SirreStrikk Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) Tok en sjans på å sjekke inn pcn min i dag i en koffert, noe som har straffet seg. Fra det jeg ser har skjermkortet hoppet ut av PCI sporet og laget et lite hakk i HK. Får ikke start på pc, og det eneste livet jeg kan ser er at RAM brikkene lyser opp når jeg trykket på power knappen. Har også prøvd med alternativ psu, men samme resultat. Har tatt alle deler fra hverandre (bortsett fra cpu) og prøvd å sette på kun det nødvendige. Ingen vifter går, kun RGB lyset på RAM som nevnt som gir liv fra seg. (se vedlegg) Kan jeg konkludere med at HK er defekt? Eller er det noen sjekklister jeg burde gå gjennom? Endret 21. september 2020 av SirreStrikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Har du et annet hovedkort du kan teste med? Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 Ikke for AM4 og DDR4 chipset nei dessverre ? Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) Bilde av hakket? Det skal veldig lite til for at noe er blitt ødelagt/kortsluttet da det er mange lag i et kretskort. Med de fleste AMD CPUer må du ha i skjermkortet for å få skjermbilde da de ikke har igpu, så bildene du har lastet opp til nå hjelper ikke for feilsøking. Endret 5. september 2020 av Nwader Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 (endret) Skjønner. Men cpu viften burde vell gå rundt selv om det ikke står et skjermkort i? Endret 21. september 2020 av SirreStrikk Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 Dette er forøvrig skjermkortet. Ser det mangler en krets av noe slag. Vil det være døden for kortet tror dere? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) Rett til høyre for sirkelen din ser det ut som en komponent har falt av. Edit. Ser ingenting fysisk galt med skjermkortet utifra det bildet. Endret 5. september 2020 av Mr. A 1 Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 Du har nok rett i det. Ser det selv nå. Da er det vell egentlig bare å kjøpe nytt Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Hvert fall den skaden på selve hovedkortet (merket) har ingen betydning. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Hadde du den kjøleren på hovedkortet når den var i kofferten? Innsjekket bagasje blir ikke akkurat behandlet pent, godt mulig det har fått seg en knekk uten at dette er synlig. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 (endret) Ja jeg hadde det. Ser ingen synlig knekk, men skal se etter når jeg tar av kjøler. Jeg bruker egentlig å ha den i en kabinkoffert med på flyet, men det var ikke mulig nå. Så da gamblet jeg og fikk den sjekket inn. Jeg burde ha fjærnet kjøler og skjermkort for å minimalisere risikoen. Endret 5. september 2020 av SirreStrikk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Kjøleren der veier vel litt over 600 gram og kofferter blir regelrett kastet rundt. En koffert bør helst tåle å bli kastet minst en meter uten at innholdet tar skade Se spesiellt på 5:10, og antegelig får de ekstra pen behandling ettersom de blir filmet.. Har du prøvd med skjermkortet i? Ikke alle hovedkort starter opp uten skjermkort, som det ble nevnt. Ikke gitt at viften snurrer i gang heller om hovedkortet krever skjermkort.. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 6. september 2020 Forfatter Del Skrevet 6. september 2020 (endret) Prøvde med to forskjellige skjermkort nå men samme resultat. Men burde ikke HK ha lys som lyser om noe er faulty? Endret 6. september 2020 av SirreStrikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå