Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internet på laptop går plutselig veldig seint uten grunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Pallehysa said:

Om du har kjøpt ein ekstern wifi adapter og prøvd i PC, og samme problemet er det, kan det tyde på andre problemer ja.

I windows 10 er tilbakestilling veldig enkelt. Du søker kun i søkefeltet nede på oppgavelinja, "tilbakestill PCen" og du får ein meny "Genoppretting", der du kan velge om du vil tilbakestille PC heilt, eller beholde filer. 

Ein rein Windows installasjon blir det ikkje, men kan luke bort malware, driverproblemer etc, som potensielt kan ligge å skape trøbbel i systemet.

Ja, hun prøvde det i dag. men hjalp ikke, 

Okei, jeg har aldri hatt behov for å gjøre det så viste ikke at det var så enkelt på windows 10. da skal jeg få henne til å gjøre dette hvis de jeg ikke finner ut av det. Tusen takk Pallehysa!

Lenke til kommentar
Heroes skrev (6 minutter siden):

Okei, jeg har aldri hatt behov for å gjøre det så viste ikke at det var så enkelt på windows 10. da skal jeg få henne til å gjøre dette hvis de jeg ikke finner ut av det. Tusen takk Pallehysa!

Ja er ein fin funksjon. Den dekker så og sei heile spektrumet i henhold til programvare/driver problematikk. So ein sparer ofte eindel tid på å starte der, istadenfor å søke i timesvis på potensielle løysinger.

Men siden det er laptop, er det veldig viktig at strømtilførselen står i, at ein ikkje risikerer strømbrudd under Gjenopprettinga.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Pallehysa said:

Ja er ein fin funksjon. Den dekker så og sei heile spektrumet i henhold til programvare/driver problematikk. So ein sparer ofte eindel tid på å starte der, istadenfor å søke i timesvis på potensielle løysinger.

Men siden det er laptop, er det veldig viktig at strømtilførselen står i, at ein ikkje risikerer strømbrudd under Gjenopprettinga.

okei takk for tipset! dette vil viderføres :) jeg håper enten å skifte nettleser(tviler det er problemet, men verdt å sjekke) eller det å sjekke på feilsøk, hvis ikke så blir det gjennopprettelse. skal være forsiktig at den står i strøm når det gjøres :) med gjenopprettelsen trenger ikke å reinstallere drivere? vil programmene som er installert som word og slik forsvinne også?

Endret av Heroes
Lenke til kommentar
Heroes skrev (7 minutter siden):

med gjenopprettelsen trenger ikke å reinstallere drivere?

Om du vil ha dei aller nyaste drivarane, må en kanskje installere dei nyaste. Nåke som ein kan gjere i WIndows Update etter Gjenopprettinga meina eg. Men Gjenopprettinga skal legge inn nødvendige drivara vertfall. Tilbake til slik det var når Windows 10 vart først installert. 

Ellers er det greit å poengtere at ikkje alltid dei nyaste drivarane som fungerer best.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...