Gjest Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 (endret) Hei dere. jeg vil gjerne spørre dere om hva man kan gjøre dersom man blir svindel ved kjøp av en vare på nettet ? Min kjæreste har kjøpt en mobil fra Rubidata butikk, og den er sendt som skada og ikke funker. Daglig leder som heter Abdul Haq er en svindel og vil hverken refundere eller få den i retur. Tips fra dere folkens ? Har klaga til forbrukerrådet men det tar litt tid og hu trenger pengene så hva kan man gjøre da ? Endret 6. september 2020 av Gjest Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Det er jo ikke mye du kan gjøre i slike situasjoner. Det beste er som du har gjort å engasjere forbrukerrådet, alternativt kan du anmelde forholdet (Tar også tid) eller engasjere advokat om du har det dekket via f.eks et forbund eller forsikring. Dersom du betalte med et kredittkort kan du kanskje ringe banken og høre om de kan gjøre noe. Ofte er det jo en del forsikringer i et kredittkort. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Først må dere reklamere til butikken. Om butikken nekter, så kan dere reklamere til evt kredittkortselskap (eller bankkortselskap?). De er nok mye enklere å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
vaskedama Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 (endret) Forbrukerrådet er ikke en retsinstans. De vil kun prøve å mekle på vegne av partene. Hvis selger er bestemt på å svindle kjøper er det vel lite å diskutere ? Vurder forliksrådet. Dersom hun har kjøpt en vare som ikke fungerer så er det jo egentlig en ganske rett fram case. Kjøper skal være veldig beskyttet når det gjelder slikt for å hindre nettopp slikt, svindel. Alt som omhandler det juridiske tar tid. Det er veldig lite som er oppklart på noen uker. Byråkratiet og papirarbeidet tar tid, lenger tid enn det kanskje burde. Om hun så trengte pengene så mye så hvorfor kjøpte hun en telefon? Får vel kjøpt en billig telefon på bruktmarked til å bruke i mellomtiden. Endret 11. september 2020 av vaskedama Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Kan forbrukertilsynet brukes i sånne situasjoner? Lenke til kommentar
vaskedama Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 (endret) På forbrukertilsynet står det følgende. Jeg oppsummerer kort. Klag til nettbutikk. Får du ikke medhold, klager du til kredikortselskapet. Får du ikke pengene tilbake kan du klage til finansklagenemda på www.finkn.no Endret 11. september 2020 av vaskedama 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå