Serene Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg skal freshe opp litt ute, og tenkte å lage blomsterbed av pallekarmer malt i litt spreke farger. Feks rødlilla, knallrosa, lys gul. Disse fargene får jeg ikke brekt i utemaling. Nå har jeg ikke spurt om det går å brekke dem i interiørmaling, men hvis det lar seg gjøre, kan jeg kjøre på med interiørmaling + lakk eksteriør eller blank beis? Kan det gå? Baderomsmaling, kan det være et alternativ? Malingen skal jo ikke stå i 10 år akkurat, men kjekt om det ser ok ut i noen sesonger. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Skal du på død og liv bruke innemaling kan det være en idé å bruke våtromsmaling da den inneholder soppdrepende midler. Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Serene skrev (På 1.9.2020 den 21.48): Disse fargene får jeg ikke brekt i utemaling. Da har du ikke truffet på rett person i malingsbutikken. Vil du ha et malingstips? Prøv båtmaling, Jotun Shipolin. Denne er svært slitesterk, lett å jobbe med, og kan brekkes i de fargene du måtte ønske. Laget for å male på trebåter så det burde holde for pallekarmer også. ps: Jeg jobber ikke i jotun.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå