torbjornhb Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Hei. Har overraskende nok bruk for mer enn dagens 40GB med Onecall. Jeg ser på Telia X og Chili Mobil, men begge har begrensninger på 30/24GB i EU. Tviler vell på at det er voldsomt behov for det med det første, men finnes det er abonnement med en fri kvote her? Eller er det en alternativ metode å gjøre dette på som er forholdsvis enkel. Har mulighet til e-sim med iPhone 11 Pro. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 (endret) Her er det faktisk Telenor Mobil som stiller sterkest med inkludert "fri" data også i hele EU/EØS Og ja, e-SIM er også mulig Endret 3. september 2020 av Janvik 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 3. september 2020 Forfatter Del Skrevet 3. september 2020 Janvik skrev (11 minutter siden): Her er det faktisk Telenor Mobil som stiller sterkest med inkludert "fri" data også i hele EU/EØS Og ja, e-SIM er også mulig Takk for raskt og godt svar. Glemte å skrive at Telia sitt nettverk er sterkt foretrukket. Noe alternativ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Du kan evt. sjekke ut happybytes (Telenordekning) hvor man betaler for det man bruker. Jeg kan ikke umiddelbart se at det er begrensninger i EU. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 On 9/3/2020 at 9:13 AM, torbjornhb said: Takk for raskt og godt svar. Glemte å skrive at Telia sitt nettverk er sterkt foretrukket. Noe alternativ? Du får finne en kompis eller familiemedlem å "samarbeide" med hvor en av dere har telia x og den andre telenor next 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 4. september 2020 Forfatter Del Skrevet 4. september 2020 MariusJS skrev (1 time siden): Du får finne en kompis eller familiemedlem å "samarbeide" med hvor en av dere har telia x og den andre telenor next Hehe ? Jeg kunne jo klint til med begge selv, for arbeidsplassen min er jo praktisk talt overalt hvor jeg har nett. Hvordan er det å kombinere to abonnement slik? Kan man enkelt styre hvilket navn ønsker å bruke til hva? Jeg vil jo ha et som primær abonnement, og det andre som er sekundær hvor kun data trekkes fra. Vet noen om et nytt abonnement kan opprettes på dagen dersom man benytter e-sim? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 8 minutes ago, torbjornhb said: Hehe ? Jeg kunne jo klint til med begge selv, for arbeidsplassen min er jo praktisk talt overalt hvor jeg har nett. Hvordan er det å kombinere to abonnement slik? Kan man enkelt styre hvilket navn ønsker å bruke til hva? Jeg vil jo ha et som primær abonnement, og det andre som er sekundær hvor kun data trekkes fra. Vet noen om et nytt abonnement kan opprettes på dagen dersom man benytter e-sim? Litt usikker på hvor enkelt det er på iPhone, men på android er det ezpz. Eventuelt kan du jo ha SIM fra det ene i en mobil router også bare knerte wifi når du ikke vil bruke nettet fra den operatøren. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 4. september 2020 Forfatter Del Skrevet 4. september 2020 MariusJS skrev (3 timer siden): Litt usikker på hvor enkelt det er på iPhone, men på android er det ezpz. Eventuelt kan du jo ha SIM fra det ene i en mobil router også bare knerte wifi når du ikke vil bruke nettet fra den operatøren. Jeg har en Samsung Galaxy S10e også. Kan det gjøres enkelt her? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 24 minutes ago, torbjornhb said: Jeg har en Samsung Galaxy S10e også. Kan det gjøres enkelt her? Det skal være np De er "clickable" så du kan bytte SIM for mobildata osv on the fly 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 4. september 2020 Forfatter Del Skrevet 4. september 2020 MariusJS skrev (1 minutt siden): Det skal være np De er "clickable" så du kan bytte SIM for mobildata osv on the fly Du er så vanvittig god til å hjelpe folk at du fortjener en pris! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. september 2020 Del Skrevet 4. september 2020 3 minutes ago, torbjornhb said: Du er så vanvittig god til å hjelpe folk at du fortjener en pris! Får betalt for det mellom 8 og 16 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 4. september 2020 Forfatter Del Skrevet 4. september 2020 MariusJS skrev (1 minutt siden): Får betalt for det mellom 8 og 16 Fortjent ?♂️ 1 Lenke til kommentar
Heihei92 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg har yng next gjennom Telenor og er ikke fornøyd. Har streamet serier gjennom apper på bare telefonen og har brukt 19 gb bare iløpet av en dag... disse abonnementene er bare lureri. Dette vil ikke holde ut halve måneden en gang og i disse dager er det digg å ligge å se på netflix etc. synes det er rart hvordan mobildataen min merkeligvis bare suges ut fort og drastisk. Lenke til kommentar
RaveX Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Heihei92 skrev (6 minutter siden): Jeg har yng next gjennom Telenor og er ikke fornøyd. Har streamet serier gjennom apper på bare telefonen og har brukt 19 gb bare iløpet av en dag... disse abonnementene er bare lureri. Dette vil ikke holde ut halve måneden en gang og i disse dager er det digg å ligge å se på netflix etc. synes det er rart hvordan mobildataen min merkeligvis bare suges ut fort og drastisk. Dette handler kun om ditt eget forbruk. Du kan ikke skylde på Telenor fordi du streamer serier og dermed bruker data. Her er det mye du har misforstått. 6 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 (endret) 12 hours ago, Heihei92 said: Jeg har yng next gjennom Telenor og er ikke fornøyd. Har streamet serier gjennom apper på bare telefonen og har brukt 19 gb bare iløpet av en dag... disse abonnementene er bare lureri. Dette vil ikke holde ut halve måneden en gang og i disse dager er det digg å ligge å se på netflix etc. synes det er rart hvordan mobildataen min merkeligvis bare suges ut fort og drastisk. Hvis du bor i by/stort tettsted kan du bytte til Ice Ung og Data frihet for totalt 348. Da har du 1000 GB der det er Ice+ dekning. (sjekk evt dekningskart for Ice+) 12 hours ago, RaveX said: Dette handler kun om ditt eget forbruk. Du kan ikke skylde på Telenor fordi du streamer serier og dermed bruker data. Her er det mye du har misforstått. Misforstått og misforstått. Må dessverre ha it-utdanning eller stor interesse for å skjønne at reklamene til Telenor ikke gir et riktig bilde av abonnementet. Endret 2. november 2020 av kim_InnleggNO 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå