FrihetensRegn Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Jeg er ute etter et par billige høyttalere til å ha attmed PC skjermen på skrivebordet. Altså må de være små, og ha egen bass (ikke subwoofer). Jeg skal ikke bruke dem til gaming, til det har jeg headset. Jeg tenker mer på noe å ha på om jeg har besøk eller skal vaske gulvet mens jeg hører på musikk. De trenger ikke være så høye i volumkapasitet, men er greit med litt bass. De trenger ikke bluetooth da jeg bare tenker å koble dem til PCen via USB. Hva med: Logitech Z207 eller Edifier Studio R980T Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) Av de er nok sistnevnte det beste valget. For bass trenger man fysisk størrelse. De har også bassport som hjelper til. De har dog ikke USB så du må bruke jack til RCA. Endret 29. august 2020 av sedsberg Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. august 2020 Forfatter Del Skrevet 29. august 2020 sedsberg skrev (51 minutter siden): Av de er nok sistnevnte det beste valget. For bass trenger man fysisk størrelse. De har også bassport som hjelper til. De har dog ikke USB så du må bruke jack til RCA. Hva er en bassport? Er det for tilkobling til subwoofer? Jeg kunne tenkt meg å ha bass uten sub. Og det er vel RCA til USB jeg trenger? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Bassport er det hullet du ser i fronten. Noen høyttalere har det bak, på siden eller under også. USB til RCA-kabel finnes ikke. Da må du ha en DAC i tillegg. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. august 2020 Forfatter Del Skrevet 29. august 2020 Hmm, så da må jeg ha RCA til jack til DAC til PC? Høres tungvindt ut. Da tror jeg heller jeg vil ha høyttalere som kan kobles rett til PCen via USB. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Det er det enkleste, ja. Skal du ha særlig kvalitet (bass) så må du nok litt opp i pris. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. august 2020 Forfatter Del Skrevet 29. august 2020 Jeg reserverte et par Creative T15 høyttalere hos den lokale elkjøpen. Så får jeg se om det duger. Takk for hjelpen Sedsberg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Merk at de heller ikke har USB. Bare jack og BT. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hoyttalere/51111/urbanears-ralis-barbar-hoyttaler-kullsort Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. august 2020 Forfatter Del Skrevet 30. august 2020 sedsberg skrev (På 29.8.2020 den 18.42): Merk at de heller ikke har USB. Bare jack og BT. Det ordnet seg, jeg bare kjøpte en liten BT USB til PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå