blue_balls Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Vi er en liten IT bedrift som har fått godkjent søknad på Skattefunn i noen år nå, og som jeg forstår så gjelder dette arbeid på prosjekt for artificial intelligence og deep learning, noe vi IKKE har i bedriften vår p.d.d. Vi har heller ikke jobbet med dette. På slutten av hvert halvår fører vi ned timer, og da må vi sette timer på dette "prosjektet". Sjefen mener dette er fullt lovlig. Jeg er litt i tvil, hjelp! Og hvor melder jeg ifra isåfall? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Det er Skatteetaten som håndhever og kontrollerer at fradraget faktisk går til FoU. Man kan ikke kreve FoU-fradrag for kostnader som er gått til andre prosjekter enn det prosjektet man har fått godkjent i Skattefunn-ordningen. Du kan kontakte bedriftens revisor, Forskningsrådet, eller Skatteetaten. 1 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Desverre helt vanlig praksis i teknologibedrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå