Gjest c12b1...602 Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Jeg er veldig redd for mus og rotter. Derfor trenger jeg tips om noen som kan hjelpe meg med å bli kvitt muse- og rottefobi? Anonymous poster hash: c12b1...602 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Du kan jo forsøke selvhjelpskurset her? Fobier omtales spesielt i modul 7, men der anbefales det at du går i gjennom de andre modulene først.https://nhi.no/psykisk-helse/kognitiv-terapi/panikkangst/panikkangst-selvhjelpskurs/ Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Gå i en zoobutikk som har rotter. Tving deg selv til å se på de i lengre og lengre perioder. Når du føler for det, så kan du be betjeningen om å ta ut en rotte så du til slutt kan ta på den. Jeg ble kvitt min sterke edderkoppskrekk på denne måten. Nå kan jeg fint holde en tarantell. Ikke sikkert det virker for deg, men verdt et forsøk siden det er gratis. Forutsetter selvfølgelig at du har en zoobutikk med smågnagere i nærheten. 1 Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Omnithunder skrev (På 31.8.2020 den 19.22): Gå i en zoobutikk som har rotter. Tving deg selv til å se på de i lengre og lengre perioder. Når du føler for det, så kan du be betjeningen om å ta ut en rotte så du til slutt kan ta på den. Jeg ble kvitt min sterke edderkoppskrekk på denne måten. Nå kan jeg fint holde en tarantell. Ikke sikkert det virker for deg, men verdt et forsøk siden det er gratis. Forutsetter selvfølgelig at du har en zoobutikk med smågnagere i nærheten. Jeg tror nok ikke jeg tør å gå så langt på egenhånd? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Det er psykologisk. Du -kan- jobbe det ut. Stikkordet er jobb. Samtidig ligger det jo i menneskets natur å være skeptiske mot og frykte disse dyrene litt. Presisér nøyaktig hva som skremmer deg med dem. Sett ord på det. Har du noen tanker om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå