inside_997084 Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Northern Lights vinner ONS innovasjonspris: Skal lagre klimagasser fra hele Europa Lenke til kommentar
Rolfsvåg Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Hvor skal lønnsomheten til et slikt prosjekt komme fra? 2 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) "ledet av Tarjei Nødtvedt Malme som også er leder for Forskningsrådets program for petroleumsforskning." Det er et ordtak som heter "Bukken og havresekken" som er nærliggende å tenke på når lederen i petroliumsforskningen får skryt av energiministeren. Det som er fraværende i alle artiklene jeg har lest om CCS er signaler fra aktørene om betalingsvilje. Alle er enige så lenge prisen for CCS ikke er tema, eller at den norske stat tar regningen. Politikerne håper å få igjen pengene ved at vi kan utvinne olje og gass som før. Jeg for min del støtter fangst av CO2, og tror den mest realistiske måten å få ned de globale CO2-utslippene på er å satse på metanol. Da får CO2 en verdikjede, og matematikken viser 50% reduksjon sammenlignet med i dag. Endret 1. september 2020 av aanundo Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Er disse selskapene på tiggeren for å bygge og drifte dette, så er det like gret å kjøpe utslippskvoter. Det er mye billigere. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå