NTB - digi Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Spilte viktig rolle under Helge Ingstad-forliset – nå er han den nye sjefen for Etterretningstjenesten Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Sitat Loven gir blant annet E-tjenesten fullmakter til å [totalovervåke befolkningen]. – Loven skaper et veldig godt grunnlag for god kontroll med tjenestens virksomhet, samtidig som den gir et godt grunnlag for å utvikle en effektiv [masseovervåkning]. Sånn. Der. Ordnet det. Sitat Også forsvarsminister Frank Bakke-Jensen (H) peker på den nye E-sjefens evne til krisehåndtering i forbindelse med Helge Ingstad-forliset som en god erfaring å ha i sekken. Så klart dette er viktig. E-loven er en krise. Sitat – Det er viktig med åpenhet om det vi kan være åpne med, og sørge for at vi leverer gode vurderinger og fakta. Det er egentlig det som er grunnlaget for å bygge opp en tillit, uansett hvor man er. Jeg regner med at det også gjelder i dette tilfellet. Lykke til. Lenke til kommentar
PGRO_490 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 " Når en ulykke skjer, er jeg opptatt av å ta vare på folkene våre først, så er det å lære mest mulig av hendelsen fortløpende" Igjen dyre kurs i det offentlige. De sier hver gang at de må lære av det, men sannheten er, de lærer aldri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå