Ralzar Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) Noen som har prøvd dette? Selv om spillet er offisiellt i "Alpha" fortsatt er det 99% ferdig for å kunne spilles. Grunnen til at det fortsatt er i alpha er fordi det planlegges å tilrettelegge for modding etc, som ikke er ferdig enda. Jeg spillte Daggerfall på 90-tallet og var hekta, men klarte aldri komme noen vei i Main Quest. Jeg plukket opp den fiksede versionen på UESP wiki for noen år siden og klarte for første gang å fullføre Main Quest. Men spillet ble litt tomt etter en stund. Så oppdaget jeg for ett års tid siden at Daggerfall Unity var nå på ett nivå hvor det var bedre enn å spille UESP versjonen. Flere bugs/feil var rettet, samt det var en masse innstillinger for grafikk, spill funksjoner etc som det originale spillet ikke hadde. Dette var jo flott, men den virkelig store nyheten var mods! Kan lastes ned herfra. Easy -peasy å installere. Både Daggerfall og Daggerfall Unity er gratis. https://www.dfworkshop.net/projects/daggerfall-unity/live-builds/ Mods Nå kan man faktisk modde Daggerfall til en stor grad og fikse alt mulig av feil og mangler i det som er ett fantastisk men veldig gammeldags og uferdig rollespill. Det er fortsatt under utvikling og nye deler av spillet åpnes stadig for modding. Jeg blandet meg selv inn i mod-scenen og har produsert flere større mods til spillet nå. Noen av de mer markante moddene som nå er tilgjenlig: (Så og si alle er å finne på https://www.nexusmods.com/daggerfallunity ) DREAM: Oppgradered spillet til HD. Kombineres med noen andre visuelle modder for å få ett mer moderne utseende. (Mange tror DREAM er hvordan Daggerfall Unity ser ut, fordi de fleste som spiller Daggerfall Unity bruker DREAM, men dette er en mod). Roleplay & Realism: Gjør masse mindre endringer til spillets mekanikker, som å kunne galoppere på hest, sove i senger, bruke bandasjer etc. Roleplay & Realism Items: Legger til chainmail rustninger i alle materiale typer. Så du kan feks finne daedric chainmail. Forbedrer loot-drops i spillet så fiender har loot som passer dem. Re-balanserer våpnene i spillet, samt legger til noen nye våpen. Endrer også utsyr og spells du starter med så det gir mening for karakteren du bygde. Races Redone: (En av mine mods) Gir rasene markante buffs/debuffs så det ikke lenger bare er kosmetisk å velge rase. Warm Ashes: Legger til masse random encounters i spillet. Du kan bli forsøkt ranet i byen, møte en vandrende prest i villmarken etc. Climates & Calories: (En av mine mods) Survival mekanikker for temperatur og vær. Samt mat, søvn etc. Food-items, hunting-events og Camping Equipment for å sette opp telt. Travel Options: Endrer fast travel så du rir over landskapet med en tids-kontroll. Virker teit i konsept men når du begynner å bruke den endrer den hele spillet og gir deg mye mer følelesen av å være på en reise gjennom en gedigen verden. Med de andre moddene kan også mye spennende skje på veien. Basic Roads: Legger inn veier og stier mellom byene. Samt en funksjon for å "låse" seg til en vei og reise langs den. Mountains & Hills: Endrer landskapet i spillet så det har hauger og daler i stedet for det flate landskapet Daggerfall originalt hadde. Basic Roads: Under utvikling, men så og si ferdig. Legger til veier og stier mellom byer og gårder i spillet. Har også en funksjon for å låse seg til en vei for reisen. Unleveld Mobs: Fjerner level scaling fra mob spawn systemet. Fiender dukker opp basert på hvor du er, ikke hvem du er. Meaner Monsters: (En av mine mods) Re-balanserer monstre. For det meste ved å gjøre mange av dem farligere. Physical Combat Overhaul: Endrer hele den underliggende kamp-kalkuleringen i spillet. Gjør at dine skills er mer viktig enn utstyret. Også endrer rustninger til å nå minske skaden du tar av slag i stedet for å bare gjør det vanskligere å treffe deg. Endret 17. desember 2020 av Ralzar Lenke til kommentar
Ralzar Skrevet 17. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2020 Daggerfall Unity gikk akkurat over i BETA. https://www.dfworkshop.net/daggerfall-unity-beta-0-11-0-milestone-accomplished/ Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 Spilte det i DOSBOX i løpet av 2010. Ble imponert over størrelsene på katabombene og byene, samt klatreferdigheten. Antar å komme seg forbi QVGA i oppløsning faktisk gir en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå