loddebolten Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Har kjøpt 2 stk Akasa Vegas MBA adressable RGB Led strips. Disse bruker Aura Gen.2 kontakten på hovedkortet. Jeg har Asus Prime Z490-P og det har kun 1 slik kontakt. Så jeg lurer på,( siden det ikke står noe som helst på websiden til Akasa,eller andre plasser, ) Kan jeg serikoble disse 2 stripsa ? Det er kontakter i begge ender av stripset, så skulle anta det, ? Men er litt nervøs ,med tanke på å "grille" det nye dyre HK,et mitt, he he. Noen som har erfaring med disse nye Gen,2 kontaktene og Akasa sine strips ? http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/product.detail.tpl&no=181&type=Accessories&type_sub=Case Lighting&model=AK-LD07-60RB Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2020 Del Skrevet 27. august 2020 Du må se på spesifikasjonene til hovedkortet hvor mye strøm én kontakt kan levere. To av stripsene du linker til vil trekke 1,2A (0,6A pér). 2 Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 27. august 2020 Forfatter Del Skrevet 27. august 2020 4 hours ago, sedsberg said: Du må se på spesifikasjonene til hovedkortet hvor mye strøm én kontakt kan levere. To av stripsene du linker til vil trekke 1,2A (0,6A pér). Gen,2 header supports ws2812b adresseable rgb led strips. 5V/data/ground. Maximum power rating of 3A (5V) and the header can handle a combined maximum of 500 LED,s. Står i brukermanualen. Jeg er totalt noob når det gjelder utregning av amper og volt, men med kun 15 stk LED på hver strips høres jo dette ut til å være laangt unna overload, Det er kun 1 "adressable" kontakt på kortet. Og det er lett å se at pluggen passer der ihvertfall. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2020 Del Skrevet 27. august 2020 Du har tallet i klartekst der. 3A. 1,2A er godt under 3A så da skal det gå greit. 1 Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 27. august 2020 Forfatter Del Skrevet 27. august 2020 Takker ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå