geir__hk Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Hei. For et par år tilbake hengte jeg opp en LED-lyslenke rundt verandaen, noe som umiddelbart ga et bra inntrykk. For å spare tid (og mulig kort levetid på lyslenka) benyttet jeg limpistol til å feste ledning og leds oppunder gelenderet. Dette fungerte veldig bra - bortsett fra at limet åpenbart ikke tåler sol, fukt og temperaturforskjeller noe særlig. Nå etter 2 år er limet stort sett så dårlig at det smuldrer opp og evner heller ikke å feste seg til overflaten, så jobben må derfor gjøres på nytt - også denne gang med limpistol. Finnes det andre alternativer, dvs substanser med bedre holdbarhet, men uten lang tørketid? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 1 hour ago, grovetussen said: Tc festere? Dette er vurdert, men har ikke villet lage hull pga antatt kort levetid på led-stripsene. Men det er nå ennå lys i den. Foreløpig har jeg løst saken med ny runde med limpistol, fjernet gamle lim-rester. Merker meg at sidene som får mest sol-lys har lim som er mest porøst/ubrukelig mens på andre siden tror jeg at led-stripsene kan holde enda et år (hvis de da ikke er utbrent). Men har et tilsvarende prosjekt, hvor jeg tenker å bruke lim - og ser etter mer holdbare varianter hvis noe slikt eksisterer. TC-festere vil bli vurdert, takk for tipset. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 3M dobbeltsidig teip Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Hva med Tec7, Marin & teknikk eller tilsvarende produkter? Sistnevnte kan brukes under vannlinjen på båter så den skal tåle ganske mye. Begge finnes i diverse farver. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå