SteelyD Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Hei, noen som har erfaring med nevnte fjellsko? Slitestyrke, generell kvalitet, vanntetthet, og ikke minst om sålene sitter bra på vanskelige underlag (våt stein etc). Hvordan er de i størrelser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Har ikke erfaring med akkurat den modellen, men har Crispi Titan Nw. Kjenner andre med nyere modeller av Crispi også. Jeg og de jeg kjenner er spesielt fornøyd med sålene, og er gode på vanskelige underlag (mye bedre enn mine gamle Alfa Bever). De er litt små i størrelsen, og både jeg og de jeg kjenner måtte gå opp én størrelse. Crispi er ellers kjent for god kvalitet og slitestyrke, og vanntette er de også. Lenke til kommentar
SteelyD Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 neglesprett skrev (12 timer siden): Tunge. Hm, ser en nettbutikk som oppgir vekten til ca 840 gram per sko, ja. Det ER jo i grunnen rimelig tungt. Kanskje Crispi Rauma EVO kan være er alternativ, men de har visstnok en smalere passform. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 SteelyD skrev (24 minutter siden): Hm, ser en nettbutikk som oppgir vekten til ca 840 gram per sko, ja. Det ER jo i grunnen rimelig tungt. Kanskje Crispi Rauma EVO kan være er alternativ, men de har visstnok en smalere passform. Med lettere sko går det ofte på bekostning av stabilitet. Da spørs det på underlaget du skal trakke deg gjennom, og hvor mye du evt. skal bære. Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Bytta til Viking av stoff, stive og gode. Mindre vekt Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Vekt er en fordel om en skal bruke de for å holde seg i form Vekt er stort sett bare en ulempe i konkurranser Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Det er gode sko. Fruen har versjon 2 mens jeg har 1. Imponert over crispi, hard yttersåle og godt grep med behagelig demping inni. De er noe tunge så på tørre turer med stigning blir det ofte hoka fjellsko istedenfor crispi Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 24. desember 2022 Del Skrevet 24. desember 2022 Bare erfaring med Crispi Titan veldig fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå