Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 JEg sitter nå å skal lage meg en lite side i php..! har lest litt om det å syntes det virker moro..! Jeg bruker EasyPHP for har ikke fått webserveren min enda. men jeg har ett lite problem. Jeg bruker including av text når jeg trykke på linkene mine. men får en liten feilmelding. Detter er Include "scriptet" jeg har fått lagd meg:P <?php switch ($_GET["side"]) { case 'index': include ("meny/index.php"); break; case 'info': include ("meny/info.php"); break; case 'linker': include ("meny/linker.php"); break; default: include ("meny/index.php"); break; } ?> Men når jeg da viser siden min gjennom EasyPhP så får jeg denne meldingen. Notice: Undefined index: side in c:\programfiler\easyphp1-7\www\index.php on line 42 på linje 42 står det switch ($_GET["side"]) Er det noen som kan hjelpe meg her? meldingen blir borte når jeg begyner å trykke på linken.. og alt funker bra uten om den feilmeldinga når jeg da åpner side for første gang... PLZ. jeg har prøvd ALT og får det ikke til Mvh. PhP NUBEN Lemen Lenke til kommentar
umbramos Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det kan være at når du kommer inn første gang, er ikke "side" satt til en verdi. Prøv: if ( isset($_GET["side"]) ) { switch(...) {...} } Mulig du bruker en gamme versjon av PHP, eller feil instillinger et sted. Dette er ikke noe problem ved standard instillinger i nyeste PHP. Kanskje du kan gjøre noe med det: http://no2.php.net/error_reporting Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hmm.... istedet for switch ($_GET["side"]) kan du prøve switch ($_REQUEST["side"]) send en privat message om dette ikke fungerer lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg bare la til error_reporting(0); så var den borte..! Så da får jeg HÅPE att det funker like bra når jeg får opp siden.. men takk skal dere ha og jeg beklager om jeg posta feil sted Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 If ($postType == $feilpost) { thread.close; echo "Feilpostet, tråden stenges."; } else { $moveOn; } In this case $postType was, sadly enough, like $feilpost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg