Lucifer24 Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 (endret) Sitat Samtidig som det ikkje har kun med lese og skrivehastigheiten på disken å gjere. PC pr dags dato har flaskehalser mellom SSDen og RAM, flaskehalser PS5 har så og sei har eliminert. Har blitt løst på pc også med pci express 4.0. Skal bli spennende å se hvor godt morgendagens spill utnytter ssd, for det meste jeg har sett blitt lest inn på spillene jeg spiller jeg ca 1,4 GB/s i noen få sekunder. Og det er jo ganske langt unna max på ssd'en jeg har (Ca 5GB/s) Ellers så syns jeg at det er grafikkortet jeg venter mest på under innlasting av spill. Endret 28. august 2020 av Lucifer24 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Synes ikke jeg, mtp flere minutter loading i fleste spill. Grafikken er en ting, den forventer alle blir "top notch" ikke sant uansett? Men, loading derimot har alltid vært en problem slik at hvis dem klarer å få den tilnærmet lik null...så er jo dette sykt fett! Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Med mindre du bruker snurredisk så er det nok for det meste grafikkortet du venter på. Men ja, veldig bra om vi blir kvitt loading på spill. Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 På PC så vil jo Velocity Engine som Xbox Series bruker komme til DX12 Ultimate. Da kan jo utviklere sette krav til SSD i sine spill og utnytte mulighetene som raskere lasting og streaming av textures gir. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 saywhat skrev (3 timer siden): Vi får se når vi får direkte sammenligninger mellom plattformene. Mener bare det er altfor tidlig å si - i hvert fall for lekmenn som oss. Trur du missforstår litt. Men uansett hadde det vært enormt interessant å sett UE5 demoen på ein SX og ein PC. Då hadde du fått ein sammenligning. Sammenligne AC Valhalla, Call of Duty eller andre tredjeparts blir ikkje det samme. Der vil nok SX potensielt ha ein fordel. Då spela er laget for cross platform, og cross gen. Der vil alltid den svakeste denominatoren være tatt til høgde for. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Lucifer24 skrev (3 timer siden): Har blitt løst på pc også med pci express 4.0. Skal bli spennende å se hvor godt morgendagens spill utnytter ssd, for det meste jeg har sett blitt lest inn på spillene jeg spiller jeg ca 1,4 GB/s i noen få sekunder. Og det er jo ganske langt unna max på ssd'en jeg har (Ca 5GB/s) Ellers så syns jeg at det er grafikkortet jeg venter mest på under innlasting av spill. PCIe 4.0 er kun bandlinja fra SSD til hovudkortet. Kva som skjer vidare derfra, er det PS5 har løyst. Med egen hardware. At disken klarer å lese og skrive 5gb i sekundet er ikkje det samme som at disken klarer å sende 5gb data til GPUen i sekundet. 1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 (endret) Pallehysa skrev (8 timer siden): Praksisen er Halo Infinite sine teksturer, kontra Ratchet and Clank. Fra det vi har sett av Halo Infinite så vil nok neppe spillet se noe dårligere ut på XBO-X. Det er ingenting der som ser next-gen ut. Med veldig rask SSD/IO hastighet så får utviklerne nye muligheter mtp gameplay mekanikker som vi ser i Ratchet & Clank. Kanskje vil PS5 ha bedre muligheter her, men med tanke på mengde texture data og assets ellers så tviler jeg litt på at PS5 vil ha en fordel over XBSX. Da må i såfall spillet bli desto større og PS5 har en mindre SSD enn XBSX, med mindre det er et lite/kort spill da. Spill utviklerne må nesten ta hensyn til at folk skal ha plass til mer enn 1-2 spill på den medfølgende interne SSD'en. Men det spørs hvor mye plass dem sparer på å slippe padding (spre kopier rundt på en snurredisk for å få ned søketiden) og hvor mye dem tjener på hardere komprimering. Lagringskapasitet kan bli en stor hodepine for spill utviklerne neste generasjon. De største begrensingene blir nok penger og dyktighet, mer så enn med dagens generasjon. Endret 28. august 2020 av MistaPi 1 Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 (endret) Pallehysa skrev (10 timer siden): PCIe 4.0 er kun bandlinja fra SSD til hovudkortet. Kva som skjer vidare derfra, er det PS5 har løyst. Med egen hardware. Samtidig som det ikkje har kun med lese og skrivehastigheiten på disken å gjere. PC pr dags dato har flaskehalser mellom SSDen og RAM, flaskehalser PS5 har så og sei har eliminert. Nei det er fra ssd til cpu. Pci express lanes går direkte fra ssd til cpu og derfra til minne eller gpu. M.2 ssd'er bruker 4 lanes inn til cpu og fra cpu til gpu er det opptil 16 lanes. Viss man vil så kan man koble flere m.2 ssd'er i et kort og putte i et 16 lanes pci express spor og får da en maksimal båndbredde på 31GB/s. Man vil så klart også trenge en hovedkort og en cpu med mange nok pci express lanes til både det og ett skjermkort. En playstation 5 blir som et leketøy i forhold både når det kommer til pris og ytelse, noe som også gjør hele greia meningsløs når det kommer til sammenligninger. Jeg ville bare rette deg på at det skulle være noe båndbredde problem på pc, det ble løst med pci express 4.0. Da har man med 4 lanes med til sammen 7.877GB/s til rådighet eller mer viss man setter det opp i raid 0. Å sammenligne konsoll og pc ytelse er å missforstå hele greia med denne generasjonens konsoll lansering. Det vi alle skal være glade for er at det er ssd'er i dem, noe som da fører til, som vi jo alle allerede vet, at spill kan lages på en annen måte som gjør innlasting mer effektivt og lastetider kan reduseres. Og ang. ps5 og egen hardware. Det har nok ingenting med båndbredde å gjøre, er sannsynligvis brukt en form for pci express for å koble ting sammen. Det det derimot har vært snakk om er en egen chip for å dekomprimere data for å redusere last på cpu/gpu. Hvor bra den blir er noe jeg gleder meg til å se mer om, for det er faktisk ikke leseytelse eller båndbredde som har vært problemet på pc til nå, men at all den data'en som leses må behandles før vi får fin grafikk på skjermen. Så er nok den chipen som muligens kan gjøre ps5 til noe unikt i forhold til xbox og pc, men det vet vi ikke før lansering, så blir spennende å se. Edit: Teknisk sett så går en av m.2'ene via chipsettet til cpu, men det har vanligvis ingen praktisk betydning når det kommer til båndbredden Edit2: Kilder Eksempel på ett m.2 til pci express kort PCI Express 4.0 Mer om PCIe Lanes Endret 28. august 2020 av Lucifer24 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Lucifer24 skrev (1 time siden): Og ang. ps5 og egen hardware. Det har nok ingenting med båndbredde å gjøre, er sannsynligvis brukt en form for pci express for å koble ting sammen. Det det derimot har vært snakk om er en egen chip for å dekomprimere data for å redusere last på cpu/gpu. Hvor bra den blir er noe jeg gleder meg til å se mer om, for det er faktisk ikke leseytelse eller båndbredde som har vært problemet på pc til nå, men at all den data'en som leses må behandles før vi får fin grafikk på skjermen. Så er nok den chipen som muligens kan gjøre ps5 til noe unikt i forhold til xbox og pc, men det vet vi ikke før lansering, så blir spennende å se. Mulig vi har forskjellig forståelse på kva bandbredde er. Eg snakker meir bredt om sending av data til den når destinasjonen. Og Chipen så vidt eg forstår gjer meir enn komprimering og dekomprimering. Og heller ikkje kun for å redusere last på cpu/gpu men og redusere tid dataen bruker for å nå GPU minnet, då dataen, som du er inne på, må behandles i software og GPU driver, før den er klar i GPU minnet. Er akkurat det eg meiner med at det ikkje har blitt løyst på PC. Eg burde lengre oppe spesifisert båndbredda mellom SSD og GPU RAM. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Pallehysa skrev (5 minutter siden): Mulig vi har forskjellig forståelse på kva bandbredde er. Eg snakker meir bredt om sending av data til den når destinasjonen. Og Chipen så vidt eg forstår gjer meir enn komprimering og dekomprimering. Og heller ikkje kun for å redusere last på cpu/gpu men og redusere tid dataen bruker for å nå GPU minnet, då dataen, som du er inne på, må behandles i software og GPU driver, før den er klar i GPU minnet. Er akkurat det eg meiner med at det ikkje har blitt løyst på PC. Eg burde lengre oppe spesifisert båndbredda mellom SSD og GPU RAM. Med den stadig økende mengde kjerner på pc cpuer så vet jeg ikke, men det blir skrytt av at den skal være veldig effektiv, så som jeg sa skal bli spennende å se hva den er god for. Noen revolusjon tror jeg ikke det blir, så de som venter seg det blir nok skuffet. Skulle det dukke opp titler til flere systemer som kan sammenlignes så tror jeg det eventuelt kan bli snakk om noen få sekunder til eller fra på lasteskjermer. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Lucifer24 skrev (20 minutter siden): Med den stadig økende mengde kjerner på pc cpuer så vet jeg ikke, men det blir skrytt av at den skal være veldig effektiv, så som jeg sa skal bli spennende å se hva den er god for. Noen revolusjon tror jeg ikke det blir, så de som venter seg det blir nok skuffet. Skulle det dukke opp titler til flere systemer som kan sammenlignes så tror jeg det eventuelt kan bli snakk om noen få sekunder til eller fra på lasteskjermer. Absolutt. Men en vil vel uansett ikkje sjå effekten utenom first party? Då eg rekna med ein spesifikt må dra nytte av det under spel utvikling. Revolusjonen blir å sjå på PS5 exclusives, og som nevnt på UE5 demoen som blei vist. For meg kjent er det vel ingenting på PC som har sett så bra ut. Men hadde absolutt vå interessant å sjå kor godt ein PC hadde kjørt den. Eller SX. Lastetider på spel laget til fleire systemer vil ein nok ikkje sjå store forskjellen på nei. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Teoretisk båndbredde er en ting, men ulempen til PC er all overhead'en og latency'en med I/O model'en til Windows og diverse drivere, API og interconnect busser mellom CPU, RAM og SSD. Det å hente ut en asset til vram er visstnok litt av et hinderløp på PC. https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/kernel/overview-of-the-windows-i-o-model Om PS5 I/O ytelse: Sitat Systems integration and whole-system performance. Bringing in data from high-bandwidth storage into video memory in its native format with hardware decompression is very efficient. The software and hardware stack go to great lengths to minimize latency and maximize the bandwidth that's actually accessible by games. Those PC numbers are theoretical and are from drive into kernel memory. From there, it's a slow and circuitous journey through software decompression to GPU driver swizzling into video memory where you can eventually use it. The PS5 path for this is several times more efficient. And then there's latency. On PC, there's a lot of layering and overhead. Then you have the issue of getting compressed textures into video memory requires reading into RAM, software decompressing, then calling into a GPU driver to transfer and swizzle them, with numerous kernel transitions throughout. Intel's work on non-volatile NVDIMMs is very exciting and may get PC data transfer on a better track over the coming years. - Tim Sweeney, Epic Games Det blir spennende å se hvor stor forbedring DirectStorage API'en vil ha på PC. 1 1 Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Pallehysa skrev (8 timer siden): Absolutt. Men en vil vel uansett ikkje sjå effekten utenom first party? Då eg rekna med ein spesifikt må dra nytte av det under spel utvikling. Revolusjonen blir å sjå på PS5 exclusives, og som nevnt på UE5 demoen som blei vist. For meg kjent er det vel ingenting på PC som har sett så bra ut. Men hadde absolutt vå interessant å sjå kor godt ein PC hadde kjørt den. Eller SX. MistaPi skrev (7 timer siden): Teoretisk båndbredde er en ting, men ulempen til PC er all overhead'en og latency'en med I/O model'en til Windows og diverse drivere, API og interconnect busser mellom CPU, RAM og SSD. Det å hente ut en asset til vram er visstnok litt av et hinderløp på PC. Vill nok gå litt tid før vi får se god utnyttelse av ps5 sin hardware, men håper virkelig ikke det tar så lang tid som det tok med CELL cpu 'en for noen generasjoner siden. Men det tror jeg nok heller ikke, om ca et år så har vi nok fått et godt inntrykk av hva som er mulig med PS5, om ikke annet så fra demoer fra kommende spill. UE5 er vist allerede kjørt på pc i 1440p i 40 fps, men finnes ingen gode kilder på det, bare rykter og halvveis bekreftelser da det enda er er under NDA. Nå kommer jo neste generasjon nvida gpu'er om kort tid, og de har nok temmelig sikkert så mye å gå på når det kommer til rå ytelse at kombinert med nyere ssd'er så kjører nok den demo'en helt fint på pc og sikkert også i høyere oppløsning og FPS. Om ytelse fra ssd skulle være et problem så er det bare å kjøre den fra en ramdisk, ikke at det på noen måte er praktisk, men som et eksempel på fordelene med pc, muligheten til å tilpasse. Om det ikke var klart fra mitt forrige innlegg, pc stiller i en helt annen klasse når det kommer til både ytelse og pris, blir helt feil å sammenligne direkte. Konsoll sin fordel er optimalisering med påfølgende ytelse per krone fordeler. Noe som pc aldri kommet til å komme i nærheten av og aldri kommer til å prøve på heller. En konsoll er optimalisert fordi den må være det, en pc er ikke fordi den trenger ikke å være det og fordi det i seg selv er en fordel å ikke være det. Viss for eksempel å dekomprimere grafikk data skulle være et umulig problem å komme rundt, så er det bare å la være å komprimere så veldig, da pc ikke er begrenset av viss mengde lagring verken når det kommer til sdd, ram eller vram. Ulempen vill så klart være at når det kommer til de mer ekstreme oppsettene så er det er ikke så veldig mange som legger så mye penger i en pc til å spille på, så det blir neppe laget noen spill som drar nytte av et sånt ekstremt oppsett. Sånt utstyr blir som oftest brukt til produksjon, av for eksempel spill. Kommer det til å bli utgitt et spill til ps5 som er så optimalisert til ps5 sin arkitektur at det blir håpløst å gi den ut til pc? Kanskje, men tror nok det er andre steder skoen trykker. Sony vil ha sine eksklusive titler for seg selv fordi de tjener mest på det. Det er konsoll som setter standarden for spill utvikling, pc har hatt tilgang til ssd i mange år nå, men har blitt laget få til ingen spill som virkelig utnytter det. Ikke før nå og jeg gleder med veldig til å se hvordan kommende spill utnytter det. 1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Lucifer24 skrev (42 minutter siden): Det er konsoll som setter standarden for spill utvikling, pc har hatt tilgang til ssd i mange år nå, men har blitt laget få til ingen spill som virkelig utnytter det. Ikke før nå og jeg gleder med veldig til å se hvordan kommende spill utnytter det. Det eneste spillet per dags dato som er ute som krever SSD er vel Star Citizen (selv om det er i alpha utgave). Fra ~3:25 Ellers er jeg enig i hva du skriver. PC har mye legacy og kompatibilitet med både software og hardware å ta hensyn til, men det gjør også PC plattformen veldig fleksibelt. 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Lucifer24 skrev (Akkurat nå): UE5 er vist allerede kjørt på pc i 1440p i 40 fps, Er ikkje det ryktet blitt avkrefta? Då det var ein video av demoen som kjørte på ein laptop, og henholdsvis videoen som var i 40fps? Men igjen, hadde vært interessant å sett demoen kjøre på PC. Kjem nok etterkvart, når PS5 har blitt sluppet på markedet. Lucifer24 skrev (1 minutt siden): Vill nok gå litt tid før vi får se god utnyttelse av ps5 sin hardware Ratchet og Clank ser no ut som utnytter hardwaren fint. Samme med UE5 demoen.. Det eg har lest om PS5 er at den er veldig enkel å utvikle spel til. Ikkje slik som PS3 som var eit reint helvet*e visst nok. So eg trur ikkje det tar lang tid før vi får sjå spel som utnytter maskinvaren. Lucifer24 skrev (20 minutter siden): Kommer det til å bli utgitt et spill til ps5 som er så optimalisert til ps5 sin arkitektur at det blir håpløst å gi den ut til pc? Kanskje, men tror nok det er andre steder skoen trykker. Sony vil ha sine eksklusive titler for seg selv fordi de tjener mest på det. Igjen, eg trur Ratchet og Clank ikkje kunne ha blitt kjørt på ein standard PC idag. Ikkje uten pop-ins eller tomme teksturer, som etterkvart hadde blitt fylt inn, eventuelt at lastingskjermer hadde blitt lagt til spelet for å vente på teksturene. Men då snakka ein jo ikkje samme spel lengre. Lucifer24 skrev (28 minutter siden): Det er konsoll som setter standarden for spill utvikling, pc har hatt tilgang til ssd i mange år nå, men har blitt laget få til ingen spill som virkelig utnytter det. Ikke før nå og jeg gleder med veldig til å se hvordan kommende spill utnytter det. Heilt klart. Men det er ein grunn til at spel ikkje har blitt laget rundt ein SSD. Fordi den har alltid vært ein flaskehals. Det har alltid vært fordelaktig å preloade masse data i hurtigminnet. Det er akkurat dette Sony har gjort nåke med på PS5. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Pallehysa skrev (29 minutter siden): Er ikkje det ryktet blitt avkrefta? Då det var ein video av demoen som kjørte på ein laptop, og henholdsvis videoen som var i 40fps? Men igjen, hadde vært interessant å sett demoen kjøre på PC. Kjem nok etterkvart, når PS5 har blitt sluppet på markedet. Det som ble vist på laptopen var bare en video ja, men det som er interessant er hva som ble sagt av ingeniøren som viste den. Noen vil vel kalle det han sa en bekreftelse på at UE5 er kjørt på pc, men jeg kan ikke kinesisk så for meg blir det bare et rykte. Pallehysa skrev (1 time siden): Igjen, eg trur Ratchet og Clank ikkje kunne ha blitt kjørt på ein standard PC idag. Ikkje uten pop-ins eller tomme teksturer, som etterkvart hadde blitt fylt inn, eventuelt at lastingskjermer hadde blitt lagt til spelet for å vente på teksturene. Men då snakka ein jo ikkje samme spel lengre. Spill som Ratchet og Clank går nok fint, om ikke på dagens, så ihvertfall morgendagens pc'er, som jo er de pc'ene som er mest aktuelle å sammenligne med da ps5 ikke er lansert enda. Ratchet og Clank ser imponerende ut, men av det vi kan se fra videoen så er det små verdener med liten bevegelsesfrihet, og da er det fort mye enklere å slippe lasteskjermer. Den store styrkeprøven blir open world spill, og det var der jeg trodde det kanskje kunne dukke opp ting som kan bli vanskelig å få til på pc. Men etter å ha sett Star Citizen videoen så tror jeg nok det går bra også. Når det kommer til standard pc'er så har du et poeng, da må man ta til takke med dårligere grafikk og lengre lasteskjermer, som så klart hadde ødelagt hele opplevelsen med Ratchet og Clank. Men som sikkert har vært tydelige gjennom alle innleggene mine, så sammenligner jeg det heftigste på (det kommende) konsoll markedet, med high end pc'er, det beste mot det beste. Viss strengt budsjett er viktig så kjøper man jo en konsoll uansett. Til og med på dagens konsoller så er grafikken bra nok i massevis til å få en svært god spill opplevelse. Og er derfor jeg har sagt at å sammenligne konsoll med pc blir litt meningsløst. Og jeg tror de fleste som kjøper pc til 15000+ bruker den til mer enn å bare spille på. For min del så er å bygge den en stor del av opplevelsen. Liker også at å recode videoer går så fort som mulig, bare for å nevne noen av grunnene til at jeg har en dyr pc. Skulle jeg kun spille spill så hadde jeg nok klart meg med en konsoll. Har forøvrig hatt/har alle fra nintendo og Sony. Pallehysa skrev (50 minutter siden): Heilt klart. Men det er ein grunn til at spel ikkje har blitt laget rundt ein SSD. Fordi den har alltid vært ein flaskehals. Det har alltid vært fordelaktig å preloade masse data i hurtigminnet. Det er akkurat dette Sony har gjort nåke med på PS5. Er harddisken i konsoller som er flaskehalsen. SSD er på ingen måte noen flaskehals, se videoen som MistaPI har postet litt lengre opp så ser du det i praksis viss du ikke tror meg. Det er konsoller som i flere år har hold tilbake utviklingen grunnet harddiskene de har. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Lucifer24 skrev (9 minutter siden): men det som er interessant er hva som ble sagt av ingeniøren som viste den Gjerne fortell kva han sa. For den videoen som han viste på laptoppen, var ein video av Demoen som kjørte på PS5. Lucifer24 skrev (22 minutter siden): Er harddisken i konsoller som er flaskehalsen. SSD er på ingen måte noen flaskehals, se videoen som MistaPI har postet litt lengre opp så ser du det i praksis viss du ikke tror meg. Det er konsoller som i flere år har hold tilbake utviklingen grunnet harddiskene de har. At Star Citizen ikkje låser seg til eldre maskinvare som PS4 el One X, og krever ein SSD for å kjøyre, betyr ikkje at SSDen ikkje fortsatt er flaskehalsen på systemet, under utvikling av spelet. At GPU og CPU kan klare x, men pga SSDen, må dei gjere y og z.... Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) Pallehysa skrev (2 timer siden): Gjerne fortell kva han sa. For den videoen som han viste på laptoppen, var ein video av Demoen som kjørte på PS5. Lucifer24 skrev (2 timer siden): Noen vil vel kalle det han sa en bekreftelse på at UE5 er kjørt på pc, men jeg kan ikke kinesisk så for meg blir det bare et rykte. Sitat He's correct, it was. But that wasn't what the engineer was referencing when he was discussing the actual performance of Unreal Engine 5 on his personal machine. That was seemingly in response to a question during the long, wider piece about the impressive UE5 technology. Pallehysa skrev (2 timer siden): At Star Citizen ikkje låser seg til eldre maskinvare som PS4 el One X, og krever ein SSD for å kjøyre, betyr ikkje at SSDen ikkje fortsatt er flaskehalsen på systemet, under utvikling av spelet. At GPU og CPU kan klare x, men pga SSDen, må dei gjere y og z.... Ser ikke helt hva det har med at konsoll har hold igjen utviklingen av pc å gjøre. Ja en ssd er tregere en ram/vram, det er da noe alle vet, men er fullstendig urelevant når det kommer til konsoller og harddisker. Endret 29. august 2020 av Lucifer24 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Lucifer24 skrev (3 timer siden): Noen vil vel kalle det han sa en bekreftelse på at UE5 er kjørt på pc, men jeg kan ikke kinesisk så for meg blir det bare et rykte. Unreal engine 5 kan og har kjørt på PC, ja. Noe annet ville vært veldig rart. Men den demoen som ble vist frem på en ps5, altså det som vises i slutten av den hvor man flyr rundt, det skal ikke være mulig med dagens lagring. 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Lucifer24 skrev (23 timer siden): He's correct, it was. But that wasn't what the engineer was referencing when he was discussing the actual performance of Unreal Engine 5 on his personal machine. That was seemingly in response to a question during the long, wider piece about the impressive UE5 technology. Ja at grafikk motoren har kjøyrt på PC. Er ikkje det samme som at Demoen blei kjøyrt på ein PC. Lucifer24 skrev (23 timer siden): Ser ikke helt hva det har med at konsoll har hold igjen utviklingen av pc å gjøre. Ja en ssd er tregere en ram/vram, det er da noe alle vet, men er fullstendig urelevant når det kommer til konsoller og harddisker. Eg svarte til din påstand om at SSD ikkje er ein flaskehals. Den er det, under utvikling av spel. Dette har Sony prøvd å gjort nåke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå