det er sånn jeg lærte særegenhetene med å kjøre fransk bil. Skjønt, det var ikke bare prisen som eksploderte. Foreløpig har jeg ikke lært det samme om kinesisk bil. Hehe. I mine øyne har det ingen betydning om det er bygget i Kina eller andre steder. Det som har en betydning er om det er Kinesisk design og/eller et produkt som er ment for det kinesiske markedet. Europa er det mest kresne markedet, det er derfor vi ikke kjører amerikansk for eks. fordi vi ikke liker at bilene ser ut som de er produsert av en barnehage ? Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 Hanhijnn skrev (På 10.9.2020 den 8.34): Ikke i følge de som har kjøpt bilene. Men hva vet vel de...? ? Ganske lite, tror jeg. Vi får fasit om noen år. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Dovreekspressen skrev (På 12.9.2020 den 22.51): Ganske lite, tror jeg. Vi får fasit om noen år. Ah, så du har faktisk ikke fasit når du skriver: Sitat Shitbox... 1 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Ikke om framtida, nei. Vi får vente å se. MG framstår som ei billig plastkasse, en møkkabil, en shitbox. Kinabil i negativ forstand. Testene er ikke spesielt positive. Særlig ikke den første fra TU. At kjøpere av MG skulle ha spesielt god greie på bil kjøper jeg ikke. Lav pris er den viktigste egenskapen med denne. https://www.dinside.no/motor/tor-du-kjope-denne/72174398 https://www.tu.no/artikler/test-av-mg-zs-ev-du-store-kineser-sa-mange-rariteter/486751 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå