pskard Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det med varme: Ja, de blir sikkert meget varme, men så lenge de er designet eller laget for å tåle mye varme (hvis de er det da), gjør det vel ikke noe? Eneste at de trekker litt av PSU da At en CPU trekker mye strøm medfører følgende: 1. Noe dyrere hovedkort da en må bruker bedre komponenter på de for å levere nok ampere. 2. Mindre overklokkings- / MHz-potensiale. 3. Mer støyete PC-er ettersom en må ha kraftigere vifter. 4 Mindre behov for ovn når det er kaldt ute Lenke til kommentar
Gef Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 At en CPU trekker mye strøm medfører følgende: 1. Noe dyrere hovedkort da en må bruker bedre komponenter på de for å levere nok ampere. 2. Mindre overklokkings- / MHz-potensiale. 3. Mer støyete PC-er ettersom en må ha kraftigere vifter. 4 Mindre behov for ovn når det er kaldt ute hehe, ok, oppfattet! Driver å spekulerer voldsomt i hodet nå om prescott...jeg klarer nesten ikke å holde ut ventetiden, det er så mange spørsmål rundt Prescott at jeg blir gal Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 At en CPU trekker mye strøm medfører følgende: 1. Noe dyrere hovedkort da en må bruker bedre komponenter på de for å levere nok ampere. 2. Mindre overklokkings- / MHz-potensiale. 3. Mer støyete PC-er ettersom en må ha kraftigere vifter. 4 Mindre behov for ovn når det er kaldt ute hehe, ok, oppfattet! Driver å spekulerer voldsomt i hodet nå om prescott...jeg klarer nesten ikke å holde ut ventetiden, det er så mange spørsmål rundt Prescott at jeg blir gal HE HE i mellomtiden kan du kjøpe en A64 og prøve å klokke den så er du iallefall garantert å gå på veggen Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 prescott blir det nok. må ha en raskere cpu enn den i dag jeg har. men snart er det jo ny sokkel, men det er jo endel tid til. alltfor lenge. så en 3.2 eller 3.4 skal det bli. før ny oppgradering Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Tror jeg kommer til å satse på en Prescott som bruker socket 478, ivertfall hvis de er gode til å klokke. Det vil bare tiden vise Det ser dårlig ut mhp. klokking: http://www.theinquirer.net/?article=13847 "...it's warmer than a Northwood based P4 at the same clock speed. It's cooled with an Intel traditional top line cooler but it ends up 10 or even more Celsius degrees hotter than the Northwood core. The machine we tested was stable, but it will be hard, probably impossible to clock these chips at 3.8GHz." Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har nå lest litt rundt forbi...greit nok at de blir varme, men har du god nok kjøling, skal prescott kunne ta deg høyere i MHz enn NW CPU'ene, etter det jeg har lest, så skal det være slik. F.eks en 3.2NW vil ikke klare så høy MHz som en 3.2E vil klare. Tror det var pga. lengre pipelines Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har nå lest litt rundt forbi...greit nok at de blir varme, men har du god nok kjøling, skal prescott kunne ta deg høyere i MHz enn NW CPU'ene, etter det jeg har lest, så skal det være slik. F.eks en 3.2NW vil ikke klare så høy MHz som en 3.2E vil klare. Tror det var pga. lengre pipelines Ja, men trolig ikke sokkel 478 versjonene av Prescott. For å klare høyere MHz enn Northwood så må du trolig vente på sokkel T (aka sokkel 775) versjonene av Prescott... Mer om denne saken her: http://www.theinquirer.net/?article=13851 "When Prescott debuts to collective shrugging of shoulders, please don't blame Intel this time for setting expectations too high because it didn't. If you want to blame the Prescott team for the chip, that is another story, but the PR guys did the right thing, Slide 14 aside. If you want to be really fair, wait for the S775 chips to hit before you blame anyone, remember the performance of the S423 P4?" En ting er høyere MHz, men en viktigere ting er bedre ytelse MHz for MHz enn Northwood og på det punktet ser det også dårlig ut for Prescott dessverre... Endret 28. januar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 hmm...FUGGER sier I am told that the Prescott will be debuting at lower speeds to meet the demand with maximum yield. Clock for clock the Prescott is faster than the Northwood due to the increased cache and branch prediction but the longer pipeline has its drawbacks. But this is done in order to ramp up speeds. Venter heller til Prescott har kommet ut, før jeg tror på noe som helst jeg Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Kan ikke tenke meg at Intel lager en cpu som duger dårligere enn NW pr Mhz Den som venter, venter på noe godt! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Driver å leser litt rundt forbi om prescott. Jeg kom over en tråd på et annet forum der det er en som sier: Well guys rumor has it Prescott will NOT be released on Feburary 2nd. I am good friends with a few intel resellers such as kit-tronics.com and they said that prescott will not be out on feb 2nd or else they would already have stock. Word has it that the prescott might be delayed until june at the latest. This is due to heat problems. Hvis dette stemmer, så ser det virkelig ikke lyst ut for Intel...men dette kan jo være ett utsagn fra en AMD fan som hater Intel da, bare for å ødelegge spenningen litt? eller tenker jeg feil nå? Håper da inderlig ikke at dette stemmer! Hva tror dere? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Driver å leser litt rundt forbi om prescott. Jeg kom over en tråd på et annet forum der det er en som sier: Well guys rumor has it Prescott will NOT be released on Feburary 2nd. I am good friends with a few intel resellers such as kit-tronics.com and they said that prescott will not be out on feb 2nd or else they would already have stock. Word has it that the prescott might be delayed until june at the latest. This is due to heat problems. Hvis dette stemmer, så ser det virkelig ikke lyst ut for Intel...men dette kan jo være ett utsagn fra en AMD fan som hater Intel da, bare for å ødelegge spenningen litt? eller tenker jeg feil nå? Håper da inderlig ikke at dette stemmer! Hva tror dere? Kan umulig stemme, man får som regel høre det fra Intel sin side, først da velger jeg å tro på slikt. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Kan ikke tenke meg at Intel lager en cpu som duger dårligere enn NW pr Mhz Den som venter, venter på noe godt! Hvis den tillot så høye klokkehastigheter at modellene deres generelt ville yte bedre totalt sett, hvorfor ikke? Klokkehastighet og MHz er jo i seg selv totalt irrelevant. Det er reell ytelse på de tilgjengelige modellene som er viktig. Og enkelte her inne ser ut til å glemme det.... Endret 28. januar 2004 av mad_arab Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Takk for at du sa noe jeg skulle til å rable på to sider.. Det er jo mange fine eksempler på det, ironisk nok er AMD ett eksempel på det (hit me, I am an Intelmaniac) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Men jeg tviler på at A64 er Newcastle. dvs. jeg håper det ikke er tilfelle for jeg vurderer sterkt å bygge en 939 basert pc i sommer Apropos, sommeren er over og tiden er inne til å spørre om det ble noe 939 på deg ? Jeg har riktignok en sterk mistanke om at svaret er nei, men det kan være interessant å høre om socket 939 fortsatt er et aktuelt alternativ. For å komme inn på diskusjonen rundt Prescott i denne tråden så kan en vel ved å se det i "etterpåklokskapens klare lys" slå fast at Prescott ikke ble noen ubetinget suksess, men heller ikke så dårlig som enkelte regnet med. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hehe, morsom tråd å lese i ettertid ja Det ser ikke ut til at Prescott noensinne kommer til å leve opp til forventningene, DDR2 har ennå til gode å overbevise, PCI Express er på full fart vei inn selv uten merkbare ytelsesforbedringer og BTX "standarden" har vi ennå til gode å se noe av. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) - Endret 2. januar 2005 av Knick Knack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå