Gå til innhold

Skal kjøpe ny prosessor

StianGH

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis du leste emne så vet du at jeg altså skal kjøpe ny prosessor. Jeg bruker PC'en mest til spilling, med "mest" mener jeg at det er det mest krevende jeg gjør. Jeg er ikke helt inne i dette med CPU, AMD er ustabil, Intel har best ytelsen? Jeg vet ikke, det er det jeg spør om. Hvilken prosessor bør jeg kjøpe med tanke på:

Jeg skal spille krevende spill og HELST ikke overklokke, men det skader ikke hvis vi snakker om 1000kr+ forskjell.

Jeg har IKKE mye penger :no: . Mulig å grave opp litt :devil: .

Jeg har FX 5600 256Mb (Har dette noe å si?)

Jeg har Celeron 2400Mhz (2.4Ghz) nå.

Ja, også kansje det viktigste;

Jeg har ASUS P4S533MX Hovedkort. Socket PGA 478 tror jeg.

Dette var ikke noen request altså :innocent: , bare spør etter noen tips og kansje omtaler?

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke oppgradert nå men ventet til jeg har en enda en K. Så ville jeg slått til når prisene på AMD 64 system synker om en måneds tid. :cool:

Man kan ikke oppgradere på dette gamle Celeronvasset fra forige århundre.

Selv spillene blir fort så store nå at man må ha ordentlig CPU-kraft for å se dem skikkelig. Og det har du vel merket etterhvert.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å kjøpe en prosessor som jeg kunne spille "harde" spill på.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe nytt hovedkort, det har jeg bare ikke råd til :blush:

Som sagt så har jeg ikke peiling på noe av dette (jeg forteller bare "kassadama" hva jeg vil ha jeg :D ), men for meg virker det som om FLuAA har den beste løsningen?

Edit: OK! Plutselig demrer det for meg Abit v2.0 (ettellerannet) er et hovedkort?!

Så du (FLuAA) mener jeg skal skaffe meg et hoved kort ^ og så kjøpe den prosessor'n? Ja, ok, jeg innrømmer jeg er treig! Hvor kan jeg få kjøpt dette?

og si meg prisen på det første forslaget (kommer ikke inn på siden, kansje fordi jeg bruker Opera :scared: ?)

Takk for alle gode svar (som er ALLE :) ). Godtar SELFØLGELIG mer!!!! :D

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt å kjøpe en prosessor som jeg kunne spille "harde" spill på.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe nytt hovedkort, det har jeg bare ikke råd til  :blush:

Å kjøpe et socket A hovedkort og CPU vil være like dyrt/billig som en P4 prossesor, så da har du råd.

Som sagt så har jeg ikke peiling på noe av dette (jeg forteller bare "kassadama" hva jeg vil ha jeg  :D ), men for meg virker det som om FLuAA har den beste løsningen?

Så lenge du er innstillt på å klokke Bartonen din litt så.

Hvor kan jeg få kjøpt dette?

og si meg prisen på det første forslaget (kommer ikke inn på siden, kansje fordi jeg bruker Opera :scared: ?)

Abit NF7 V2.0 + AMD Athlon XP2500+ = 1 534,25 kr.

Intel Pentium 4 2.67 GHz Boxed PC533 = 1506 kr

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533 = 1805 kr

Det du vil se her at 2500+ /m hovedkort og P4 2,6 ghz koster like mye ca. Men hvis du klokker 2500+ opp til 3200+ så får du mye bedre ytelse enn med Intelen. Så kan du bruke det gamle hovedkortet og CPU'en med noen gamle deler i en annen pc eller selge det.

Lenke til kommentar

OK!

BOOOM! Oh nei! Nå går det treigt igjen! Ok, det du mener er at jeg kjøper den første løsningen (din første)(Abit er et hovedkort ikke sant?).

Jeg skifter ut hele sulamitten (hovedkortet), får satt den nye sulamitten inn i PCen (kabinetet) på en mirakuløs måte, kobler om alt til det nye hovedkortet, setter CPUen (den nye Barton) i den nye sulamitten (hovedkortet) og klokker som bare det?

:D:D:thumbs:

(Jeg MÅ ha det inn med tesje :laugh: )

Ja, også en ting til. Den "gamle" Celeron'en (ja, jeg vet det ikke er mye kraft), kan jeg sette den også inn? (n00000b spørsmål :cry: ?)

Edit:

Kjøler? Hva er det du snakker om? NÅ BEGYNNER DETTE Å TA AV! Jeg vet en kjøler er en "ting" som trekker, blåser, suger osv bort varmen. Jeg har en vifte under prosessoren. Er den på hovedkortet?!?!?! HJELP!

En ting til alle: Jeg kommer ikke inn på komplett.no :no::ermm::thumbdown: (å-åh. for mye smileys!)

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

:D (smiler i dette øyeblikk)

ehh, jeg vet ikke helt kansje :yes: , men jeg tror :no: .

Grunnen: Jeg "_tror_" spillene vil gå _MYE_ raskere med den andre ("beste") løsningen. well, ingn r vel perfect??

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
OK!

BOOOM! Oh nei! Nå går det treigt igjen! Ok, det du mener er at jeg kjøper den første løsningen (din første)(Abit er et hovedkort ikke sant?).

Jeg skifter ut hele sulamitten (hovedkortet), får satt den nye sulamitten inn i PCen (kabinetet) på en mirakuløs måte, kobler om alt til det nye hovedkortet, setter CPUen (den nye Barton) i den nye sulamitten (hovedkortet) og klokker som bare det?

:D:D:thumbs:

(Jeg MÅ ha det inn med tesje :laugh: )

Ja, også en ting til. Den "gamle" Celeron'en (ja, jeg vet det ikke er mye kraft), kan jeg sette den også inn? (n00000b spørsmål :cry: ?)

Edit:

Kjøler? Hva er det du snakker om? NÅ BEGYNNER DETTE Å TA AV! Jeg vet en kjøler er en "ting" som trekker, blåser, suger osv bort varmen. Jeg har en vifte under prosessoren. Er den på hovedkortet?!?!?! HJELP!

En ting til alle: Jeg kommer ikke inn på komplett.no :no::ermm::thumbdown: (å-åh. for mye smileys!)

Ein ting... hvis du kjøper Amd XP2500+ vær jæv... forsiktig når du skal montere kjøleren!!! det er fort gjort og knuse kjernen og det får du ikkje igjen på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...