StianGH Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Hvis det blir P4 hadde dette vært noe?; Intel Pentium 4 2.66GHz kr 1429 Intel Pentium 4 2.8Ghz kr 1835 Hvis det blir AMD hadde dette vært noe?; AMD Athlon XP 2800+ (Barton) kr 998 Endret 3. januar 2004 av StianGH Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Tror ihvertfall ikke du skal kjøpe hverken prosessor eller hovedkort hos Clas Ohlsson.......... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Forstår ikkje annbefalingene her. Han har ein p4 2.4 og skal spille harde spill. Er det ikkje fx 5600 kortet som stopper han da? Det er vel sånn ca det 4 dårlegaste fx kortet i dag. Hadde ikkje gått for oppgradering av verken hk eller pcu. Men kjøpt meg eit nytt skjermkort. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Fx 5600 Kjøpte jeg for ca. 2 mnd siden. Trodde det var bra jeg. Jeg har Celeron 2.4Ghz ikke P4 2.4Ghz... Endret 3. januar 2004 av StianGH Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Vil han ikke få bedre spillytelse ved å bytte ut skjermkortet i stedet for prossessoren? Den er da ikke så dum den cpu'en. F.eks et 9600XT eller evt 9800pro hvis han har råd. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) jeg har ikke råd, det var derfor jeg kjøpte FX 5600en, egentlig var det en jule presang (som ikke ble det alikevell, bare en hemmelighet), så jeg kunne ikke forlage et ++++kr 3D kort... Jeg tror ikke det er så dårlig. Jeg tenker mest på CPUen.Grunnen beskriver jeg her. Det med vennen min, beste vennen min Endret 3. januar 2004 av StianGH Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Vil han ikke få bedre spillytelse ved å bytte ut skjermkortet i stedet for prossessoren? Den er da ikke så dum den cpu'en. F.eks et 9600XT eller evt 9800pro hvis han har råd. Enig. Her er ei ca. rangering av skjermkort. http://www.nordichardware.com/article/2003/Names/ Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 OK! BOOOM! Oh nei! Nå går det treigt igjen! Ok, det du mener er at jeg kjøper den første løsningen (din første)(Abit er et hovedkort ikke sant?). Jeg skifter ut hele sulamitten (hovedkortet), får satt den nye sulamitten inn i PCen (kabinetet) på en mirakuløs måte, kobler om alt til det nye hovedkortet, setter CPUen (den nye Barton) i den nye sulamitten (hovedkortet) og klokker som bare det? (Jeg MÅ ha det inn med tesje ) Ja, også en ting til. Den "gamle" Celeron'en (ja, jeg vet det ikke er mye kraft), kan jeg sette den også inn? (n00000b spørsmål ?) Edit: Kjøler? Hva er det du snakker om? NÅ BEGYNNER DETTE Å TA AV! Jeg vet en kjøler er en "ting" som trekker, blåser, suger osv bort varmen. Jeg har en vifte under prosessoren. Er den på hovedkortet?!?!?! HJELP! En ting til alle: Jeg kommer ikke inn på komplett.no (å-åh. for mye smileys!) Dette MÅ være årets første BLØFF Det får da være grenser Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hallo folkens - han har en CELERON, ikke P4. Klart han ønsker å bytte ut Celeronen med en P4............ Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Selv om jeg aldri har eid en p4 i mitt liv, vil jeg føye meg til anbefalningene om en p4 prosessor med 533mhz bus her.. Blir mye skruing for en uerfaren datamamaskinbruker å kovertere til amd plattformen.. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Fant dette. Så må vel legge meg flat her. Men meiner fortsatt at skjerm kortet ikkje duger Lenke til kommentar
Ice T Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hei StianGH! Ja, jeg bygde min første PC tilbake i slutten av 80' tallet, så jeg husker hvor vanskelig det var å bestemme seg for hva man skulle kjøpe, prøve å finne deler som var billigst mulig, men samtidig raske nok til å yte godt. Det var ikke lett å få pengene til å strekke til! Det, sammen med mange uttalelser fra deg om at du ikke har mye penger å bruke her, gjorde at jeg skrev det lange innlegget her tidligere! Glem Clas Ohlsson... - sjekk ut div. nettsteder for laveste pris og velg en av dem eller spør her om hvilke nettsteder forumbrukerene her foretrekker. Jeg bruker helst MPX, Komplett eller PSData fordi disse er stort sett rimelige på priser, raske på levering, "greie å snakke med" og får du problemer, er dem normalt til å stole på der også... Jeg kan ikke gi deg en anbefaling på hvilken prosessor du burde gå for, fordi jeg ikke vet hvor mye penger du kan bruke på en oppgradering av prosessoren din enda... Men generelt sagt, kjøp den raskeste du har råd til eller om du vil klokke, så har en P4 2.4 eller en 2.8 vist seg som gode overklokkere.. Her er jeg nok neppe den beste til å gi en anbefaling, jeg kjøper som regel den raskeste prosessoren som er på markedet den dagen jeg handler og kjører den opp så langt den vil gå... Har en P4 3.0 GHz PC800 selv akkurat nå og den var ikke billig når den ble kjøpt.. Og ja, Ulvestad og enmannen, for best spillopplevelse og mer frames, da burde StianGH heller bruke pengene på en oppgradering av skjermkortet sitt, men det vil koste mer en hva han sannsynligvis er villig til å bruke akkurat nå. Og vil han bytte ut skjermkortet sitt, vent til etter ATI og nVIDIA har sluppet sine neste serier (ATI R420 og nVIDIA NV40), da vil prisene på dagens gode skjermkort bli mer prisfornuftige enn hva tilfellet er akkurat nå. Dersom han hadde hatt god råd, så ville neppe denne tråden blitt startet i det hele tatt! Hans FX5600 sammen med en P4 prosessor av en viss størrelse, skulle kunne kjøre dagens spill uten altfor store problemer. Trådstarter startet med å spørre om anbefaling om hvilken prosessor han burde kjøpe, vel, jeg gjentar, kjøp den raskeste P4 prosessoren som du har råd til å kjøpe... Undersøk nettbutikkene for tilbud og tilgjengelighet og gjør et valg etter hva lommeboken bestemmer! Mvh, Ice T. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) - Endret 2. januar 2005 av Knick Knack Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Tusen takk igjen til Ice T for et godt og fyldig (godt skrevet, bra innhold, rett skriving osv) svar. OK, det virker som om jeg går får en P4, men Zamoht, jeg er en erfaren PC "bruker", det som er inne i kabinettet er uinteresant så lenge det holder (ikke uinteresant i denne sammenhengen!). vihovde, nei, dette er nok ingen bløff . Prosessoren som Knick Knack "ga" meg ser ut til å duge . Er det noen som ikke er enige med meg? Prossesoren Endret 3. januar 2004 av StianGH Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Nei, jeg er helt enig med KnickKnack Lenke til kommentar
tazdevil Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 hva med å vente til prescott kommer. stemmer prisen er vel ikke det så ille, men hovedkortet hans greier det kansje ikke? Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Mener du å si at hovedkortet mitt kansje ikke kan ta prosessoren Knick Knack fåreslo?! Endret 3. januar 2004 av StianGH Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Lol......hovedkortet ditt tar den foreslåtte prosessoren Stian - det tar CPU'er opp til 3 GHz. Endret 3. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Guri malla! Dette kunne jo nesten vært en guide (VELDIG SPESEFIK GUIDE!) ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå