Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Har en CPU som driver å regner endel. Nå jeg starter maskinen så øker temperaturen veldig fort før den stabiliserer seg på arbeidstemperaturen. Det je lurer på om det kan være litt dårlig kjøling siden den øker så fort, eller er dette normal. Dere trenger ikke vite max load temp, bare svar på deg jeg lurer på. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Nei, dette er helt normalt. Når du skrur på PCen, så har jo CPUen romtemperatur (antar 20-25 grader). Selv om du ikke gjør noe med PCen etter den er slått på, vil temperaturen relativt raskt stige til såkalt "idle" temperatur. Etter ca en halvtime så slutter temperaturen å stige. Da har systemet stabilisert seg. Dette har ikke noe med om det er dårlig kjøling eller ikke. Setter du igang noen tunge operasjoner eller kjører et spill, så vil CPU temp. stige igjen noen grader, typisk 5-10 grader avhengig av CPU og kjøler. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Har en CPU som driver å regner endel. Nå jeg starter maskinen så øker temperaturen veldig fort før den stabiliserer seg på arbeidstemperaturen.Det je lurer på om det kan være litt dårlig kjøling siden den øker så fort, eller er dette normal. Dere trenger ikke vite max load temp, bare svar på deg jeg lurer på. vel Cpu tempen øker som regel Ganske fort de Første Minuttene du har slått på maskinen ja. dette er helt normalt. min temperatur ligge alt fra 29 - 33C. 5 sekunder etter startup, og da tar det kun ca 5minutter så ligger tempen på rundt 44-50C grader. (kommer ann på rom tempen). bare passpå at Cpu'en ikke overstiger 60C grader, for da skal vist levetiden på cpu'en bli redusert endel. og den må ihverfall ikke overstige 75C grader ! da tar du knekken på prosessoren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå