Redaksjonen. Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Denne elektriske lastebilen skal gjøre det tryggere for fotgjengere. Kommer til Norge neste år Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Ligner mer på en stor buss enn en lastebil. ? Kan vel bli en hit i storbyene, mer spent ute i distriktene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 16 europaller a 1/2 tonn, grei rekkevidde for bybruk og godt design for det. Jeg tror denne treffer spikeren på hodet til den bruken. Det er en stor nisje og foreløpig ganske få konkurrenter å dele den med. 1 Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Hvis du gadd å lese artiklen så er det nettopp byer som er målet og lastebilen er ment å ligne designet på en buss... Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Veldig gledelig at man begynner å ta i bruk lastebiler der man har god utsikt fra førerhuset. Ideelt sett bør det være forbudt å kjøre inn i tettbygde strøk med en bil som har større blindsoner enn denne. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Sitat Selv om selskapet har base i Stockholm, skal lastebilen produseres i Storbritannia. Huffda. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 trondmm skrev (3 timer siden): Veldig gledelig at man begynner å ta i bruk lastebiler der man har god utsikt fra førerhuset. Ideelt sett bør det være forbudt å kjøre inn i tettbygde strøk med en bil som har større blindsoner enn denne. Tror syke-lister uten speil og kamera har større blindsoner. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 Halvor Sølvberg- the MOV skrev (1 time siden): Tror syke-lister uten speil og kamera har større blindsoner. Det tror ikke jeg. De uten kink i nakken har nok 360 graders utsikt fra førerhuset, uten speil og kameraer. 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) molna skrev (På 4.9.2020 den 9.20): Hvis du gadd å lese artiklen så er det nettopp byer som er målet og lastebilen er ment å ligne designet på en buss... Ser mer ut som en Bo-Bil, selv om det nokk ikke har vært meininga. En tur innom IKEA og Biltema for å hente greier og festemidler og en har den KJERRA Og med 200 kWt batteri gjør en hverfall 250 km før det er på tide å lage middag mens man lader. Gode 4 000 nye «bobiler» vart solgt i norge i fjor, og dette medfører at om 30 år har man omlag 120 000 campingbiler. Som eg tror har høgre bruksverdi en dei 600 000 motoriserte fritidsbåter vi har som bruker noe over 400 liter bensin i sesongen. => Dette gir at bruker en båt 10 ganger så mykje energi pr km som en bobil er båtbruken på linje med hva en bobil bruk med gode 40 liter bensinbruk ville tilsvare. Her er altså litt mark å pløye, med nybrotsplog, og utenfor Norges grenser finst folk også. Og gjør dei som Bavaria Boate så produserer dei ikke en modell om det ikke er 95% sansylighet at dei får solgt minst 2 000. Som en liten ad.notum, i US kjøpes det 400 000 (tilsvarer ca den produksjon Tesla har nu) «rekreation vehicle» i året. Kva det betyr veit eg ikkje. Apple som er et bra stort firma selger også godt. Og man kan vel heller ikke se bort fra at dei har et godt produkt som kunder ønsker å kjøpe. Endret 5. september 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå