Gå til innhold

Tesla stenger Supercharger-stasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (38 minutter siden):

Jepp, folk har funnet nye illustrasjoner på hjemmesidene, og utfordret VW om dette på "first mover club" der svaret har vært "stay tuned" etterfulgt av ei ?

Når plutselig SuC nettverket tillater andre biler så kan det være en sammenheng? 

Altså er ikke noe annonsert, men det har ikke Tesla heller I Tyskland hvor det dukker opp rapporter om at andre elbiler plutselig kan lade. 

 

Er jo kjempe nyheter for alle om det stemmer:)

Edit: men hvordan i alle dager skal de betale ?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 minutter siden):

Om Tesla åpner for andre så burde dette være en våt drøm for de fleste, da det er uten sammenligning det aller beste ladenettverket. Det er en fryd å bruke og det praktisk talt overalt :)

Det viktigste syns jeg er de nye markedene som Tesla går inn i. Om de plutselig bygger nettverk i samarbeid med alle andre, så sprer nettverket seg utrolig mye kjappere, og blir dermed landsdekkende. 

Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Er jo kjempe nyheter for alle om det stemmer:)

Edit: men hvordan i alle dager skal de betale ?

Tipper det blir det samme som ellers nå når plug & charge standarden blir normalt hos de fleste med nye biler som støtter det. 

Når millioner av MEB produkter vil ut om kort tid, og de prissetter seg til å kunne konkurere så ser jeg ingen grunn til at Tesla holder det lukket lengre, for da er ikke dette lengre noe som vil kunne brukes som en fordel angående bilsalg. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Det viktigste syns jeg er de nye markedene som Tesla går inn i. Om de plutselig bygger nettverk i samarbeid med alle andre, så sprer nettverket seg utrolig mye kjappere, og blir dermed landsdekkende. 

Da må jo også andre fabrikanter være med på investeringene da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (7 minutter siden):

@Salvesen. Kanskje Tesla åpner for at folk kan lage brukerprofiler på Tesla sine sider? ?

Ellers så tar OEMs den biten gjennom systemet de uansett har, der man samler ulike ladetilbydere til We Charge greiene fra feks VW. 

Noen nettverk vil kunne dele brukerprofil, så kanskje VW feks deler sin med Tesla, også løser man regninger den veien? 

 

 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Da må jo også andre fabrikanter være med på investeringene da? 

Det er dem jo? EA og Ionity er eid av OEMs stort sett. 

Poenget her da, er at man kan lettere samarbeide. Om SuC nettverket har god dekning ved lokasjon X så trenger jo ikke Ionity å bygge der, de kan bygge lengre ut og utvide nettverket totalt sett. Rince and repeat der SuC skal inn i et nytt marked. 

Det er jo kjempe bra og noe jeg har ropt for ei god stund. 

 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Ellers så tar OEMs den biten gjennom systemet de uansett har, der man samler ulike ladetilbydere til We Charge greiene fra feks VW. 

Håper ikke det, det er rimelig segregert og alle med Tesla kan lade overalt uansett. Det må jo nesten være noe som er av et kaliber der alle samarbeider aktivt, hvis ikke så er det jo Tesla som drar lasset

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Samme for meg så lenge de ikke endrer noe av den fantastiske løsningen Tesla har nå.

... og hvis Ionity dropper prisene ned til Tesla-nivå for Tesla-eiere. For det er jo bare totalt galskap det de driver med nå. I tillegg så må de kjøre på med mer utbygging, Ionity er drit-treige til å utvide kontra Tesla

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

Håper ikke det, det er rimelig segregert og alle med Tesla kan lade overalt uansett. Det må jo nesten være noe som er av et kaliber der alle samarbeider aktivt, hvis ikke så er det jo Tesla som drar lasset

Forstår ikke helt hva du mener med at Tesla drar lasset? De vil jo få betalt for lading, og vil kunne få betydelig bedre utnyttelsesgrad hos nettverket sitt nå som det virker til at de kanskje ikke vil ha best pris overalt, slik at Tesla eiere gjør litt det man så tidlig hos Ionity så blir dette litt tvunget. 

 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 minutter siden):

... og hvis Ionity dropper prisene ned til Tesla-nivå for Tesla-eiere. For det er jo bare totalt galskap det de driver med nå. I tillegg så må de kjøre på med mer utbygging, Ionity er drit-treige til å utvide kontra Tesla

Jeg tipper prisene som slår Tesla fremdeles er abonnement basert. Dog jeg tipper at abonnement vil forbedres. At man feks kjøper lading for noen måneder av gangen og ikke 12 år. 

Da finner jeg null grunn til at Tesla eiere også kan kjøpe dem mot ferier og slikt. Det burde jo være åpent for alle. 

 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (På 10.9.2020 den 7.46):

Hvorfor tar du det så ille opp hvis folk mener at Tesla behandler kundene sine dårlig?

Problemet er den konstante hakkingen og avsporingen og de samme falske påstandene i det uendelige. Man holder dessuten Tesla til en helt annen standard enn hele resten av verden.

Sitat

Forøvrig, siden det er så står interesse her for å "spå Teslas død" eller at Tesla vil bli "verdens mest verdifulle selskap":

https://www.cnbc.com/2020/09/06/tesla-could-be-the-most-dangerous-stock-on-wall-street-investment-researcher-says.html

Haha, denne fyren er blant de dårligste analytikerne med elendig ROI (hadde man hørt på ham hadde man hatt en ROI på -180%!).

Han har dessuten vist at han er fullstendig nedsnødd. Her er to videoer som avkler ham fullstendig, der den første er litt kortere og rett til poenget, mens den andre er litt lengre. Det som er veldig spesielt i den andre videoen er hvordan fyren hele tiden må innrømme at "det har vi ikke tenkt på", "det har vi ikke tatt med i beregningen", "det må vi kanskje se nærmere på ja". Disse analytikerne fremstår i større og større grad som parodier på seg selv ?

 

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (7 minutter siden):

Jeg tipper prisene som slår Tesla fremdeles er abonnement basert. Dog jeg tipper at abonnement vil forbedres. At man feks kjøper lading for noen måneder av gangen og ikke 12 år. 

Da finner jeg null grunn til at Tesla eiere også kan kjøpe dem mot ferier og slikt. Det burde jo være åpent for alle. 

Men du er enig i at Ionity, som minimum, burde matche Tesla når det kommer til utbygging og pris for lading om det blir en avtale om lading på tvers av produsentene? Det er vel bare fair, er det ikke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Skal bli fint den dagen me berre trille opp til ladere, setter i pluggen og vandrer over til butikken mens me vente. Det å tukle med RFID brikke eller app syns eg berre har vore unødig komplikasjon lenge no.

Vel, på SuC og Ionity så rekker man nesten ikke å gå i butikken før man er ferdig en gang ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...