Gentlemanful Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Hei! Jeg klarte å skade ryggen under en pasient utagering på jobben. Saken er nå at jeg er nervøs for veien videre. Ryggen verker ekstremt så å dra tilbake til jobben er egentlig uaktuelt per dags dato - problemet er at jeg får veldig dårlig samvittighet - i og med at jeg ikke har fast jobb (kun vikariat) spørsmålet mitt er nå; Hva har jeg krav på av sykepenger når jeg kun jobber vikariat? ( noen sier gjennomsnittet av de 3 siste månedene) Hvordan fungerer det med yrkeserststning dersom ryggen er ødelagt for alltid? takk for svar..9 Lenke til kommentar
Gjest dec91...f09 Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Regner med du bruker egenmelding, da må du huske å huke av at det gjelder forhold på arbeidsplassen. Snakk med sjefen din om dette. Du kan ikke dra på jobb når du har skadet ryggen! Anonymous poster hash: dec91...f09 Lenke til kommentar
Gentlemanful Skrevet 30. august 2020 Forfatter Del Skrevet 30. august 2020 Bruker sykmelding fra legen! Men problemet er hva jeg får ut i lønn - samt hvor lenge jeg får det ut i lønn. Huslån billån og 2 barn koster.. Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Dersom du mener at ryggen kan ha blitt skadet som et resultat av utførelse av jobb, er det viktig å få undersøkt og dokumentert dette, og så snart som mulig. Dersom det skulle oppstå senskader, er det veldig greit å kunne vise til sannsynlig årsak. Du har krav på sykepenger etter fire uker i arbeid. Som vikar har du rett til sykepenger som dekker opp det du skulle ha jobbet i henhold til arbeidstidsavtalen/oppsatte vakter, de første 16 dagene (arbeidsgiverperioden). Deretter er det en gjennomsnittsberegning av inntekt i en viss periode. Årlig inntekt må tilsvare 1/2 G eller mer, omtrent 50000. Lenke til kommentar
vara Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Gitt at du har jobbet i minst 4 kalender uker: "For timelønnede med skiftende arbeidsperioder beregnes sykepengene som daglønn. Siden inntekten for tilkallingsvakter er variabel, skal arbeidsgiver legge en lengre tidsperiode til grunn for beregningen enn hovedregelen på 4 uker (for eksempel 3 måneder)." "Dersom du som arbeidstaker i løpet av de siste 3 måneder har hatt en inntekt på kr 13.000 og arbeidet tilsammen 17 dager i perioden, vil dagsatsen dermed utgjøre kr 764,71. Dagsatsen vil være uavhengig av eventuelt avtalte timer den enkelte dagen du skulle ha arbeidet, og vil dermed kunne gi både over- og underkompensasjon."https://www.bibforb.no/faq/kan-jeg-sykemelde-meg-som-tilkallingsvikar/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå