genesis Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 vel topic sier det meste. hva bruker dere? det skal vel ikke bare fjerne alger når de kommer, men forhindre fremnvekst av alger, sant? det jeg hva å så på i dyrebutikken, som jeg var i, kostet flesk.... hva er billigst? hva er best? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Bruk 10% frostvæske. Effektivt som berre F. Lenke til kommentar
jampe Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hypoclorit dreper det meste fås på apoteket. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Bruk 10% frostvæske. Effektivt som berre F. veldig interessant, ettersom det er så billig. vet du akkurat hva det er i frostvesken som dreper? trodde det var vanlig med et par prosent isopropanol i frostvæske, og det har jeg jo en hel flaske av, til rensing, kanskje dete r dette.... men vil ikke denne lage skader i systemet? (om det er denne) edit_ liten rettelse Endret 2. januar 2004 av genesis Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Om eg ikkje tar heilt feil, så er det etylenglykolen i frostvæska som gjer arbeidet. Dei aller fleste bruker frostvæske i vatnet, og sidan det er billig og effektivt, så er det vel lite med grunnar for å la være. I tillegg setter det fin farge på vatnet Lenke til kommentar
v0id Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Men er det ikke løsemidler og slikt i Frostveske som ikke er noe særlig for Plexiblokker? Kan være litt skummelt hvis toppen på CPU-blokka "smelter", og vannet renner ut.. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 tviler på at det er så sterke løsemidler at plexien smelter, men den kan vel kasnkje få en matt overflate etter hvert? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Kanhende det, men det vil isåfall ikkje visest mykje så lenge det er vatn i blokka. Det er jo berre i vannkanalane i blokka dette vil skje om det i det heiletatt skjer. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er bare snakk om 20-30% frostvæske da. Dette tviler jeg på blir sterkt nok til å gjøre noen skade. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er bare snakk om 20-30% frostvæske da. Dette tviler jeg på blir sterkt nok til å gjøre noen skade. Det var da litt mykje..? Vil tru det er nok med 10-13% Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 En av egenskapene til frostvæske er jo at den skal hindre gummipakninger etc. å bli ødelagt. Tviler på at den tærer så mye da. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er bare snakk om 20-30% frostvæske da. Dette tviler jeg på blir sterkt nok til å gjøre noen skade. Det var da litt mykje..? Vil tru det er nok med 10-13% Ok, jeg gir meg. Men jeg har hørt om mange som bruker dette. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er bare snakk om 20-30% frostvæske da. Dette tviler jeg på blir sterkt nok til å gjøre noen skade. Det var da litt mykje..? Vil tru det er nok med 10-13% Ok, jeg gir meg. Men jeg har hørt om mange som bruker dette. Sikkert. Det står på flaska at du ikkje skal bruke mindre enn 33%, men det har ingenting med vannkjøling å gjere. Det gjelder for bruk i bil. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 er liksom ikke biler vannkjølte? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 swiftech anbefaler minst 25% frostveske.. og destilert vann.. http://www.swiftnets.com/products/installa...ide_MCW50-T.pdf Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) swiftech anbefaler minst 25% frostveske.. og destilert vann..http://www.swiftnets.com/products/installa...ide_MCW50-T.pdf Hmm.. Jeg bruker ca 12% frostveske,og da har jeg bare Swiftech blokker. På den PDF fila så bruker de jo pelt så det kan jo være at det må være litt mere frostveske da? Endret 24. februar 2004 av -Pondus- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå