Gå til innhold

Clean install av WinXP??

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på hvordan man innstallerer WinXp på en formatert harddisk?

Kan det være som i Win2000, at man må lage 4 disketter som startet opp innstalleringsprosessen? Hvis ja hvordan lager man slike disketter i WinXP?

Har WinXP Corporate Edition, men det går ikke an å boote fra den. Eneste måte å innstallere XP for meg er å legge inn Win98/2000 og så kjøre WinXP innstall, meget tungvint ja.

Telcontar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går ut i fra at denne Win Xp utgaven IKKE er fra Microsoft.Det som er tingen med kopierte Xp cd'er ,er at disse ikke blir bootbare.Du må brenne en kopi rett fra iso imaget(bruker da Eazy cd creator eller isobuster).Da blir XP'n bootbar.Ellers er det bare å laste ned oppstarts disketter fra nett(tungvint spør du meg,men men..)

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Jeg fant smartdrive i Windows 98 den gang jeg hadde det. Fila heter smartdrv.exe. Bare søk etter den, hvis du har 98 oppe og går fortsatt, og kopier den ut på en diskett/cd. Hvis du kjører smartdrive før du begynner å installere 2000/xp vil kopieringen av filene gå MYE fortere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...