Gå til innhold

Valg av ladere

Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter lengre Usb C kabel (3m). Kjøpt på Ebay, hvor de har reklamert for fast chargeing. Derimot tar det nærmere 3 timer ekstra for å lade Samsung fa 0 - 100%.

Så finnes det noe som heter adaptive charge....

Hva skal en se etter for å få tak i en lader som kan lade fort - 1.40? Lite lysten på å betale flere hundre kroner for slike kabler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at noen firmaer mener "fast charging" er 5V 2.4Amp ca noe som max tilsvarer ca 12W lading. Skal du ha hurtig lading på en nyere samsung så må du lete etter kabler som støtter opptil gjerne 9/12V og 3-4Amp for og få hurtig lading over eventuelt AFC / PD på nyere Samsung Tlf

Lenke til kommentar

3 meter kabel på strikken litt langt, ihvertfall om det er 5V . Har selv en sånn, som jeg har på en 2,4A forsyning, men ingen av devicene jeg har vil trekke noe særlig over 800mA gjennom den. Må plugge i med en kortere kabel om jeg har dårlig tid, da går det fort igjen selv om det er kabel av samme type.

Ladestrøm steppes opp gradivis til spenningen faller under en terskel (ca 10% under nominell spenning), og så å flate ut. På en lang og/eller dårlig kabel skjer nok det muligens lenge før man oppnår nominell maksverdi for lader og telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...