lperik Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Da var det endelig tid for ny pc! Iogmed jeg fra før har et Abit AI7 hovedkort blir det Intel denne gang. Oppsettet er som følger: Fra Komplett.no: Hercules 17" LCD Prophetview 920PRO DVI - TCO95 Gainward GeForce FX5900 128MB DDR 2.8ns - AGP, "Ultra/1100TV-DVI", Retail Cooler Master AERO 4 INTEL - Pure Copper Cooler, Socket 478, 3.2GHz++ Logitech OEM DeluxeAccess Keyboard Black - (Norsk) Tastatur PS-2, Bulk Totalt: 7 273,23 Fra PSdata.no: Intel CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 2.8GHz 800MHz 512kB Boxed, BX80532PG2800D Samsung CD-RW / DVD 52X / 24X / 52X + 16X Bulk Black With Software, SM-352BEB Seagate Harddisk 160.0GB IDE 7200RPM SATA 3.5" 8MB Barracuda, ST3160023AS Chieftec Case Midi ATX Tower 360WPFC Black / Silver 2xUSB / 1xFW In Front, BG-01B-B-SL Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3700 466MHz DC CL2.5 4nS 2.6-3.1V Golden Dragon Serie, GD3700-512DC Totalt NOK 5,741.20 Tilsammen for alt: 13014Kr Som dere ser av skjermkortet er dette en spillpc, og skjermen har blitt valgt ut med tanke på det. Prøvd å få oppsettet så stilrent så mulig, med svart skjerm, svart tastatur, svart musmatte (Icemat black) sølv mus (IE Explorer 3.0) og sølv/svart kabinett. Vet det finnes bedre kjølere ut på markedet, men velger den jeg har satt opp fordi da slipper jeg styret med å kjøpe fra flere (enn 2) steder. Eneste jeg egentlig lurer litt på er om jeg skal gå for Geil PC3700 Ram`en eller om jeg skal velge noe annet. Hadde opprinnelig tenkt å gå for Geil PC3500 Ram, men iogmed pcen skal bestilles ikveld og psdata ikke har det på lager måtte jeg velge noe annet. Er det noe dere synes jeg burde forandre på? Vil gjerne ha tilbakemeldinger om Ram valget mitt. Endret 2. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Har du vurdert en annen CDRW combo? Har hørt av flere at den bråker mer enn godt er........ Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Har du vurdert en annen CDRW combo? Har hørt av flere at den bråker mer enn godt er........ Tror hverken komplett eller psdata har andre sorte combo brennere. Finner iallefall ingen. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Har du vurdert en annen CDRW combo? Har hørt av flere at den bråker mer enn godt er........ Tror hverken komplett eller psdata har andre sorte combo brennere. Finner iallefall ingen. Hvis du skal ha Chieftec trenger du det da heller ikke. Det er da bare å luke døren når den er i bruk Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Er ikke dør på kabinettet jeg tenkte å kjøpe, det ser sånn ut: Er det noen som har erfaring med det kabinettet forresten? EDIT: auda, det ble litt større bilde en det jeg regnet med. -Fixed Endret 2. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hva med en 2,6 istedet for 2,8? Bare en tanke.. Men det så særdeles bra ut! Lykke til! pain Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Hva med en 2,6 istedet for 2,8? Bare en tanke..Men det så særdeles bra ut! Lykke til! pain Takk Har vurdert 2.6, men har hørt at 2.8ghz fra psdata har god stepping og kan klokkes langt. Hvor langt vil en 2.6ghz kunne forventes å komme? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Okey, hvis du har hørt det så. Nå er vel forresten 2,8 så godt nede i pris alikevell. Vil anbefale et kabinett på PSdata: AOpen H600B m/350W Fortron/Source PSU! Men nå skal jeg selv ned å robbe elkjip for dvd'er and stuff, l8r.... Lenke til kommentar
chil Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 kjøp et annet skjermkort! Radeon 9700pro(brukt) eller 9600XT Lenke til kommentar
herbslay Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hmm. Er ikke sikker men tror S-ATA disken fra seagate trenger spesiell strømkabel. Sjekk om det følger på PSU'en hvis ikke ikke husk å bestille. Alltid bittert å vente ekstra lenge. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 kjøp et annet skjermkort! Radeon 9700pro(brukt) eller 9600XT her er en review av 5900XT kortet jeg går for. Dette er sistesiden av reviewen, men om du går bakover og ser på testene ser du at dette er et _meget_ godt kort. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Hmm. Er ikke sikker men tror S-ATA disken fra seagate trenger spesiell strømkabel. Sjekk om det følger på PSU'en hvis ikke ikke husk å bestille. Alltid bittert å vente ekstra lenge. Seagatene har vanlig strømkontakt så vidt jeg vet. (Trodde jeg visste at 80gb`en hadde det iallefall) (tok feil ) EDIT: skriveleif og feilinformasjon Endret 2. januar 2004 av lperik Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hmm. Er ikke sikker men tror S-ATA disken fra seagate trenger spesiell strømkabel. Sjekk om det følger på PSU'en hvis ikke ikke husk å bestille. Alltid bittert å vente ekstra lenge. Seagatene har vanlig strømkonakt så vidt jeg vet. (Vet at 80gb`en har det iallefall) Kjøpte netopp (31.12.03) en Seagate Barracuda 80Gb S-Ata, og den hadde ikke "vanlig" strømkontakt. Regner det for sannsynlig at heller ikke 160Gb utgavene har det. Lykke til med den nye makina forresten. Lenke til kommentar
herbslay Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Mente det var segate som brukte denne typen http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=10&s=kom. Den ligger ihvertfall på tilbehør når du ser på disken på komplett. Men jeg er ikke sikker. Et godt oppsett forresten. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Kjøpte netopp (31.12.03) en Seagate Barracuda 80Gb S-Ata, og den hadde ikke "vanlig" strømkontakt. Regner det for sannsynlig at heller ikke 160Gb utgavene har det. Lykke til med den nye makina forresten. Merkelig, mener å huske at 80gb`en jeg kjøpte til en kamerat av meg hadde det. Måtte iallefall ikke kjøpe med noen eksta kabler til hans pc. Lenke til kommentar
herbslay Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Tror faktisk jeg har rett. Komplett hevder ihvertfall at du trenger det. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=10&s=pl Men sjekk at det ikke følger med på PSU'en din Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Mente det var segate som brukte denne typen http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=10&s=kom. Den ligger ihvertfall på tilbehør når du ser på disken på komplett. Men jeg er ikke sikker. Et godt oppsett forresten. Da var det nok jeg som tok feil ang den 80gb`en. Følgte med 2 sånne kontakter med hovedkortet så da er jeg sikret. Lenke til kommentar
herbslay Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Da er det bare å glede seg til mandag. Hvis alt er på lager da Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Hva syns dere, 2.8ghz eller 2.6ghz. Skal klokkes en del. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Da er det bare å glede seg til mandag. Hvis alt er på lager da Ja, dette blir gøy! Og alt er på lager, har sjekket det og sjekker igjen rett før jeg bestiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå