Gå til innhold

Skille brukere til harddisker ?

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan svare på mitt spørsmål.

Skal ha en datamaskin hvor det skal være to brukere. Den ene skal benyttes til jobbsammenheng, og den andre skal benyttes til fritidssammenheng. Har derfor tenkt på to harddisker som et alternativ for å slippe å ha to datamaskiner. Ønsker å legge inn os på hver av disse harddiskene, slik at man f.eks kan velge før man starter maskinen hvem harddisk man vil kjøre fra. Den andre harddisken må være helt utilgjengelig for den andre når den ene startes opp. Har endel sensitiv informasjon på jobbmaskinen(lønn osv.) og ønsker derfor ikke å ha tilgang til denne informasjonen fra den andre harddisken som det skal være internet-tilkobling på. Ønsker ikke å måtte risikere informasjon går tapt eller andre problemer på jobbmaskin pga. surfing på "fritidsmaskinen".(derfor 2 uavhengige harddisker)

Finnes det noen løsninger for dette ? (det er ikke alt. å ha to maskiner)

Håper dere forsto spørsmålet mitt. Håper på noen svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en løsning der du velger hva HDD dataen skal bruke ja.

Vis du stikker innom linuxbutikken.no finner du den der. Enheten er ganske enkel, det er en enhet som blir montert i en 5 1\4 slot (vis eg ikke husker feil) der en kan velge hva HDD maskinen skal boote fra, ved å kutte strømmen til den andre. Da er de 2 HDD`ene helt uavhengig av hverandre.

OBS: en kan ikke bytte disk uten å slå av maskinen. ( sier seg selv siden en kutter stømmen :) )

Mener det og var en test på dette produktet her på HardWare

mvh

FirstC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...